Nieuwe helm gekocht

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
6
Roosendaal
Verjaardagsgeld is binnen, dus ik heb even een nieuwe helm gekocht. Mijn oude was 2 jaar oud, al een paar keer laten vallen en hij was te ruim geworden. Het is een AGV GP-1 geworden. Meteen een antifog vizier erbij gekocht. Zo eentje die je er in moet plakken.

Piccie:
GP1-BLACK-BLUE-YELLOW-LEFT.jpg


Kosten-> helm +antifog: 130,75 euro.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding.

Ik heb ook een AGV , maar dan een zwarte x-vent zonder plakkertjes.
Zit alleen een wurg-sluiting op die ik niet zo fijn vind.Sluit wel goed en zouden ze ook in de racerij gebruiken , maar daar heb ik natuurlijk
niks aan.Zeker als ik iedere keer aan het friemelen ben om de sluiting dicht te maken.
 
Zit alleen een wurg-sluiting op die ik niet zo fijn vind.Sluit wel goed en zouden ze ook in de racerij gebruiken , maar daar heb ik natuurlijk
niks aan.Zeker als ik iedere keer aan het friemelen ben om de sluiting dicht te maken.

Lijkt mij juist heel erg fijn, altijd lekker strak, wil ik zeker op m'n volgende helm hebben.
 
geen idee. Ik zal eens kijken. Maar hoezo eigenlijk?
Polycarbonaat slijt o.a. onder invloed van UV straling. Dat houdt in dat je helm na 3 jaar, gedragen of niet, eigenlijk niet meer valveilig is. Daarom worden de meeste helmen tegenwoordig van glasfiber gemaakt.
 
Ah oke. Ik snaptum. Maar ik heb me toch voorgenomen om elke 2 jaar een nieuwe helm te kopen. Als ik ga kijken hoe de binnenkant van mij oude helm eruit ziet na 2 jaar, vind ik dat wel nodig.
 
Ah oke. Ik snaptum. Maar ik heb me toch voorgenomen om elke 2 jaar een nieuwe helm te kopen. Als ik ga kijken hoe de binnenkant van mij oude helm eruit ziet na 2 jaar, vind ik dat wel nodig.

Je kan ook gewoon je haar wassen :+

Mijn helm is nog als nieuw en is 2 jaar oud :)
 
Ik hoop voor je dat het een "stille" helm is.
Ik heb de Top Vent Demon en die maakt erg veel windgeruis!
Bij regen krijg ik een hoge fluittoon doordat er water tussen de spleet van vizier en helm komt.
Maar je hebt een mooie helm voor wienig geld, of dit iets zegt over de kwaliteit :? .
 
Leuke helm :)
Niet duur.
Al vind ik AGV meer een merk voor brommerhelmen.
Ja, ik weet wel dat Rossi ook met een AGV op zijn kop rond rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 25 juni 2002 14:25 schreef Daniel Leenders het volgende:

Ja, ik weet wel dat Rossi ook met een AGV rond rijdt.
Ik dacht dat Rossi met een Honda rond reed :?
AGV is wel een goed merk , maar polycarbonaat,daar hou ik niet zo van.Als je elke 2 jaar een nieuwe koopt los je al een hoop op , maar ik ging zelf toch voor een fiber.Beter gevoel bij.Kleuren zijn wel mooi 8-)
 
Polycarbonaat slijt o.a. onder invloed van UV straling. Dat houdt in dat je helm na 3 jaar, gedragen of niet, eigenlijk niet meer valveilig is. Daarom worden de meeste helmen tegenwoordig van glasfiber gemaakt.
UV straling heb je met zon...das 2 weken per jaar in NL...dus hij kan best langer mee :P
 
Kwaliteit is wel in orde. Tot 200 km/h is deze helm geschikt voor straatgebruik. De eerste 2 jaar zal ik niet boven die 200 km/h uitkomen. Daarna zal ik een nieuwe helm kopen. En fiber zit er niet in qua financien. Maar deze helm is een goede helm (E3)
 
Ik MOET helaas 25 kw gaan rijden. Ben net 18 geworden namelijk. Dus dat wordt 2 jaar 25 kw helaas. Ik heb er nu al een schijthekel aan en ik heb mijn rijbewijs nog niet eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan