(nieuwe) Helm meenemen in een vliegtuig

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Dit weekend vertrekken we op road trip naar California, Utah, Nevada en Arizona.
Ben van plan er ergens een Icon Airmada Ben Bostrom te kopen.

icon_airmada_bostrom_helmet_rollover.jpg


Kan/mag je dit meenemen aan boord in een helmtasje en dan nog je handbagage?
Of toch best in de gewone bagage proppen?

De rekening en bewijzen van aankoop laat ik wel achter.
 
Let er op of het keurmerk goed is voor het gebruik in NL.
Anders kun je een boete riskeren
 
Met welke maatschappij vlieg je? Je kan vaak op de site van de airline checken welke regels omtrent bagage ze hanteren. Soms moet je wat bijbetalen voor extra handbagage.
 
Let er op of het keurmerk goed is voor het gebruik in NL.
Anders kun je een boete riskeren
Ja inderdaad, al die politie fuiken waar ze het keurmerk van je helm controleren.. _O-

Kan allemaal: handbagage, inchecken, maar zorg dan dat je hem goed inpakt.. Probeer het thuis even met een andere helm, helmen passen vaak heel slecht in je tas.
 
Zou moeten kunnen als carry-on item. Hij moet of onder de stoel passen (lukt niet) of in de overhead bin. En dat laatste lukt wel. En anders zet je 'm op je hoofd. Maar bel anders voor de zekerheid je luchtvaartmaatschappij. Ik zou wel een helmtas (geen hele grote, een die er netjes omheen past) er omheen doen en desnoods proberen het vizier nog wat extra te beschermen tegen krassen.. op volle vluchten proppen ze die overhead bins echt voller dan vol en soms plaatsen ze het zelfs een stuk verderop in het vliegtuig om alles te laten passen.

Rekeningen achterlaten heeft weinig zin, de douane komt ook niet uit een ei. Ik ben de afgelopen 10x uit Amerika nooit bij de douane 'aangehouden' om mijn koffers uit te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je kop erin en zo aan boord lopen veiligheid toch en dan uit doen wanneer in de lucht zit, bij het landen doe je hem weer op ;)
 
Ik heb mijn helm wel vaker mee genomen. Altijd gewoon in een rustas oid en dat gaat zo in het begagevak boven me. Geen enkel probleem.
 
British airways en air new Zealand
Brussel - London - LAX

Met welke maatschappij vlieg je? Je kan vaak op de site van de airline checken welke regels omtrent bagage ze hanteren. Soms moet je wat bijbetalen voor extra handbagage.
 
als handbagage kun je een helm meestal niet meenemen, en helemaal als je vanuit amerika komt gaat het lastig worden vrees ik..

maar het best kun je gewoon je vliegmaatschappij even bellen.
 
Ja inderdaad, al die politie fuiken waar ze het keurmerk van je helm controleren.. _O-
Bij mij gemiddeld éénmaal per week....

Kan allemaal: handbagage, inchecken, maar zorg dan dat je hem goed inpakt.. Probeer het thuis even met een andere helm, helmen passen vaak heel slecht in je tas.

Inhaken:

Voor douane moet je even regelen hoe het doet met originele verpakking, stickers van de winkel en je aankoopbon.
Op de EU wegen moet er een E keur inzitten.

Verder is het best goed shoppen, nu de dollar niet te hoog staat.
 
'Helm meenemen op vliegtuig' > '(nieuwe) Helm meenemen in een vliegtuig'
 
Geen probleem wat betreft Europese wetgeving enzo

Features:
All World Standard meets or exceeds DOT FMVSS 218 (US), ECE 22-05 (Europe), SAI AS1698 (Australia) & SG (Japan) safety and testing standards
U
 
Ik heb m'n laatste vlucht de helm gewoon in de koffer (ruimbagage) meegenomen.
Je kan er wat kleding in stoppen en dan heb je helemaal niet zoveel extra ruimte nodig.
 
Ik heb m'n laatste vlucht de helm gewoon in de koffer (ruimbagage) meegenomen.
Je kan er wat kleding in stoppen en dan heb je helemaal niet zoveel extra ruimte nodig.


Als je een harde koffer hebt dan kan dat ook ja.
Ik reis altijd met een tas, of tassen. En dan is het niet hamdig.ver word met die dingen gegooid en ze worden op de kar en en vliegtuig gepropt. Dat wil je een helm weer niet aan doen.
Zo neem ik mijn laptop en automatenset voor het duiken ook als handbagage mee.
 
*knip*

Rekeningen achterlaten heeft weinig zin, de douane komt ook niet uit een ei. Ik ben de afgelopen 10x uit Amerika nooit bij de douane 'aangehouden' om mijn koffers uit te pakken.

:^

Ik ben vorige keer gewoon teruggekomen met een paar iPads incl doosjes en rekeningen in m'n handbagage.
 
Handbagage kan inderdaad perfect, ik had onlangs een schilderij mee van 1 m op 1,50m en met wat creativiteit en vriendelijk hulp vragen aan de stewardess (vooral melden dat het breekbaar is) kom je een heel eind. :Y

En over dat de helm nieuw is zou ik mij niet teveel zorgen maken, er nemen echt wel meer mensen helmen, duikgerief etc mee om op vakantie hun sport uit te oefenen. Douane zit inderdaad meer te wachten op mensen die met tassen vol iPods/iPhones etc van het vliegtuig stappen :)

Btw: ziet er wel een strak helmpje uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan