Nieuwe handschoenen en laarzen, aanraders?

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
Ik heb laatst de Furygan AFS-10 gepast, met polsbeschermer en al.

Zaten top, maar er hing wel een prijskaart aan van 140,-

Nou is de prijs geen probleem, maar ik wil toch graag horen of er nog meer handschoenen zijn die in dezelfde categorie vallen, want ik wil toch wel kunnen kiezen :).

Ervaringen met soortgelijke handschoenen? Wat raden jullie aan?

pres_Gants-ete-Furygan-AFS-10-1.jpg



Ik zoek tevens nieuwe laarzen, wat raden jullie hiervoor aan? Vanzelfsprekend moeten ze stevig zijn, lang meegaan en goed beschermend. Ik heb nu laarzen voor tourmotoren die enkel van leer zijn, wat niet opschiet als mijn motor een keer op mijn voet zou komen te liggen.


OH FUCK HET IS VRIJDAG :') KOM MAAR OP MET DE ONZIN _O-
 
Laatst bewerkt:
Held Titan handschoenen zijn erg fijn voor de zomer.
Als het iets kouder is dan pak ik de Gerbings verwarmde handschoenen.

Voor laarzen kies ik voor Puma.
Zit heerlijk direct vanaf het begin.
 
Laatst bewerkt:
qua laarzen, ligt natuurlijk erg aan de vorm van je voet en dergelijke, dus eerst goed passen. Wat bij de een heerlijk zit, kan voor iemand anders pijnlijk zijn etc.
Zelf erg tevreden met mijn Alpinestars smx plus:
Alpinestars_SMX-Plus_Stiefel_schwarz_125.jpg


Handschoenen is hetzelfde verhaal: Passen passen passen.
Heb zelf de rev'it! gt corse. Zit voor mij ook erg lekker, voelen solide aan, en zien er na ondertussen al een jaar of 4 nog steeds uit als nieuw.
revit_gtcorse_gloves_black_400.jpg
 
Tel voor de gein eens het aantal paar Supertech R laarzen dat je tegenkomt op een circuitdag.

Prima laarzen, je kan je enkel nog redelijk bewegen voor het betere ragwerk en je kan de binnenlaars apart wassen.

Heb ook de GP Tech handschoenen van A*. Qua handschoenen lijken ze natuurlijk allemaal op elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het dan toch de Supertech R worden. En anders de SMX.

Qua handschoenen moet ik er nog uitkomen. Ze moeten als een 2de huis op m'n hand zitten, dus geen rotzooi waar de voering er half-vast in zit voor "comfort".
 
Laatst bewerkt:
Kijk voor laarzen ook een naar Sidi, ik weet niet wat je budget is maar je krijgt in ieder geval waar voor je geld.

146_1010_01_header+sidi+ST_boots.jpg


Hnadschoenen heb ik de A* SP2, tevreden over en volgens mij gekocht voor nog geen 100,-
 
Laatst bewerkt:
Revit Apex Sport heb ik, lijken een beetje op de Corse.
Held is volgends velen erg goed met handschoenen. Weet niet waar je woont, maar zag mooie Held's voor zo'n 75 euro in de aanbieding gister in Nijkerkerveen.
Kwa laarzen heb ik Oxtar (is nu TCX geworden ofzo) en die gaan al 9 jaar mee. Werkelijk formidabel.

Edit: hier mijn review over de Revit handschoenen.
Motorshopper: Test: Rev'it Apex Sport door bluewolf
 
Laatst bewerkt:
Die TCX hadden teveel ruimte bij de hiel (achter en eromheen). SMX-5 gepast en dat voelde als een plastic klomp :'). Zit nu bij motozoom met Berik GP-X aan en zitten als gegoten. Tenminste, ik ben eervan overtuigd dat ze na een paar ritten perfect zitten. Zacht, overal mooi de druk verdeeld en tocg stevig en hard voor feedback. Deze gaan em denk ik worden. Verschillende alpines gepast, en denk niet dat ze voor mijn voeten zijn gebouwd :)
 
Heb hier ook van die Berik GPX laarzen. Vorige set was een setje Sidi Vertigo's en die bevielen érg goed maar ik ben van mening dat deze nóg beter zitten. (Alpine Star heb ik ook wel eens geprobeerd maar die zijn nét iets te breed voor m'n voeten).

Dit is overigens mijn tweede set van de GPX. Bij de eerste (2012) set was ik een titanium toe-slider kwijt geraakt en die set is gewoon kostenloos vervangen door het nieuwe 2013 model :)
 
Ik heb een paar sporthandschoenen van Held, kostte 120,-
Ze lijken in eerste instantie lekker te zitten maar na verloop van tijd gaan mijn vingers slapen vanwege de plooien die het (kangeroe?) leer in mijn palm maakt :/
 
Laatst bewerkt:
Heb hier ook van die Berik GPX laarzen. Vorige set was een setje Sidi Vertigo's en die bevielen érg goed maar ik ben van mening dat deze nóg beter zitten. (Alpine Star heb ik ook wel eens geprobeerd maar die zijn nét iets te breed voor m'n voeten).

Dit is overigens mijn tweede set van de GPX. Bij de eerste (2012) set was ik een titanium toe-slider kwijt geraakt en die set is gewoon kostenloos vervangen door het nieuwe 2013 model :)

Heb er een tijd mee gelopen, en ze zitten erg goed :Y. Meteen gekocht, niet meer getwijfeld. Gekocht bij Motozoom, erg goed geholpen door die rockgirl die er rondloopt :+
 
Laatst bewerkt:
Onzin altijd van dat schoenen goed moeten zitten enzo, gaat uiteindelijk toch gewoon om de looks :')
 
koop gewoon de goekoopste, als ze een beetje beschermen bij een crash is het allang goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan