nieuwe helm, ARAI neuskapje

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Na mijn ongeluk dus maar meteen een nieuwe helm gekocht zodat ik in ieder geval weer met een eigen helm proef kan gaan rijden.
De vorige helm was een Shark RSV Vincent Arnoud replica.

Nu heb ik zaterdag deze ARAI gekocht bij SAVE Zoetermeer.
196-207.jpg

Zit helemaal top alleen zit dat neuskapje nogal vervelend precies tegen het puntje van mijn neus. Verkoper heeft me verteld dat ik de neuskap van mijn oude helm waarschijnlijk zo in deze kon zetten en dat dat zou moeten passen. Zo niet dan moest ik nog maar even langs komen.

Ik ben even benieuwd of andere mensen ook dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost.
 
Zit helemaal top alleen zit dat neuskapje nogal vervelend precies tegen het puntje van mijn neus. Verkoper heeft me verteld dat ik de neuskap van mijn oude helm waarschijnlijk zo in deze kon zetten en dat dat zou moeten passen. Zo niet dan moest ik nog maar even langs komen.

Ik ben even benieuwd of andere mensen ook dit probleem hebben gehad en hoe ze dit hebben opgelost.

Neuskapje verwijderen, neuskapje van een Shoei (niet de stoffen, maar met een skai toplaag), die erin zetten, en daarna je originele stofkapje erover heen.

Zal nog even een foto plaatsen zoals ik het heb.
 
Is zeker een heele mooie helm . ik had ook last van het neus kapje en heb het er maar af gehaald
rijd zonder ook goed
 
Neuskapje is een bekend kwaaltje; zowel met mijn gecrashte Haga-Replica als met mijn 2 dagen oude Edwards-replica heb ik dat, maar ik heb er gewoon het kapje uitgehaald, mis het niet en het probleem is weg.

Wel een beetje knullig van Arai dat dit schijnbaar vaak voorkomt.
Het kapje van ene Shoei heeft bij mij de vervelende eigenschap dat mijn bril er snel door beslaat (bij vochtig weer).

Grtzz HagaSan.
 
Ikke ook net een nieuwe helm gekocht...Arai Maverick...ff naar Termaat gereden....betaalde 410 met een zwart vizier...bij Safe issie 462 en geen mogelijkheid tot omruilen van vizier...
 
Ikke ook net een nieuwe helm gekocht...Arai Maverick...ff naar Termaat gereden....betaalde 410 met een zwart vizier...bij Safe issie 462 en geen mogelijkheid tot omruilen van vizier...
Zal wel een beetje strak zitten max ;) ,gezien waaar jij het laats mee reed *D
 
Dat kleppie zit bij mij soms ook op m'n kokkerd. Mij is ook verteld dat andere kleppies zouden moeten passen maar ik vind het dan voor geen meter passen.
 
Koste iets van 614 euro, quantum/f nagano.

Donker vizier heb ik er meteen bij gekregen.

Deze zit echt als gegoten! en ziet er goed uit natuurlijk :) .

www.arai.nl staan meteen alle prijzen bij.
 
Koste iets van 614 euro, quantum/f nagano.

Donker vizier heb ik er meteen bij gekregen.

Deze zit echt als gegoten! en ziet er goed uit natuurlijk :) .
Ik had ook een Quantum/f, die is naar de knoppen dankzij mijn crash. Superhelm, wordt ook weer mijn volgende!

www.arai.nl staan meteen alle prijzen bij.
Yep, maar dat zijn adviesprijzen en ik vroeg me af wat zo'n ding tegenwoordig moet kosten in de winkel. Niet goedkoop, maar op een helm moet je niet bezuinigen.
 
Bij m'n RX7RR was dat neuskapje gescheurd vorig jaar: Arai gebeld (Arai Europe zit in Nederland!), koste 30 euro ! :(
Verder heb ik een klein neusje, dus geen last ervan.
 
Sorry, heb me vergist; mijn ff black RX7RR kost 505 euro.
Ben ff rond aan het kijken, dat zijn de betere prijzen!! Ik zal ze eens mailen hoe het zit met transport naar Nederland (kosten e.d.), en wat als ik wil ruilen (probleempje denk ik).

Ik heb een Quantum/f gehad, als ik dezelfde maat neem zal b.v. een RX7RR dan ook passen en goed zitten of moet ik eerst ff bij Safe langs om te proberen? })
 
Best een gaaf petje!
Heb zelf net een Shoei hoofddekseltje gekocht bij Motorgoedkoop ( de digitale winkel van Kruisinga uit Gouda ). Scheelde mij ff 140 pleuro op een petje! Kwam netjes in het doosje en zakje vanuit de winkel via Tante Pos naar mijn huis. Gewoon aan de deur betaald ... super en 140 pleuro in de knip gehouden. Tuurluk wel ff elders weze passen voordat ik bestelde. Errug slecht van mij maar scheelt hoop mUntjes.
Nu met een vette :9 op de Ninja.
mzzzzzzzzzzzzl
Ninj@9man
 
Mooie helm, die Nakano-replica :} , had ik misschien ook wel gekocht als ie een stukkie goedkoper was geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan