Nieuwe gebruiker stelt bekende vragen

rbf

MF veteraan
14 mei 2008
3.331
0
Amsterdam
Facebook
Goede avond,

Bijvoorbaat Sorry als deze topic hier niet thuis hoort of als dit al 100 keer gevraagd is!

Ik ga binnenkort beginnen met mijn motor rijbewijs.

Maar ik heb nog zooo veel vragen die me onduidelijk zijn.

Ik ben al aan het kijken naar een leuke motor, tot nu toe trekt mij een Honda CBR heel erg.
Ik zie ook dat ze voor een leuk prijs weg gaan 2de hands.
maar nergens bij de verkoop advertenties zie ik iets staan van de snelheid/vermogen.
of wat dan ook voor informatie.

Ik kan dus niet echt vinden wat nou het verschil is tussen verschillende types.

alleen de hoeveelheid km die heeft gemaakt.
wat mij brengt bij vraag 2, wat is veel voor een motor?
dus dat de kans dat dingen kapot gaan wel groot is.

waar moet ik wel en niet opletten?

wat ik zoek?
een motor die goedkoop is aangezien ik beginner ben en dus niet meteen een dure wil kopen.
maar wil wel een mooie die er goed sportief uit ziet.
hoeft dus niet super super snel te zijn als dat de koste erg omhoog gooit.

alvast bedankt!!

Alex
 
tip: gebruik de zoekfunctie, en tiep daar in: waar op letten? of gebruikt kopen of cbr 600 enzo

nog een tip: kijk héél veel op marktplaats en motoroccasion en dergelijke sites, zodat je weet wat er is en wat het zou kunnen kosten.

Veel les- en rijplezier toegewenst!
 
www.veilingkijker.nl
(nee geen aandelen)
zoek je in 1 keer op verschillende advertentiesites.

verder idd op deze site zoeken er staat genoeg op.

Succes!
 
cbr 600 is rap zat voor beginners (100 pk). acceleratie 0-100 kan vast binnen 5 sec en top ver ver boven de 200. en honda is degelijk dus op zich wel goede keus maar als je er geen verstand van hebt (zoals ikkeh) is een motor met garantie niet gek.

de meeste motoren (behoudens zware tourbuffels) maken wat minder km's dan auto's. veel hangt af van rijgedrag maar als een auto bij 200.000 minder wordt zou je dat bij een motor bij 100.000 kunnen verwachten denk ik.

op de site http://www.motorbikes.be/nl/ staat ook veel info over specifieke motoren en meld je eens aan op 't topic 'ik heb rijlessen'
 
Lees ook de FAQ's eens door, daar steek je genoeg van op. Gewoon lekker rondsurfen en topics lezen, dan wordt het vanzelf wel duidelijk.
Veel plezier :)
 
Nog een gebruiker..

welkom Alex, waar ben je aan verslaafd? Ik ben Joris, zelf jaren aan de crack gezeten en ben nu 3 jaar clean

*applaus*

Bedankt mensen!
 
RBV (Alex) je weet dat als je jonger bent dan 21 je gebonden bent aan een 25KW motor???

Voor leuke motoren kun je hier b.v. kijken: http://www.motoroccasions.nl/

Welkom op het motorforum... Kijk ook hier eens (Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 24 ** staan vaak handige tips in voor lessers!


Als je meer wilt weten google je met type en dan specs erachter ofzo, vaak vind je zo de eigenschappen van het type wel terug!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties!!

@ california dreaming
Zal meer gaan zoeken!
heb nu ook meer op markplaats gekeken en ik ben eruit welke (type) motor ik ga nemen.

@ wil_um
Handige site!
heetf me geholpen een bouwjaar te kiezen van het type motor die ik wil hebben nu!

@ SiRoj
Ummm.... Qua ?

@ Martinus tussengas
Ja dat weet ik.
Ik ben afgelopen maandag 25 geworden, dus dat zit wel goed!


En voor de mensen die nieuwschierig zijn welke motor ik heb gekozen:
Honda CBR 600 F uit 1999
IS een heel mooi model en niet te duur.

enige wat ik me af vraag is, is 30 000 / 40 000 KM veel voor een motor of is gaat dat dan nog wel een tijdje probleemloos mee?
 
Tsja, wat is probleemloos. CBR-blokken hebben een goede reputatie, dus de kans dat ze helemaal in de soep lopen is niet zo groot. Aan de andere kant kan er altijd wel wat stuk gaan. Bovendien moeten slijtage-onderdelen als banden, ketting, tandwielen, remblokken etc. sowieso regelmatig vervangen worden.
 
Bedankt voor alle reacties!!

enige wat ik me af vraag is, is 30 000 / 40 000 KM veel voor een motor of is gaat dat dan nog wel een tijdje probleemloos mee?

Gaat zeker nog een tijd probleemloos mee, die honda's rijden met gemak tussen 80.000 en 100.000 dus voorlopig zit je wel goed! Mits jij natuurlijk consequent je fiets een onderhoudsbeurt geeft ;)

Je marktwaarde daalt alleen vrij rap vanaf een bepaalde km.stand. Hoge afschrijving enzo...
 
Laatst bewerkt:
Probleemloos bedoel ik mee dat het niet al te dure reparaties gaat worden.

Dus alles behalve de ketting en remmen en banden ect.

(weet niet of mijn vraag dom is, maar ben erg nieuw ermee en ben altijd erg nieuwschierig naar dit soort informatie. dus begin bij het begin en dan kan ik me later op het technische storten ;) )
 
Wat moet ik daar zoeken?

Goede avond,

Bijvoorbaat Sorry als deze topic hier niet thuis hoort of als dit al 100 keer gevraagd is!

Ik ga binnenkort beginnen met mijn motor rijbewijs.

Maar ik heb nog zooo veel vragen die me onduidelijk zijn.

Ik ben al aan het kijken naar een leuke motor, tot nu toe trekt mij een Honda CBR heel erg.
Ik zie ook dat ze voor een leuk prijs weg gaan 2de hands.
maar nergens bij de verkoop advertenties zie ik iets staan van de snelheid/vermogen.
of wat dan ook voor informatie.

Ik kan dus niet echt vinden wat nou het verschil is tussen verschillende types.


alleen de hoeveelheid km die heeft gemaakt.
wat mij brengt bij vraag 2, wat is veel voor een motor?
dus dat de kans dat dingen kapot gaan wel groot is.

waar moet ik wel en niet opletten?

wat ik zoek?
een motor die goedkoop is aangezien ik beginner ben en dus niet meteen een dure wil kopen.
maar wil wel een mooie die er goed sportief uit ziet.
hoeft dus niet super super snel te zijn als dat de koste erg omhoog gooit.

alvast bedankt!!

Alex
:z
 
Bedankt voor alle reacties!!

@ california dreaming
Zal meer gaan zoeken!
heb nu ook meer op markplaats gekeken en ik ben eruit welke (type) motor ik ga nemen.

@ wil_um
Handige site!
heetf me geholpen een bouwjaar te kiezen van het type motor die ik wil hebben nu!

@ SiRoj
Ummm.... Qua ?

@ Martinus tussengas
Ja dat weet ik.
Ik ben afgelopen maandag 25 geworden, dus dat zit wel goed!


En voor de mensen die nieuwschierig zijn welke motor ik heb gekozen:
Honda CBR 600 F uit 1999
IS een heel mooi model en niet te duur.

enige wat ik me af vraag is, is 30 000 / 40 000 KM veel voor een motor of is gaat dat dan nog wel een tijdje probleemloos mee?
La la laaaaaa... Niet alles gelezen, dit krijg je ervan... Beschouw mijn vorige bericht maar als niet verzonden :z O-)
 
Bedankt voor alle reacties!!

@ california dreaming
Zal meer gaan zoeken!
heb nu ook meer op markplaats gekeken en ik ben eruit welke (type) motor ik ga nemen.

@ wil_um
Handige site!
heetf me geholpen een bouwjaar te kiezen van het type motor die ik wil hebben nu!


@ SiRoj
Ummm.... Qua ?

@ Martinus tussengas
Ja dat weet ik.
Ik ben afgelopen maandag 25 geworden, dus dat zit wel goed!


En voor de mensen die nieuwschierig zijn welke motor ik heb gekozen:
Honda CBR 600 F uit 1999
IS een heel mooi model en niet te duur.


enige wat ik me af vraag is, is 30 000 / 40 000 KM veel voor een motor of is gaat dat dan nog wel een tijdje probleemloos mee?



;)
 
Maarre... We willen natuurlijk wel ff een foto van de motor die je op het oog heb! :Y


Het gaat zoiets worden als op de bijlage!
misschien een andere kleur, dat weet ik nog niet.

Al vind ik deze kleur ook errrrg mooi..

full
 
Even een tip voor alle nieuwe gebruikers: Gebruik de zoekfunctie om je onderwerp te vinden waarover je meer wil weten. Als je er dan niet uitkomt kan je topics gaan openen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan