Nieuwe Helm op komst

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.153
85
rhoon
(gejat van de RTL nieuws pagina )

Slimme helm voor motorrijders op komst
Er is een slimme helm voor motorrijders op komst. De helm is een vinding van een Britse industrieel ontwerper.

Display
Net als bij piloten van straaljagers kunnen de dragers via een display in het vizier zien hoe hard ze gaan. Bovendien wordt zichtbaar of de knipperlichten aan staan en in elke versnelling ze rijden.

Blik op de weg
De vinding is bedoeld om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dragers van de nieuwe helmen hoeven niet steeds naar de metertjes op het stuur te kijken, maar ze kunnen de ogen op de weg houden en zo sneller reageren op onverwachte situaties.

Draadloos
De 24-jarige uitvinder zoekt momenteel een fabrikant voor zijn overigens draadloze product. Hij hoopt dat de helmen binnen vijf jaar op de markt zijn.
 
:} :} :} :} :}
hebbe hebbe hebbe.

wel hopen dat ie
a) geen ton weegt
b) je je helm niet zo vaak hoeft op te laden als een mobieltje
c) ie geen 1000 euro gaat kosten

oh en hij moet natuurlijk comfortabel zitten en er een beetje cool uitzien.

maar voor de rest 8-)
 
zondag 03 oktober 2004 09:57 schreef baka het volgende:[/b][/url]
:} :} :} :} :}
hebbe hebbe hebbe.

wel hopen dat ie
a) geen ton weegt
b) je je helm niet zo vaak hoeft op te laden als een mobieltje
c) ie geen 1000 euro gaat kosten

oh en hij moet natuurlijk comfortabel zitten en er een beetje cool uitzien.

maar voor de rest 8-)



:+ :+ :^ :+ :+

droom verder...this is holland...btw/bpm/genots../enz...
dus: kijku nie koopu....
 
Dat draadloze mogen ze van mij achterwege laten
gewoon een kabeltje met breekkoppeling ertussen (wel zo makkelijk als je
op je smoel gaat; ken je gelijk een dodemansknop erin verwerken)
zal een hoop in gewicht van de helm schelen en ik vertrouw toch meer op
de electronica van de motor

Maar ja, hoe gaat zo'n geintje werken op oudere types motoren
 
Dat draadloze mogen ze van mij achterwege laten
gewoon een kabeltje met breekkoppeling ertussen (wel zo makkelijk als je
op je smoel gaat; ken je gelijk een dodemansknop erin verwerken)
zal een hoop in gewicht van de helm schelen en ik vertrouw toch meer op
de electronica van de motor

Maar ja, hoe gaat zo'n geintje werken op oudere types motoren
is wat van te zeggen, alleen is dat draadje redelijk vervelend. Ik merk het met de intercom die ik zo af en toe inbouw. Het gaat klapperen en doen.
Maar ik ben benieuwd, de 1e paar types zullen wel kinderziektes hebben, maar daarna als ze ook wat beter en goedkoper worden is het denk ik zeker de moeite waard :)
 
Dacht dat ik voor die informatie al zo'n mooie tellerunit in mijn kuip had hangen. Zie de meerwaarde niet. Op die momenten dat ik echt voor me moet kijken en me op het verkeer moet concentreren, en dus niet op mijn tellers wil kijken, wil ik ook niet in mijn helm met worden lastig gevallen met info over mijn snelheid, toerental en of mijn knipperlicht aan staat. Denk niet dat ik dat op dat moment echt interessant vind. Je helm gaat minder lang mee dan je motor (als het goed is).
Naar mijn mening dus een onzinnig ding en dus onnodig veel geld uitgeven.
 
Dacht dat ik voor die informatie al zo'n mooie tellerunit in mijn kuip had hangen. Zie de meerwaarde niet. Op die momenten dat ik echt voor me moet kijken en me op het verkeer moet concentreren, en dus niet op mijn tellers wil kijken, wil ik ook niet in mijn helm met worden lastig gevallen met info over mijn snelheid, toerental en of mijn knipperlicht aan staat. Denk niet dat ik dat op dat moment echt interessant vind. Je helm gaat minder lang mee dan je motor (als het goed is).
Naar mijn mening dus een onzinnig ding en dus onnodig veel geld uitgeven.
:^
Denk ook dat het erg afleidend werkt zo'n heads-up display, ik vraag me af of het echt veiliger is.. Als hij nou eens automatisch flitsers gaat opsporen in de berm (beetje extra apache features), dan wordt het interessant.

Maar het blijft een leuke gadget
 
Terug
Bovenaan Onderaan