Nieuwe Gilera 600 Supersport

Cascadeur

Die hard MF'er
12 sep 2001
749
1
Amsterdam
Gilera komt met een nieuwe 600cc supersport op de markt:

* Zelf onwikkeld frame van Alu en titanum, gelijmd en niet gelast :9
* Suzuki GSX-R-600 blok *D
* Vering (waarschijnlijk) en velgen van Brembo :P
* Titanium Akrapovic uitlaat })

Wat vinden wij ervan?
Ik vind het een heel mooi ontwerp maar zal vast geen goedkope budgetbike zijn gezien de spullen die er op zitten.

gil_sup_02_600_2.jpg


gil_sup_02_600_1.jpg


gil_sup_02_600_4.jpg


gil_sup_02_600_5.jpg


Staan nog meer foto\'s op http://www.motormaniacs.nl/nld/nieuws/laatste_nieuws/laatste_nieuws.htm

[edit door duderuud]
Heb het rode kruisje wat er stond vervangen door een andere foto en wat foto\'s bijgeplaatst...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is mooi, alleen die toerenteller en snelheidsmeter in 1 vinnik maar niks..
 
Ach bijzonder lelijk is het niet.
Zal alleen wel een prijsvechtertje moeten zijn anders stapt iedereen toch gewoon weer op een ZX6R / R6 / GSXR600 / CBR600F / TT600 *

*doorhalen wat niet van toepassing is.
 
Mooie fiets, de R6 blijft wel mijn favoriet maar deze is weer een stukje lichter geloof ik en da\'s altijd fijn. :)
 
het beste van alle 600-tjes gecombineerd! Vind het een goed idee. Iedereen rijd al op een R6 (ik dus ook), een soes, honda of kawa (triumph doet in mijn ogen nog lang niet mee). Gilera klinkt erg lekker en ik denk dat het wel een hit zal gaan worden. Voor 28.000!!
 
Weet niet of ie echt gaat concureren.
Hij is toch 4 tot 6.000 pieken duurder dan concurrentie. Er zal vast een groep rijders zijn die zich willen onderscheiden van de \'rest\' en daar meer geld voor overhebben.
Maar voor 6.000 piek kan je je R6 of GSX-R ook aardig voorzien van aftermarketspullen.

Wat ik alleen jammer aan de Gilera vind zijn de spiegels. Lijken wel chopperspiegels van Highway Hawk. Monteer dan spiegels a la RSV mille

B.T.W....de TT600 is geen supersport! Is een sportieve (te kleine) toerfiets. Laat daar geen misverstand over bestaan... ;)
 
Rustig, rustig.

De TT600 wordt wel degelijk gemarket als een 600 Supersport. Probleem is alleen een chronisch injectieprobleem waar ze bij Triumph gewoon niks aan willen doen. |(

Dat en het probleem dat er veel vermogensverlies in de aandrijflijn zit maken het geen speler in de supersportmarkt.
 
Nou, zo\'n T595 (of hoe heet zo\'n ding) Speed Triple vind ik echt wel mooi hoor! Zou hem zelf niet kopen, maar wel een gaaf ding verder!

Die Gilera vind ik echt HEEL mooi trouwens....weer eens wat anders!
 
Laatst bewerkt:
Toch graag een cockpitje ipv 1 zo\'n klokje en graag die spiegels terugplaatsen op het blik waar ze vanaf komen....

Maar verder: Prachtig stukje fiets, mooi gelijnd en mooie kleuren... Ziet er heel strak uit...

Als we nog echt wat te zeuren moeten hebben: uitlaatdempertje mag iets hoger, kuipschroefjes mogen wat meer geclamoufleerd worden en sloop die duosteuntjes eraf....
 
De speed triple vind ik ook een topfiets.
Is tenminste een van de weinige Triumph\'s met een eigen smoel (samen met de Bonneville misschien).

Heb de TOMS met een Speed Triple gedaan en stond verbaasd van de prestaties net zoals menig VTR, RSV, R1 en GSX rijder om mij heen.

Hou wel van fietsen die \'out of the ordinairy\' zijn. Daarom lijkt mij die Gilera mij wel wat.
 
Vind die Gilera erg vet moet ik zeggen. Hoor hier ook mensen over die Triumph T595 lullen en dat vind ik zeker ook een hele mooie fiets. Dan heb je tenminste iets origineels.
 
Laatst bewerkt:
Psies!

Ik hou ook wel van origineel. Daarom heb ik een SRAD gekocht, en geen CBR/R6 bijvoorbeeld (tenminste, dat speelde mee :) )

Maar ben wel benieuwd naar de \'build-quality\'...staat Triumph niet zo goed bekend om, en Gilera weet ik niet...

Kennis van me heeft een Gilera, zijn er maar 500 van gemaakt...gaaf ding, maar technisch niet zo bar goed (ben typenaam kwijt)
 
Op Dinsdag 25 september 2001 18:15 schreef Skoezie het volgende:
Vind die Gilera erg vet moet ik zeggen. Hoor hier ook mensen over die Triumph T595 lullen en dat vind ik zeker ook een hele mooie fiets. Dan heb tenminste iets origineels.
Als ik ooit nog eens de ballen krijg om een aparte fiets te kopen dan wordt het een T955 van het vorige model: mooie ronde cockpit, enkelzijdige achterwielophanging, driecilinder 130pk :9~
 
Deze fiets heeft een heel hoog stijve plasser gehalte. Super mooi spul en ik zou um zeker heeeeel graag willen hebben maar voor de meer prijs t.o. een normale 600.... ik denk toch dat ik dan een \"gewone\" Suzuki GSXR 600 koop en die voor een paar rugjes versier met mooie spulletjes. Misschien wel met een super spuitwerkje... oeps, laat mezelf weer gaan. *D
 
Ik ben ook geheel lierisch van de Speed Tripple, het schijnt alleen dat deze fietsen de nare gewoonte hebben de koppakking er nog wel eens te willen blazen......
 
Ik heb ook weer wat nieuws :

Het schijnt dat het een R6 killer gaat worden.
Vriend van mij kent iemand heel goed binnen Gilera en die heeft hem verteld dat deze fiets 105pk op het achterwiel krijgt :9~
Er schijnt iets met de luchtinlaten gespeeld te zijn.
HIj probeert nu ook achter de juiste prijs te komen en de juiste specs. (gewicht enzo)

Hij krijgt zo\'n fiets ook in zijn zaak te staan, 3x raden wie die 1x gaat lenen :+
 
Hij krijgt zo\'n fiets ook in zijn zaak te staan, 3x raden wie die 1x gaat lenen :+
Dank je JW, dat vind ik nou erg aardig, dat je ff die Gilera aan die aardige Rev wilt uitlenen, echt helemaal top van je!! Je bent een goed mens!
 
Ik heb nog wat gehoord.
Ik mag niet zeggen wat, maar laat ik het zo zeggen motormaniacs zit er heel erg naast met hun 28.000 gulden richtprijs!

Heel erg :+

Maart/april komt ie uit!
 
Ik heb nog wat gehoord.
Ik mag niet zeggen wat, maar laat ik het zo zeggen motormaniacs zit er heel erg naast met hun 28.000 gulden richtprijs!

Heel erg :+

Maart/april komt ie uit!
Het wordt dus ook nog eens qua prijs een grote concurrent van de huidige generatie als ik je goed begrijp. ;)
 
Ik heb nog wat gehoord.
Ik mag niet zeggen wat, maar laat ik het zo zeggen motormaniacs zit er heel erg naast met hun 28.000 gulden richtprijs!

Heel erg :+

Maart/april komt ie uit!
Heel erg :? Is het iets van 27.500 :?
Ohwnee je mocht niks zeggen :+
 
Of het wordt een motor waar er maar 500 van gemaakt worden...betaal je ineens €25000 (dus F55.092,75 :) ) voor zo\'n fiets...
Bekende van me heeft ook een Gilera, zijn er ook maar 500 van geloof ik-->duur dus.
 
Heel erg :? Is het iets van 27.500 :?
Ohwnee je mocht niks zeggen :+

Laat ik het zo zeggen, ze gaan stunten.
Word 1 grote klapper, ben benieuwd hoe de anderen fabrikanten er op gaan reageren.

Fiets word straks dus ook in mijn dorp verkocht en vriend krijgt dus demomodel. Ben erg benieuwd.

Ohja er komt ook een 1000cc versie van :+
 
Laatst bewerkt:
Zo van de zijkant zie die fiets er stoer uit maar heb gister net in het blad Motor de voorkant gezien, die vind ik nou niet echt een toppunt van design maw gewoon lelijk.

Die luchtinlaat ziet er niet uit, lijkt veel op een SP1 luchtinlaat. Beetje kruising tussen een R6 en SP1 voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan