nieuwe gixxer in da house

misschien dat je meer foto's van je bike moet maken en hier moet plaatsen zodat evt.meer gebreken naar boven komt :+

Nee joh harstikker mooie fiets voor weinig geld
Alleen jammer voor je van die velg :(

'K zou zeker niet met deze velg verder rond gaan rijden. de band zit overigens niet goed om de velg heen en kan misschien in de wat snelle bochten van je velg afglijden.
 
@Flipmo
Hey Flipmo! Haha, das toevallig zeg. En lang geleden, dat ik je gesproken heb. Ik moest even goed kijken of jij wel was, wie ik dacht dat je was. Maar als je het over eibergen hebt, dan kan het niet missen. Je kent mij waarschijnlijk nog als NOF-Soulripper, uit de goede oude action-quake2 tijd :)

Strakke fiets heb je jongen, en verdomme nog 2 jaar jonger dan die van mij ook! Maar wel in dezelfde kleuren. We moeten maar eens afspreken voor een motor tocht ofzo ? :)

@All
Sorry dat dit even off-topic gaat O-)
 
@Minotaur

Heey Flo! (Hekkenverplaatser, of hoe moet ik je nog meer noemen ;)
Zekers lang niet gesproken.
Hang hier toch al wel een tijdje rond.
Post wel niet zo veel, maar volg wel veel topics.
Voeg me maar weer is toe op icq ofzo, nummer staat wel in de info.
anders msn, flipmoehoe@chello.nl

Van het voorjaar als het beter wordt kunnen we zekers wel een stukkie toeren!.
Kunnen we Jaap (fragdaddy) ook wel meenemen, woont daar in de buurt toch?

Maar als jij dezelfde motor hebt, heb jij geen last van dat je kuipsteuntje vaak afbreekt?
Zoals je kan zien is die van mij al 3x kapot gegaan in een korte tijd.
Misschien dat hij op meer punten vastgezet moet worden dan alleen met dat beugeltje?

Anders maar ff naar de motormakert brengen :)
 
Kuip zat bij mij ook los, alleen was deze afgebroken bij de 4 bouten rondom de koplamp.
Deze bouten waren uit het plastic gebroken.
Ik heb 270 tellerkm gezien, met iets andere vertanding pakt hij hem net ff lekkerder op.
 
Mijn boutjes waren ook afgebroken.
Maar dat had een andere oorzaak!!!

full


Bijlage: restanten.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm, nog nooit last van gehad, afgebroken boutjes. En ander tandwielen is ook wel leuk, ik heb nu 1 tandje kleiner voor, en dat trekt ff lekkerder.
 
Nee, ook nog geen last gehad van losse of afgebroken bouten. Je moet natuurlijk ook niet op je stuur gaan zitten tijdens het rijden, met je benen boven de koplampen bungelend. :o

Hmm, kleiner tandwiel zou misschien wel een ideetje zijn. Onder de 3000 rpm doet zo'n wat oudere gixxer toch niet veel. Maar dan zul je wel weer een lagere top halen. Is op zich niet erg, want wanneer rijd je nou langdurig op topsnelheid hier in Nederland?

@Flipmo
Fragdaddy woont hier niet in de buurt, maar ik ben ook sindskort verhuist naar Almere. :z Heeft hij ook een brommert dan?
 
Laatst bewerkt:
@bigfoot
Holy shit! Dat ziet er niet al te best uit!
Je bent er zelf toch nog wel redelijk goed vanaf gekomen hoop ik?
Je hebt het in ieder geval wel overleefd anders had je dit niet kunnen typen ;)

@Minotaur
Fraggy woont in Nunspeet als ik het goed heb.
Bekijk maar eens wat topics waar VFR in voorkomt, dan zie je hem meteen ;)
Hij rijd namelijk op en VFR800.

Ik zag het in je info staan dat je in Almere woonde, mooi stukje rijden.
Spreken wel een keer wat af in het voorjaar.


Nogmaals over dat rotterige beugeltje, de bouten enzo mankeren niks aan.
Het is echt dat beugeltje dat afbreekt.
Het is ook maar zo'n ielig ding.
Of wordt de kuip soms nog op meer plaatsen gesteund?
(lijk me niet, want dat had ik toch moeten vinden)
 
Op donderdag 18 december 2003 17:52 schreef Flipmo het volgende:
@bigfoot
Holy shit! Dat ziet er niet al te best uit!
Je bent er zelf toch nog wel redelijk goed vanaf gekomen hoop ik?
Je hebt het in ieder geval wel overleefd anders had je dit niet kunnen typen ;)
Onder in Frankrijk uit gegleden over olie. Vervolgens op de linker weg helft terecht gekomen.
Mijn pech was dat op precies dat ogenblik er ook een volkswagen bus aan kwam rijden. Een frontale botsing was niet meer te voorkomen.
Ik reed op dat moment ongeveer 60, en dat was ook ongeveer de snelheid van het busje. In theorie kun je dat niet winnen, en de praktijk bleek dat ook te kloppen.
De motor lag helemaal in de kreukels, mijn voorvork was op twee plekken gebroken en volledig van het frame geknapt. In een fractie van een seconde was mijn GSXR uit '90 afgeschreven.
Mijn helm was flink beschadigt omdat ik gedeeltelijk door de voorruit ben geknalt voordat ik naar achteren was gelanceerd.

Mijn broer die voorop reed dacht dat ik dood was.
Echter op mijn linker schouder gedeelte van mijn pak zaten was krasjes, mijn punt van mijn rechter laars was beschadigd en mijn duim gebroken.

That's it!

Mijn GSX is later nog weer naar nederland gebracht. Het was niet meer dan een hoopje schroot. Altans, dat dacht ik.
Toen mijn monteur het contactslot had vrij gemaakt en het sleuteltje er in dit, probeerde hij de motor te starten.
Bij de tweede keer was het starten en lopen!!!
Het blok was bijna punt gaaf. De kuipen, frame en wielen waren compleet verwoest, maar het blok deed het nog. Degelijk spul.

Daarom heb ik maar weer een GSXR gekocht, maar dan een uit '96.
Bevalt goed. Arrows race uitlaat, Dynojet kid en K&N filters doen de rest.

Mijn volgende word er hopelijk een uit 2001
 
Awel vandaag was het afspraak nazicht door mekanieker enne...
Motortje staan goed maare zoals gezegd zitten die velgen niet lekker.
Om zo rond te toeren in t begin kan het geen kwaad maar ik ben zo iemand die zn beestjes onderhoud en wil dat het in orde is.
Nu volgende stap is: inrijden en ondertussen informeren naar een nieuwe achtervelg(tweedehands:internet 200€ tweedehands) eventueel laten herstellen maar daarvoor moet ik eens langsgaan(weet binnenkort wel wanneer)if its possibel.Herstelling achtervelg+voorvelg + herspuiten zal wel iet van een 200€ a 250€ kosten.Demper herstellen (door spes zelf 150€ is wel 160km rijden-enkel) zelf denk een 100€ aan materiaal?
Nieuwe achterste schijrem erop +-60€ en dat gedeelde is ook weer piko bello.
Bijkomende kosten +-400€ bovenop aankoop 2500€

Na een paar 1000 km es groter onderhoud en dan olie laten vervangen van de voorveren-olie v/d remmen vervangen-motor afstellen-oliefilter en bougies vevangen-luchtfiltertje nazien.
Dan weekendje Mosel plannen en we zijn weer weg :-)
 
Laatst bewerkt:
Jup er zijn wat kosten aan maaare....
Wat rijdt ie lekker :)
Starten en weg is ie!
Gisteren een stuk expressweg gedaan enne...
Lekker zeg :]
7 a 8 t/m is oke mar gelijk er iemand zei vanaf 10000t/m begint de pret maare is wel oppassen geblazen want je zit zo aan de 200km/u en je voelt bijna niks van weerstand!Dit was een gemis op de cb!Er was veel wind maare dat was geen problemo!
Stadsverkeer ook geen probleem(eerst weer wat schrikkig want het was geleden van september(ongeval) dat ik nog gereden had.Fietst stuurt wat langer om bv 180° te draaien maare dat is maar gewenning.Zithouding zal nog wat wennen zijn maar zit erug lekker, alleen doet mn enkel nog zeer maar dat zal wel verdwijnen met de tijd.Stuurdemper is ook wat wennen maare zal er meer nut dan last van hebben.
Mekanieker voorziet geen breuken op korte termijn dus zal ik denk ik nog een leuke tijd beleven op dees fietsje :9
Wischien komen we eens wat broertjes tegen???
Met een paar hornets in t voorjaar eens naar de Mosel 9:
Es benieuwd(hihihi)
Bon route :]
 
Voor een werkplaatshand boek kun je kijken op:

http://www.motofiches.com/

Daar staan veel microfilm afbeeldingen.
De tekst is in het Frans, da's voor mij wel een probleem.

Je moet je er wel even voor aanmelden, maar je krijgt geen spam van die lui.
 
Januari wordt Knutselmaand waarschijnlijk.
Weer niet rijden maar je moet er iets voor over hebben.
Heb een vervangingsdemper+tussenstuk van shark gevonden bij een Zwitser
2%20(Small).jpg

1%20(Small).jpg


Werkplaatshandboek idem
4%20(Small).jpg

Nieuwe achterste velg heb ik bij de motorsloop gekocht voor 200€ (nieuw 400€)dezelfde dag dat ik ze ga afhalen bij de post kom ik snamiddags bij een garagetje een velg tegen en mag ik hem meeneemen voor 25€ *slik* Dus ga die eene weer proberen verkopen aan een motorsloop :-)
Kga de velgen laten poedercoaten en heb een lila velgenstrip gekocht via iemand uit het forum :-)
De uitlaatbochten ga ik ondertussen ook es onderhanden nemen.
Paar roestige plekken met met hammerite bijwerken, die verf die tegen 600° kan en zonder primer en zonder schuren.(schuren doen we dus wel!)
Lak es simonieseren en een paar stikkers verwijderen.
Begin meer en meer aan de originele stikkers te wennen en denk er sterk aan om ze erop te laten!
GGG werk aan de winkel :-)
 
Dan vergeet ik nog de nieuwe knippers en tankpad en stuurgewichtjes.
Mn sigma 800 computer ga ik ook nog proberen monteren.
 
Yo tnx!
Had je post wel gelezen maare...
1)op de site van de old skool vind ik mn draai niet :(
2)boekje bij de hand werkt makkelijker!
Toch bedankt voor je info!
 
Effe een update van de bike!
Zag er eerst zo uit:
gixxer%20750%20002%20(Small).jpg

Nu zo:
allerlei%20029%20(Small).jpg

allerlei%20030%20(Small).jpg

allerlei%20038%20(Small).jpg

allerlei%20040%20(Small).jpg

allerlei%20034%20(Small).jpg

allerlei%20032%20(Small).jpg

* Demper Spes is vervangen door een Shark.
*Knippers voor en vanachter zijn vernieuwd.
*Nieuw tankpad erop.
* Sommige stikkers zijn verwijdert.
*Velgen gepoedercoat en velgenstrip erop.Achterste velg vervangen.
*achterste schijfrem vernieuwd.
*Nieuw kontaktslot.
*Roestplekken zijn verwijdert.
-------> Ga nog es zien om dat pink weg te werken met vervangingsstikkers van Stikkerland maare daar moet ik eerst nog es goed over nadenken O-)
(Zou de achterste en middelste stikkers verwijderen en veranderen door een racevlag?)
En wat vinden jullie ervan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan