Nieuwe functionaliteiten

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.946
4.192
De Betuwe
Beste bezoekers,

Net zijn er wat nieuwe opties toegevoegd aan MF:

De optie om je huidige motor toe te voegen aan je profiel
Je kan je huidige motor toevoegen via je account details. Je motor zal dan zichtbaar zijn in je publieke profiel (onder het tabblad "Over mij"). Vul dit ook in, handig voor de volgende nieuwe functionaliteit.

Nieuwe zoekoptie: leden zoeken
Het is nu mogelijk om MF leden te zoeken aan de hand van gebruikersnaam, locatie of huidige motor. Een goede manier om soortgenoten te vinden!
De nieuwe zoekoptie is te vinden in het hoofdmenu onder Leden->Zoek leden:
1620915131348.png

GPS routes tonen in Google Maps
Het was al mogelijk om GPS routes (GPX bestanden) te uploaden naar MF. Je moest ze alleen zelf downloaden en openen met je eigen viewer. Dat is nu niet meer nodig.
Als je nu een GPX bestand aan een bericht toevoegt zal er een nieuwe knop in je bericht verschijnen:
1620914460017.png
Als je op de knop GPX viewer klikt zal er een Google Maps kaart met je route getoond worden:
1620913736525.png

Het standaard zoomniveau staat ingesteld op 10 maar is aan te passen. Wijzig je bericht en je ziet een stukje BB code:
1620913928161.png


Het nummer 12345 is je bijlagenummer en het nummer 10 is het huidige zoomniveau. Pas het getal 10 aan naar je gewenste zoomniveau (1 is maximaal uitgezoomd, 17 is maximaal ingezoomd).
 
Goed bezig.
Is er een reden dat er een maximaal aantal tekens aan je Huidige motor toegekend is?
En, wat als je meerdere motoren hebt, wat is dan handig om in te voeren?
 
ik kan mijn eigen 'over mij' niet zien of vinden.

heb het gevonden hoor, 2 keer doorklikken vanaf je gebruikersafbeelding.
ik had gehoopt dat er automatisch een plaatje van de motor werd afgebeeld ofzo, maar prima hoor.
 
Misschien een idee om dat "huidige motor" aan de linkerkant te laten zien als je je muis erover houdt? Beetje zoals het menuutje wat je krijgt als je je muis over iemands naam houdt, maar dan als extra tabje onder je locatie e.d.
Dat "over mij" zit toch redelijk verstopt.
 
Goed bezig.
Is er een reden dat er een maximaal aantal tekens aan je Huidige motor toegekend is?
En, wat als je meerdere motoren hebt, wat is dan handig om in te voeren?
Dan vul je de motor in waarop je daarna vertrekt (je neemt het "huidige motor" zo letterlijk mogelijk) ;) of iets in de trant van: "Verrrrrassing!" 😁
 
Laatst bewerkt:
Sacha Baron Cohen Thumbs Up GIF by Amazon Prime Video


Weer een thumbs up voor Duderuud en de MF crew!!

Ikzelf gebruik het allemaal niet, maar de waardering is er niet minder om! Een hoop mede MF' ers zijn al druk bezig motoren toe te voegen aan hun profiel en hevig the " GPX'en" zo te lezen.

Top dus! :t
 
Weer een thumbs up voor Duderuud en de MF crew!
:^

Nog een vraagje, kan je voortaan gewoon je gebruikersnaam zelf aanpassen, en dat voor een onbeperkt aantal keren? Vroeger mocht dat toch masr 1 keer, en diende je dat toch aan een moderator te vragen?
Screenshot_20210513-211317_Samsung Internet.jpg

Niet dat ik dat van zin ben hoor ;)
 
@Duderuud , nog een vraagje:
De functietoetsen, op mijn phone en laptop kan ik ze allemaal gewoon gebruiken, maar op mijn tablet niet.
Daar zijn ze lichtgrijs, en dus niet aanklikbaar. Behalve die twee X2's, die zijn zwart, echter ook onbruikbaar:
full

Ik dacht eerst dat het door mijn tablet zelf kwam, maar nu blijkt dat er nog meer mensen last van hebben, sommigen op hun phone trouwens.

Enig idee hoe dat komt?
Erg storen doet het mij niet, aangezien ik meestal toch mijn phone gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan