nieuwe handschoenen

antonio

Die hard MF'er
3 jan 2004
613
0
Ik ben dringend toe aan nieuwe handschoenen, maar nu zit ik te twijfelen om gewoon zomerhandschoenen te kopen of een setje all-weather handschoenen, waarmee ik ook in de winter kan toeren.
Ik heb nu een setje gewone leren handschoenen voor winter en/of zomer. Maar met het warme weer is dat niet echt lekker rijden.

Waarmee rijden jullie het liefst rond? Hebben jullie allemaal een apart setje zomer- en winterhandschoenen?
 
Yep. Eén setje is vaak óf te koud in de winter óf te warm in de zomer.

Ik heb er zelfs 3. Een set dikke handschoenen met lange "kappen" voor de winter, een setje waterdichte voor de temperaturen ertussenin en een setje ongevoerde leren handschoenen vanaf zo'n 15 graden.
 
Yep. Eén setje is vaak óf te koud in de winter óf te warm in de zomer.

Ik heb er zelfs 3. Een set dikke handschoenen met lange "kappen" voor de winter, een setje waterdichte voor de temperaturen ertussenin en een setje ongevoerde leren handschoenen vanaf zo'n 15 graden.

Zijn er nog aanraders qua merk en type?
 
Ik heb 1 setje

Gewoon zomerhandschoenen ik rijdt er het hele jaar mee en als me handen gaan bevriezen dan is het voor mij geen weer om op de motor te zitten.
 
ik heb ook 3 setjes
1 setje winterhandschoenen die ik nooit gebruik
en 2 setjes zomerhandschoenen 1 met voering en een zonder allebei leer en eigenlijk te warm midden in de zomer (waar blijft ie?) maar wel zo veilig.
 
ook 2 setjes:
Winter gore-tex hschoenen, voor de koudere perioden
en setje cross hschoenen lekker fris en veel contact.
 
Ook al drie setjes in huis:
1 zomer: leer :)
1 winter: net te klein :?
1 winter: tex :)

Aanraders wat betreft merk en type.

Eh, da's erg moeilijk.
Ikzelf heb geloof ik 30 paar gepast voordat ik
wat vond dat lekker zit (natuurlijk een van de eerst gepaste paren |( )
Er zit best veel verschil tussen de verschillende merken en types.
 
Ja je hebt toch wel tenminste 2 paar nodig, één paar voor zomer/herfst en één paar voor nazomer/herfst .... en dan eigenlijk nog een stel voor de winter.
Voor een goed stel handschoenen ben je toch wel €50 kwijt, dat is dan een zomer model, zonder Gore-tex, en met ventilatie gaten. *Goed* leer is nog altijd een super materiaal voor je handschoenen. Maar moderne kunststoffen presteren eigenlijk net zo goed maar zijn ook net zo duur.
Verschillende merken maken prima handschoenen, maar ik ben nog steeds een fan van Held, hoewel je die hier in het Noorden niet veel vindt.... die hebben ook handschoenen in halve maten en dat kan soms net het verschil uitmaken.

Held: http://www.held-biker-fashion.de/
 
Terug
Bovenaan Onderaan