Nieuwe helm gezocht. (shoei hoofd)

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.374
1.075
Na een jaar of 7 ben ik weer opzoek naar een nieuwe botsmuts.
Tot nu toe ben ik altijd bij Shoei uitgekomen vanwege de pasvorm, bij andere gepaste modellen heb ik een drukpunt op het voorhoofd dat meteen niet prettig is, maar na langere tijd helemaal vervelend is.

Nu vraag ik mij af zijn er alternatieven voor mensen met een shoei hoofd of niet echt.
(heb inmiddels een hjc geprobeerd maar dat zat niet goed.)
 
Bij zit zowel Shoei als Scorpion erg goed. Even langs een winkel die verschillende merken heeft hangen dus.
 
Ik heb ook 2 Shoei's gehad, echter nu geen Shoei budget.
Heb nu een AGV K5 en zit net als de Shoei, prima.

Gewoon gaan passen in de winkel, heb er een stuk of 5 geprobeerd van Shark tot Hjc.

Wel in de lagere prijsklasse, tot 350 euro ongeveer.
 
Ik heb een intergraal van Shoei en een systeem van HJC. Wat pasvorm betreft zitten ze me beiden prima, in tegenstelling tot helmen van Schubert, BMW en andere helmen van dat budget.
 
De ene Shoei is de andere niet he ;) .

Ik ben gisteren uitgebreid helmen gaan passen en het viel mij op hoeveel verschil er tussen de verschillende modellen van hetzelfde merk zit.

Momenteel heb ik een Arai Chaser V en heb na wat korte pas sessies al een aantal keer de Shoei Hornet ADV opgehad. Zat gelijk als gegoten, terwijl ik mij van 6 jaar terug kan herinneren dat ik geen een Shoei paste.

Gisteren ook nog even de Shoei NXR (zat wel oké, meer niet) en de Shoei GT Air geprobeerd (AUW! Zat niet lekker).
Die laatste zou dan een wat neutrale pasvorm moeten hebben, raar hoofd heb ik dan blijkbaar :+

De Scorpion Exo 2000, AGV K3, AGV AX8 Naked en nog wat modellen zaten ook echt niet lekker, terwijl de AGV K5 opzich wel weer goed zat.
 
Als Shoei goed zit waarom op zoek naar wat anders?

Omdat ik het jammer vindt dat mijn helm op slot moet zetten ipv mijn motor

Jammer dat het niet zo makkelijk is, dat je kan zeggen je zit "vast" aan die en die merken.
Ik heb in het verleden vanalles geprobeerd, ik zal de merken die jullie noemen eens een kans geven.
Ik heb nu de voorloper van de ds hornet fijne helm maar ik wil overstappen naar een systeemhelm.
 
Ik had een Shoei en ook een druk punt op mijn voorhoofd en ruimte bij mijn oren tussen helm en hoofd.

Heb nu een HJC SY max3 systeemhelm. Deze zit perfect.

Als je dus een lang en smal hoofd hebt is deze misschien een optie.

Is ook nog eens redelijk geprijsd inclusief zonvizier en pinlock.
 
Laatst bewerkt:
Zo heeft iedereen zijn eigen merk.

Jaren geleden had ik ook een Nolan. Ik wilde nu een nieuwe helm want de laatste die van Motozoom kwam zat toch niet lekker. Ik heb wel 100 verschillende helmen gepast. Bij verschillende bekende motorshops in NL en D van veel gerenommeerde merken. Ik had al bijna de hoop opgegeven één met echt goede pasvorm voor mij te gaan vinden.

Uiteindelijk stond ik bij een motorshop al bijna een helm af te rekenen met het idee dat die het dan maar zou moeten worden. (nee, toen nog niet gesproken over Nolan) Toen zei de mevrouw van de winkel: "Hé, ik heb achter nog iets liggen, probeer die eens even."
Ze kwam met een Nolan aanzetten. Ik zet 'm op en gelijk was het duidelijk. Dit is 'm!! Ik heb inmiddels al 30dkm met deze helm gereden en nog steeds super tevreden.

Blijkbaar heb ik een Nolan-hoofd. Volgende keer is dat de eerste helm die ik ga passen!
 
Leuk is dat met die "merkhoofden". Zal ik wel een Lidl hoofd hebben. Gebruik bij het scheren scheerschuim van de Lidl, poets mijn tanden met tandpasta van de Lidl en rij nu 2 seizoenen met een Lidl (Crivit) systeemhelm op mijn hoofd.
 
Omdat ik het jammer vindt dat mijn helm op slot moet zetten ipv mijn motor

Jammer dat het niet zo makkelijk is, dat je kan zeggen je zit "vast" aan die en die merken.
Ik heb in het verleden vanalles geprobeerd, ik zal de merken die jullie noemen eens een kans geven.
Ik heb nu de voorloper van de ds hornet fijne helm maar ik wil overstappen naar een systeemhelm.

p29_light%20silver_b.jpg


goedkoop is anders...
 
Ja ik weet het, maar hij zit wel goed ;)

De agv k5 is zo te zien geen optie ivm geen systeemhelm
 
Nu een stuk gereden met mijn nieuwe Shoei Hornet ADV en zit rondom mijn hoofd prima. Alleen de wangen zijn nu nog echt knudde, maar de xxs wangkussens zijn al besteld.

Ik heb nu een Arai Chaser V en Shoei Hornet ADV liggen en beide zitten prima (De Arai zit alleen aan de "houdbaarheisdatum"). Een echt merkhoofd heb ik dus blijkbaar niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan