Nieuwe flitspalen [België]

[BE]Killersmurf

Die hard MF'er
6 mei 2007
273
0
lede, O-VL
Politie gebruikt containers om te flitsen

De federale politie heeft met geld uit het verkeersboetefonds negen grijze containers - een voor elke provinciale verkeerseenheid - gekocht om hun radars in op te stellen. Dat schrijven de kranten Het Nieuwsblad, Het Volk en De Standaard vrijdag.

De onopvallende bakken op wielen flitsen binnenkort snelheidsovertreders langs autowegen en gewestwegen. Maandag worden de bakken een laatste keer gekeurd bij de fabrikant. Daarna is het nog een kwestie van weken voor de toestellen worden geleverd en in het straatbeeld zullen opduiken. Echt opvallen doen ze niet. Ze krijgen geen politiestrepen en lijken door hun grijze kleur en grootte nog het best op een vuilnisbak. In Vlaanderen staan er momenteel zo'n 1.500 flitspalen. Daar komen er jaarlijks 250 bij. (SVR)



Bron: Belga

edit: foto
 
Laatst bewerkt:
Nu maar hopen dat de verhouding wel zo blijft als hij was tussen Vlaanderen en Wallonië (waar ik graag rijd).

[quote website vlaams belang]
Mobiliteit – flitspalen (1). Eind 2005 installeerde Vlaanderen 110 extra flitspalen. Dat brengt het totaal aantal Vlaamse camera’s op bijna 1.200. Wallonië telt zo’n… 30 flitspalen. Wallonië profiteert natuurlijk wél mee van het boetegeld dat de Vlaamse belastingbetalers massaal in de federale schatkist storten
[/quote website vlaams belang]
 
één geluk dat we niet hard kunnen rijden op onze wegen :9

Wou net zeggen :+

Het belgische wegennet is echt om te huilen.


In Nederland kan je op 80 wegen met gemak 100+ rijden (niet dat ik dat ooit doe O-) ) maar in Belgie hoef je dat niet te proberen. Dat betekent meteen een wisse dood _O-

Prachtig ook als je bij breda de grens over gaat... Bij het bord ''Belgie'' kom je meteen van een heerlijk plakkie asfalt op een vaag stuk beton te rijden waardoor je helemaal door elkaar geschud wordt.

Niks verder tegen onze zuiderburen, maar het wegennet zuigt echt vol gas.
In Nederland zie ik flitspalen als ergernis, in Belgie als zelf bescherming.
 
Wou net zeggen :+

Het belgische wegennet is echt om te huilen.


In Nederland kan je op 80 wegen met gemak 100+ rijden (niet dat ik dat ooit doe O-) ) maar in Belgie hoef je dat niet te proberen. Dat betekent meteen een wisse dood _O-

Prachtig ook als je bij breda de grens over gaat... Bij het bord ''Belgie'' kom je meteen van een heerlijk plakkie asfalt op een vaag stuk beton te rijden waardoor je helemaal door elkaar geschud wordt.

Niks verder tegen onze zuiderburen, maar het wegennet zuigt echt vol gas.
In Nederland zie ik flitspalen als ergernis, in Belgie als zelf bescherming.

:^

zit nu in Woensdrecht voor me werk, maar vorig weekend moest ik in de havens van Antwerpen zijn, dus hier bij Woensdrecht de grens over..........brrrrrrrrrrrr.........stuiter alle kanten op -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan