nieuwe gixxer in da house

martin BEagle

Die hard MF'er
25 jan 2003
546
0
eeklo
Ben blij en dus wou ik dat effe laten weten!
Gisteren naar de Gixxer weeste kijken en direkt meegenomen!Twas geen weer regen en wind maar we zijn thuis geraakt met de aanhanger en moto!
T is een 750 van 1994 met 47350km op de teller voor een mooie prijs!
Kleur is ok zwart-paars, de stikkers vliegen er zowieso af.
Er zaten wat opties bij: double buble scherm, dynojet stage 1 + k&n filter, racepijp.
Nu batterij nog opladen (niet meer mee gereden sinds juli) verzekering en plak en were rolling again !
Fotos kan ik maar binnenkortmaken :(
:]
 
hoeveel heb je der nog voor moeten betalen?
zoiets zoek ik dus ook he, maar dan 600cc en 25kw op papier :(
 
goed bezig man, hou alleen ff je vering en stuurdemper in de gaten, die kunnen wel eens wat minder zijn intussen weet ik uit eigen ervaring, maar voor de rest erg lekker hoor :] :}
full
 
Congratsss...ik ben ook net op een gixxer gestapt....
'96 750cc.....lekkerrrrrrrrrrrr

gefeliciteerd....zie je op het asfalt!!!! :)
 
GGG
Hier zijn toch al wat piccies!
gixxer%20750%20002%20(Small).jpg

gixxer%20750%20003%20(Small).jpg

gixxer%20750%20005%20(Small).jpg

gixxer%20750%20006%20(Small).jpg

gixxer%20750%20007%20(Small).jpg

gixxer%20750%20010%20(Small).jpg

gixxer%20750%20009%20(Small).jpg

gixxer%20750%20004%20(Small).jpg

Heb er 2500€ voor betaalt en denk als ik het allemaal zo bekijk dat ik er geen cent teveel aan zal gegeven hebben.
Vrijdag om mn nr plaat :-)
Effe chekken om er een Bt 010 vanvoor te laten opleggen, nu zit er vanvoor een bt 056? (voorwat dat goed is?Wischien dat er eerst autostrade mee gereden is en daarna pas bochtenwerk?) en vanachter bt 010 nieuw.
De demper heeft het wel al hard te verduren gehad?Dit had ik in het donker niet goed ingeschat :( Waarom iemand een gecrashte sec hand wil steken is mij een raadsel?Zelf mee gecrasht geloof ik niet daarvoor loopt ie te lekker!
Het merk is spes nog nooit van gehoord?Nu moet ik es uitzoeken hoe het is om een andere te steken want zo te zien is het geen slip on maar 1 geheel?Is dit bij de originele ook zo?
Voor de rest ga ik de knippers vanachter veranderen de stuurgewichtjes komen ofwel in paars of in zwart nieuwe tankpâd eropen klaar is kees for the moment :-)
Later wischien es zien naar een ander kontje en de duocover int zwart.
 
I am jalous...

Maar zit die demper dan niet met bouten aan de uitlaatpijp of zo vast?

Spes???

Ik wil de lol niet bederven maa je achtervelg bevat trouwens een deuk..
 
Ik wil je niet ongerust maken ofzo, maar zit er geen deuk in je velg net bij de demper :? (zie plaatje)
gixxer 750 004 (Small).jpg

Of komt dit door de foto, dat die iets vervormd is door de lens. Ik zou dit wel ff checken als ik jouw was. :X
Verder veel plezier met je nieuwe bike :P
 
He ,een SPES demper! zie je niet vaak.
Ik heb eens een 95er gixxer750 met een open SPES systeem gehad ,dat ding krijste als een wild varken in de hoge toeren.
Heeft deze GSX-R soms een tijdje stilgestaan?

veel plezier ermee

gr
Hakinnen ;)

(edit; lees net dat ie van juni niet gelopen heeft, heb je niet proefgereden?)
 
ziet er leuk uit voor dat geld, die uitlaat ziet eruit alsof er zelf aan gelast is, maar dat boeit niet. En de demper zit onder de motor in de collector geschoven. Als je een losse demper voor een gsx r w koopt zit er dus meten een metertje pijp aan vast.
 
Er zit zeker weten een deuk in de velg!
Bekijk de velg maar een ten opzichte van de ronding van de band,en dan zie je dat de lijn die vlak langs de velg loopt nog rond is en de velg niet.
 
Er zit idd een deuk in de velg *huil*
K heb een adres gevonden om dit te laten herstellen
http://www.motoafbraakraes.be/
Nu de vraag natuurlijk of niet beter een tweedehands velg te zoeken?Eens informeren.
Ja hij heeft een tijd stilgestaan (vanaf juli) daarom dat de schijfrem roestig zit maar als je erover wrijft is het direkt weg!
Gisteren batterij opgeladen en hij start direkt nu.




Klote velg!
 
Er zit idd een deuk in de velg *huil*
K heb een adres gevonden om dit te laten herstellen
http://www.motoafbraakraes.be/
Nu de vraag natuurlijk of niet beter een tweedehands velg te zoeken?Eens informeren.
Ja hij heeft een tijd stilgestaan (vanaf juli) daarom dat de schijfrem roestig zit maar als je erover wrijft is het direkt weg!
Gisteren batterij opgeladen en hij start direkt nu.




Klote velg!

Kom op heh, niet meteen bij de pakken neer gaan zitten !
Wees blij dat die motorisch nog in orde is, zo'n deuk is nog wel te repareren/vervangen.
En ja bij de 750 W zijn het meestal geen slip-on uitlaten. Alhoewel die Yoshi van mij dat wel is (schijnt dan 1 van de eerste yoshi's voor de gsx-r geweest te zijn??)

En wat de prijs betreft, zit je wel redelijk (als er niet meer gebreken zijn). Voor de mijne (een 1993-er) heb ik er iets minder voor betaald. Maar die had ook bijna altijd buiten gestaan. En dat was te zien aan de roest op sommige stukken.

Ach, als die eenmaal rijdt, dan kijk je wel over die kleine "gebreken" heen :)

Have fun!
 
TnX guys! :)
Bedaknt ook voor de info! :}
Wischien is de deuk in de velg eringekomen door de band net te vervangen en door met da machien er niet zo goed op te zitten.
Ga dees es laten kontroleren door een bandenboer.
De uitlaat kan ik wischien zelf repareren.Aftermarked carbon en slipper oftewel ga ik es informereren bij Spes voor materiaal.Mn maat heeft zo een refette machientje!Heb nog niet onder zn bekleding gekeken maar ik denk idd dat ie vastgelast is op de originele pijp, dees chek ik es later.
N de fun !
Man man kheb hem es laten warmlopen en de beentjes es laten strekken!
RRRRRRR wat een geluid en Kracht!Onderin was ie nog wat tam, mischien door ook niet volledig warm geweest te zijn maar eens boven de 3000t/m ging ie lekker.
Heb maar tot 7 a 8000 kunnen doortrekken want zonder plaat rijdt ik niet op straat en het straatje achter ons huis is maar 500m lang.Blazen dat da spel doet :P Yoeoeohoee!!!
Wanneer komt ie eigenlijk los?
Bij 7 a 8000 t/m begon ie net lekker te gaan maar hij had zeker nog over :9~
Wanneer zit de gsxr op zn max koppel?Wat is zn max kracht op toeren?
 
Ik denk dat wanneer je zo rond de 11500 rpm zit dat je dan wel in de buurt van zijn max zit. :9~
Wel lekker gevoel altijd, gaan met dat ding :)
 
mooi motortje hoor !
Heb precies dezelfde sinds 3 maand.
VInd hem geweldig rijden!
Trekken doet hij pas echt vanaf de 7000 toeren, er staat je dus nog wat te wachten :P

Topsnelheid weet ik nog niet, heb hem op de snelweg al wel met gemak naar de 200 gereden. Gas genoeg over :)

Enigste waar ik me aan erger is dat het kuipophang beugeltje al 2x !! gebroken is.
De koplamp trilt nu heel erg, en je ziet gewoon de voorkuip heel erg trillen.
Op een kleine drempel knalt het ook aardig nu.
Heb hem al een keer laten lassen, toen op een klinkerweg ging hij na een dag al kapot.
Erna een nieuwe voor besteld, deze gemonteerd.
Nu naar een maandje alweer kapot :?
Meer mensen die dit probleem hebben ?

Verder niks dan goeds over mijn gixxertje !

Dit is hem trouwens.
(met grijs ruitje inmiddels)

GSX-R750.jpg
 
hmm, ik zie net dat je uit belgië komt, anders had je je velg bij nico bakker kunnen laten richten, maar dat is nogal een eindje bij jou uit de buurt.

Onder de 3000 toeren heb je met een gixxer niks te zoeken, dan bokt ie alleen maar. Tja, en als je 8000 toeren al lekker vind moet hem maar eens lekker boven de 10.000 toeren trappen, dan wordt het pas leuk. De top van een standaard gsxr750w is ongeveer 260 km/h op de teller, bij die van mij tenminste

Ik weet niet hoe het met je kuipdelen is, maar op www.mobile.de staat een complete kuipset rood wit (mooi hoor :} )_voor 350 euro.
 
@Flipmo
Kga de mijne net zo laten glimmen als die van u *D
@Petsch
Ksta te popelen om hem es te laten zingen boven de 10000t/m
De buren waren niet gelukkig met het geluid a 9000t/m*rofl*(twas dan middagpauze ook }) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan