Nieuwe helm besteld...

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Heb vandaag een nieuwe helm besteld. Vond toch dat de Bayard die ik nu heb teveel herrie maakte en niet lekker zat bij snelheden boven de 130.

Dit is hem geworden:

javelin_tc3_z.gif


Bewaar de Bayard wel voor een eventuele duo passagier.

O ja, voor de liefhebbers: het is een XR900 Javelin TC3
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag een nieuwe helm besteld. Vond toch dat de Bayard die ik nu heb teveel herrie maakte en niet lekker zat bij snelheden boven de 130.

Dit is hem geworden:

http://www.shoei.fr/site_bel_nl/casques/xr900/images/javelin_tc3_z.gif (plaatje)

Bewaar de Bayard wel voor een eventuele duo passagier.
Niet onaardig. Alleen krijg je er nog van die mooie witte stickers op zeker? Tenminste, ik was eens ergens en daar beweerden ze dat SHOEI via Frankrijk geimporteerd werd waar die lichtgevende stickers verplicht zijn. En dus doen ze die maar er op voor alle helmen die daar heen gaan. Niet mooi, wel nuttig.
 
Hij vrij redelijk aan de prijs: €450,- (De prijs in guldens was 999,-) Maar ik vind dat je qua veiligheid best wat geld mag investeren....

ik weet het, alle helmen voldoen aan bepaalde standaard eisen, maar het oog wil ook wat en je betaald natuurlijk ook voor het merk. En zoals iedereen hier denk ik wel weet behoord Shoei tot de top-merken (toch :? )
 
Ehm witte reflecterende stickers op je helm verplicht in Frankrijk ?

Zelf ga ik dit jaar met de motor naar Frankrijk op vakantie. Zou de gendarmerie gaan zeiken als jij als niet Fransoos daar rondtuft zonder reflecterende stickers op je helm?
 
Ehm witte reflecterende stickers op je helm verplicht in Frankrijk ?

Zelf ga ik dit jaar met de motor naar Frankrijk op vakantie. Zou de gendarmerie gaan zeiken als jij als niet Fransoos daar rondtuft zonder reflecterende stickers op je helm?
Lijkt me niet toch? Was het daar niet waar vroeger van die gore gele koplampen verplicht waren? Ik kan me niet voorstellen dat mn pa die er elke vakantie in heeft gezet als we naar Frankrijk gingen.
 
Ze hebben hier bij de motoport zat helmen van Shoei staan, maar er zat geen reflecterende rommel op....en als het er al op zit en het is niet mooi, dan ros ik het er af (als dat kan...)
 
Leuke helm die Shoei!
Past mooi bij je motor (maar dat had je zelf denk
ik ook wel in de gaten)


Ik heb mijn vakantiegeld ook weer in een helm
gepompt gisteren..

Een Shark (alweer)

350 Pleuro met zo'n blauw iridium vizier erg :9~

Alleen ziet het er zo somber uit door een donker
vizier, maar goed, heb het heldere ook. :)
 
Die reflectie stickers zitten er niet meer op tegenwoordig, vorig jaar nog wel. Maar toen is er iemand boos geworden en heeft dat duidelijk genoeg naar Shoei weten te communiceren. Mensen vonden de sticker nl niet mooi en dus werd het slechter verkocht.

Sticker zijn voor Fransen verplicht zover ik weet. En vergeet niet dat een donker vizier in Frankrijk verboden is.

De stickers zijn eraf te halen, door met een fohn te blazen en ze er dan heel voorzichtig af te halen, is mij verteld, maar ik sta er niet voor in.

Ja, Shoei behoort tot de topmerken. Alleen zit de importeur in Frankrijk, dus dat is wel eens onhandig.

Ik heb hetzelfde type, alleen dan de Chimera (met de draak op de zijkant, en wat kleiner ws, XXS). Ik vind m erg prettig. Het bovenste ding kan op 3 standen, is erg prettig, lees het boekje er maar op na.
 
Laatst bewerkt:
HHmmm...handig van die mensen met verstand van zaken.. :) :)


Dus met mijn blauwe 'hendig kickse' vizier kan
ik het wel vergeten van de zomer als de zon in
mijn ogen schijnt de halve dag.. :?

Och ja, als vakantieganger weet ik dat natuurlijk
niet.... }) :)

O ja, mag iemand me meteen uitleggen waarom er
eigenlijk ventilatiegaten boven op een helm zitten.
Ga je anders helemaal kapot van de hitte of doet
het wat meer/anders :?
 
Ziet er wel leuk uit :)
Heeft je heel wat eurotjes gekost of niet :?

Ik zal maar eens zuchten: *zucht* en zeggen dat de prijs €450 (fl 999,-) is. Maar ja, dat had je natuurlijk al in een van de bovenstaande posts gelezen he :? :z
 
O ja, mag iemand me meteen uitleggen waarom er
eigenlijk ventilatiegaten boven op een helm zitten.

Dat is voor eventuele gassen die naar boven drijven als je een dikke meur laat. Niet alle leren/textiel pakken latten die geurtjes goed door, en dus bestaat de kans dat je helm gevuld wordt met stinkgassen. Die gaten zitten er dus om die gassen af te voeren....

Ga je anders helemaal kapot van de hitte of doet
het wat meer/anders :?

Wat dacht je dan Einstein??? ;) Dat ik dat verhaal uit mijn duim zat ze zuigen ofzo???
 
HHmmm...handig van die mensen met verstand van zaken.. :) :)
O ja, mag iemand me meteen uitleggen waarom er
eigenlijk ventilatiegaten boven op een helm zitten.
Ga je anders helemaal kapot van de hitte of doet
het wat meer/anders :?

Voor gaat de frisse lucht erin. Boven wordt de warme lucht er door de luchtstroom over de helm eruit getrokken. Anders raak je erg overhit en ga je rare dingen doen. :P
 
Mooie helm, hoor..
Past inderdaad helemaal bij je fiets :]

Zie 'm binnenkort wel in het echt (volgende tocht :? )...
 
Best leuk, maar heb het zelf liever op de wat meer neutrale hempies. Dus helemaal zwart of donkergrijs. Past overal bij en hoef je niet weer een andere helm te kopen als je van fiets wisselt.
 
Heb gisteren de helm opgehaald, en vandaag meteen uitgeprobeerd. Wat een rust...wat een stilte :z

Heerlijk. Had ik maar meteen wat meer geld over gehad voor een helm |( (Bijna) Geen last van turbulentie, de motor is nog hoorbaar tot ver over de 120 (om precies te zijn tot ca 9000 tpm in z'n 5 }) ) Dat was dus echt niet zo met die "oude" helm. Oh ja, en hij zit nog lekker ook :P

Shoei....bedankt :}

P.S hij is in het echt nog mooier dan op het ploatie. De kleur geel van de helm is exact gelijk aan die van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan