Nieuwe functionaliteit: MF Marktplaats

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.916
4.146
De Betuwe
Beste burgers en buitenlui,

De meesten van jullie kennen Motorshopper, onze zuster website waar je je motor, kleding of accessoires te koop kan aanbieden. Wat de meesten ook zullen weten, is dat Motorshopper al lang slecht werkt en geen updates meer krijgt. Dat heeft verschillende technische redenen.

Er is dus een goede vervanger nodig, liefst op MF zelf, waarbij het kunnen aanbieden van motoren de hoogste prioriteit heeft. Deze functionaliteit is in de afgelopen maanden gebouwd en is klaar om getest te worden.

Vanavond wil ik de MF Marktplaats openstellen voor iedereen.

Het is een eerste fase waarbij je alleen motoren te koop kan aanbieden. Het grootste voordeel van deze nieuwe functionaliteit tov het huidige TKM forum is dat je kan filteren in zoekresultaten. Je kan zoeken op:
  • Prijs
  • Merk
  • Model
  • Conditie
  • Cilinderinhoud
  • Categorie
  • Vermogen
  • Aantal cilinders
  • Km-stand
  • Bouwjaar

De Marktplaats is een grote en complexe toevoeging op MF die niet alleen de ontwikkelaars veel tijd gekost hebben, ook jullie input is nodig. Denk aan bijvoorbeeld de volgende zaken:
  • Werkt alles zoals het hoort? Geen foutmeldingen?
  • Zitten er nog Engelse teksten in?
  • Werken de filters goed?
  • Mis je nog functionaliteit, zoals aparte informatievelden of filteropties?
  • Is er iets niet duidelijk of intuïtief?

Voor al deze vragen en opmerkingen zal ik ook een nieuwe forum aanmaken onder het TKG gedeelte van MF. Hier kan je alle vragen en/of opmerkingen plaatsen en ik zal ze dan zsm oppakken.
Update: Het nieuwe forum is aangemaakt.

Graag wil ik nogmaals benadrukken dat er nog veel werk in zit om het helemaal op orde te krijgen. Daarom is dit een test. Je mag zoveel advertenties aanmaken als je wilt.
Na de testperiode zullen alle advertenties verwijderd worden en kan de Marktplaats officieel in gebruik genomen gaan worden.

Vanavond meer!

Update 20:05:
De MF Marktplaats is bereikbaar!

https://www.motor-forum.nl/marktplaats
Update 26-05:
Het is vanaf nu ook mogelijk om te zoeken op locatie. Dit kan via het filter of via de zoekfunctie:

filter.PNG
 
Laatst bewerkt:
niet om het een of ander, en ik gun jullie met je inzet een prima inkomen, ...
dus waarom begin je met zo'n achterban als MF niet een alternatieve Marktplaats of Ebay . er is zoveel geklaagd over de kosten, dat er best wel een markt voor is denk ik...
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Beste burgers en buitenlui,

De meesten van jullie kennen Motorshopper, onze zuster website waar je je motor, kleding of accessoires te koop kan aanbieden. Wat de meesten ook zullen weten, is dat Motorshopper al lang slecht werkt en geen updates meer krijgt. Dat heeft verschillende technische redenen.

Er is dus een goede vervanger nodig, liefst op MF zelf, waarbij het kunnen aanbieden van motoren de hoogste prioriteit heeft. Deze functionaliteit is in de afgelopen maanden gebouwd en is klaar om getest te worden.

Vanavond wil ik de MF Marktplaats openstellen voor iedereen.

Het is een eerste fase waarbij je alleen motoren te koop kan aanbieden. Het grootste voordeel van deze nieuwe functionaliteit tov het huidige TKM forum is dat je kan filteren in zoekresultaten. Je kan zoeken op:
  • Prijs
  • Merk
  • Model
  • Conditie
  • Cilinderinhoud
  • Categorie
  • Vermogen
  • Aantal cilinders
  • Km-stand
  • Bouwjaar

De Marktplaats is een grote en complexe toevoeging op MF die niet alleen de ontwikkelaars veel tijd gekost hebben, ook jullie input is nodig. Denk aan bijvoorbeeld de volgende zaken:
  • Werkt alles zoals het hoort? Geen foutmeldingen?
  • Zitten er nog Engelse teksten in?
  • Werken de filters goed?
  • Mis je nog functionaliteit, zoals aparte informatievelden of filteropties?
  • Is er iets niet duidelijk of intuïtief?

Voor al deze vragen en opmerkingen zal ik ook een nieuwe forum aanmaken onder het TKG gedeelte van MF. Hier kan je alle vragen en/of opmerkingen plaatsen en ik zal ze dan zsm oppakken.
Update: Het nieuwe forum is aangemaakt.

Graag wil ik nogmaals benadrukken dat er nog veel werk in zit om het helemaal op orde te krijgen. Daarom is dit een test. Je mag zoveel advertenties aanmaken als je wilt.
Na de testperiode zullen alle advertenties verwijderd worden en kan de Marktplaats officieel in gebruik genomen gaan worden.

Vanavond meer!

Update 20:05:
De MF Marktplaats is bereikbaar!

https://www.motor-forum.nl/marktplaats

De juiste term is; 'boeren, burgers en buitenlui'.
 
Mis je nog functionaliteit, zoals aparte informatievelden of filteropties?

"BTW verrekenbaar ja/nee" zou een prettige toevoeging zijn voor de zakelijke rijder, dat vind ik het grootste gebrek aan MP. Op MotorOccasion kan dit overigens wel.
 
Als ik op mijn telefoon op catagories klik, dan krijg ik alleen onderstaand te zien.
Die had ik ook inderdaad, je kan topics aanmaken voor zaken waar je tegenaan loopt op:

Voor al deze vragen en opmerkingen zal ik ook een nieuwe forum aanmaken onder het TKG gedeelte van MF. Hier kan je alle vragen en/of opmerkingen plaatsen en ik zal ze dan zsm oppakken.
Update: Het nieuwe forum is aangemaakt.
 
Aantallen cc's, pk's en cilinders ingevuld maar worden niet getoond bij de advertentie. Ook worden de cc's en pk's steeds automatisch aangepast naar andere (incorrecte) waarden.

Zie bijvoorbeeld advertentie van mijn 636 Ninja:
  • CC: 636 > 650
  • PK: 118 > 125.
 
Ik heb ook een vraag: is het de bedoeling dat commerciële bedrijven hier niet gaan adverteren en houdt iemand dat in de gaten?
De grote Marktplaats is daar helemaal door verpest.
 
Het is voor particulieren bedoeld. Er is technisch gezien een mogelijkheid om zakelijke advertenties te plaatsen (je kan er dan ook op filteren) maar vooralsnog heb ik daar geen plannen voor.

Aantallen cc's, pk's en cilinders ingevuld maar worden niet getoond bij de advertentie. Ook worden de cc's en pk's steeds automatisch aangepast naar andere (incorrecte) waarden.

Zie bijvoorbeeld advertentie van mijn 636 Ninja:
  • CC: 636 > 650
  • PK: 118 > 125.
Er staat een vraag uit bij de ontwikkelaars om eenvoudig specificaties aan te passen. Dat proces loopt nog maar tot dat beschikbaar is gaat de Marktplaats niet in productie.
 
Er staat een vraag uit bij de ontwikkelaars om eenvoudig specificaties aan te passen. Dat proces loopt nog maar tot dat beschikbaar is gaat de Marktplaats niet in productie.
Dat is inmiddels geregeld. Binnenkort gaat de nieuwe Marktplaats de oude TKM vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan