(nieuwe) Helm meenemen in een vliegtuig

Als je een harde koffer hebt dan kan dat ook ja.
Ik reis altijd met een tas, of tassen. En dan is het niet hamdig.ver word met die dingen gegooid en ze worden op de kar en en vliegtuig gepropt. Dat wil je een helm weer niet aan doen.
Zo neem ik mijn laptop en automatenset voor het duiken ook als handbagage mee.
Je moet wel een verrekt grote harde koffer hebben wil daar een helm in passen.. :)

Ik doe hem in een helmtas en soms rol ik er nog een trui omheen, niks aan het handje.
 
Ik doe hem in een helmtas en soms rol ik er nog een trui omheen, niks aan het handje.

Mee als handbagage of in het ruim dan?

In zoiets dan

080201-helmtas01_1000.jpg


of meer zo een zakje dat je ongeveer bij iedere helm krijgt?


251220113961.jpg
251220113960.jpg
 
Mee als handbagage of in het ruim dan?

In zoiets dan

[afbeelding]

of meer zo een zakje dat je ongeveer bij iedere helm krijgt?


[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb tegenwoordig die bovenste, voorheen altijd in die onderste gedaan.

Ik probeer meestal mijn helm in te checken, alles waar je mee loopt te sjouwen is vervelend met vliegen. Een helm is een lomp, groot ding met een redelijk kwetsbare laklaag erop. Past nauwelijks in een (Europese) bagagebak, proppen kan niet.

Ik zie een helm eerder beschadigen als ik hem uit mijn handen laat vallen bij de security dan als een van de smijters mijn tas in het ruim gooit.

Als ik motordingen ga doen in het buitenland heb ik ook meestal een (hele) grote tas om al mijn spullen (pak, helm, bril, laarzen, beschermers etc) in te doen.

Zoiets zeg maar:
ogio-moto-mx-rig-9800-kit-bag.jpg
 
Die hebben nog nooit wat gezegd. :N

Omdat hij in een rugtas zit valt het niet op.
En past het gewoon om het begagerek rek.

:^

Heb ook mijn helm uit de US in de rugzak gedaan, als handbagage mee het vliegtuig in, geen enkel probleem.

Douane op Schiphol ook geen enkel probleem, de modepopjes voor ons mochten wel met de douane mee.

Je bonnetje kun je beter wel bijhouden, als zij een prijs gaan opzoeken dan zal je zien dat die vele malen hoger is dan jij betaald hebt en kun je niet het tegendeel bewijzen. Momenteel zit tot $600 ongeveer ( = €430 ) wel safe voor belastingvrije import.
 
En online in USA aankopen doe ik niet meer, douane houd alles tegen.
Heb paar jaren geleden eens een helm laten afkomen, koste me bijna het dubbele na boetes, invoerrechten en kosten.
 
Laatst bewerkt:
Als het vliegtuig crasht, zet je snel je helm op. Ben jij mooi de enige overlevende en lach je iedereen uit.
 
Laatst bewerkt:
Had 3 helmen mee de laatste vakantie naar thailand (2x jet, 1x integraal). Ondanks dat ik het grootste formaat van die 4wielige hutkoffers heb past er maar het maar net qua dikte.
 
ook leuk als de verzekering niet uitkeert als je in puin ligt.. -O-

Kan een aardige juridische discussie worden. Een Arai RX-7GP heeft een Europese goedkeuring maar vervalt dit op het moment dat je hem in de US koopt? Het is nog steeds een Arai RX-7GP alleen het europese stempeltje staat er niet op.

Feit is dat je een goedgekeurde helm op je bolletje moet hebben en verzekeringen kunnen lastig doen als je je niet aan de wet of hun voorwaarden houdt.
 
De enige keer dat ik mijn helm op vakantie mee heb genomen heb ik het in een speciale Sparco helmtas gedaan, die past precies in bovenruimte en is cabin approved.

helmtas3.jpg


Ging door de scanner en niemand die er wat van zei. En nog nooit gecontroleerd op e keur whatsoever. Denk dat ze drukker bezig waren met coke vinden dan wat anders :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan