Nieuwe helm gekocht

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
0
35
Roosendaal
www.witloxevenementen.nl
Verjaardagsgeld is binnen, dus ik heb even een nieuwe helm gekocht. Mijn oude was 2 jaar oud, al een paar keer laten vallen en hij was te ruim geworden. Het is een AGV GP-1 geworden. Meteen een antifog vizier erbij gekocht. Zo eentje die je er in moet plakken.

Piccie:

Kosten-> helm +antifog: 130,75 euro.

Laatst bewerkt:

Jesus Christus

Banned User
25 jun 2002
23
0
Hemel
Mooi ding.

Ik heb ook een AGV , maar dan een zwarte x-vent zonder plakkertjes.
Zit alleen een wurg-sluiting op die ik niet zo fijn vind.Sluit wel goed en zouden ze ook in de racerij gebruiken , maar daar heb ik natuurlijk
niks aan.Zeker als ik iedere keer aan het friemelen ben om de sluiting dicht te maken.

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
97.243
13
Vlakbij Utrecht
geen idee. Ik zal eens kijken. Maar hoezo eigenlijk?
Polycarbonaat slijt o.a. onder invloed van UV straling. Dat houdt in dat je helm na 3 jaar, gedragen of niet, eigenlijk niet meer valveilig is. Daarom worden de meeste helmen tegenwoordig van glasfiber gemaakt.

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.849
2
38
Onder een steen
Ah oke. Ik snaptum. Maar ik heb me toch voorgenomen om elke 2 jaar een nieuwe helm te kopen. Als ik ga kijken hoe de binnenkant van mij oude helm eruit ziet na 2 jaar, vind ik dat wel nodig.
Je kan ook gewoon je haar wassen :+

Mijn helm is nog als nieuw en is 2 jaar oud :)

VTR Jeroen

Street Triple 765 RS, Street Triple Rx en VFR400R
12 mrt 2002
3.900
42
48
www.racesport.nl
Ik hoop voor je dat het een "stille" helm is.
Ik heb de Top Vent Demon en die maakt erg veel windgeruis!
Bij regen krijg ik een hoge fluittoon doordat er water tussen de spleet van vizier en helm komt.
Maar je hebt een mooie helm voor wienig geld, of dit iets zegt over de kwaliteit :? .

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.430
0
37
Noord-Limburg
Leuke helm :)
Niet duur.
Al vind ik AGV meer een merk voor brommerhelmen.
Ja, ik weet wel dat Rossi ook met een AGV op zijn kop rond rijdt.

Laatst bewerkt:

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
39
Delft
Bezoek site
Op dinsdag 25 juni 2002 14:25 schreef Daniel Leenders het volgende:

Ja, ik weet wel dat Rossi ook met een AGV rond rijdt.
Ik dacht dat Rossi met een Honda rond reed :?
AGV is wel een goed merk , maar polycarbonaat,daar hou ik niet zo van.Als je elke 2 jaar een nieuwe koopt los je al een hoop op , maar ik ging zelf toch voor een fiber.Beter gevoel bij.Kleuren zijn wel mooi 8-)

Maximum

Banned User
6 sep 2001
5.267
1
Sweet Lake City
Polycarbonaat slijt o.a. onder invloed van UV straling. Dat houdt in dat je helm na 3 jaar, gedragen of niet, eigenlijk niet meer valveilig is. Daarom worden de meeste helmen tegenwoordig van glasfiber gemaakt.
UV straling heb je met zon...das 2 weken per jaar in NL...dus hij kan best langer mee :P

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
0
35
Roosendaal
www.witloxevenementen.nl
Kwaliteit is wel in orde. Tot 200 km/h is deze helm geschikt voor straatgebruik. De eerste 2 jaar zal ik niet boven die 200 km/h uitkomen. Daarna zal ik een nieuwe helm kopen. En fiber zit er niet in qua financien. Maar deze helm is een goede helm (E3)