Nieuwe helm? Tips zijn welkom

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
Mede formers,
Na 12 jaar shark helm vorig jaar een hjc TR helm gekocht. Wat een klote ding is dat moet ik eerlijk zeggen, na een flinke rit altijd last van oor pijn.( ik rijdt altijd met oordoppen)
Als ik boven de 140 ga maakt dat ding zoveel herrie dat je vanzelf langzamer wil gaan rijden. Nu wil ik dit jaar op de beurs weer een nieuwe helm scoren, ik heb een shark evo one, een shoei gt air 2 of een scorpion exo.
De prijzen liggen allemaal niet ver uit elkaar maar misschien zijn er hier rijders met goede tips of een duidelijke voorkeur.
Bedankt alvast
 
Een HJC TR instap model of een Shoei GT air 2 die 4 keer zo duur is vind ik niet zo'n goed vergelijk.
Ik vind de HJC RPHA 11 erg prettig, maar de shoei GT air ook. Ga vooral passen zodat je weet wat fijn zit.
 
Ik heb vorig weekend de scorpion exo 1400 carbon gekocht.
Ik heb er niet echt iets negatiefs over te zeggen, redelijk stil, goede ventilatie, lekker licht, dubbel D sluiting, donker vizier en helder vizier met pinlock in de doos.
Goed zonnevizier, vizier klikt dicht zodat hij op snelheid niet kan open waaien.
Prijs viel nog mee 400 euro.
Ik was aan het twijfelen tussen deze hem een en gt air, ik ben blij dat ik de scorpion gekozen heb.
Het draagcomfort is een stuk beter door een 200-250g lichtere helm.
 
Een HJC TR instap model of een Shoei GT air 2 die 4 keer zo duur is vind ik niet zo'n goed vergelijk.
Ik vind de HJC RPHA 11 erg prettig, maar de shoei GT air ook. Ga vooral passen zodat je weet wat fijn zit.
Klopt inderdaad wat je zegt de hjc was niet de duurste helm die ik ooit gekocht heb.
Maar zoveel herrie heb ik nog nooit ervaren, daarom tijd om een duurdere helm te kopen in de hoop dat het dan minder is.
Mijn eigen voorkeur gaat tot nu uit naar de shoei omdat die de helm aanpassen naar het hoofd.
Morgen heb ik een afspraak ik ben beniewd bedankt voor de info tot nu toe
 
Je zou eigenijk willen proefrijden met een helm om dit soort verrassingen te voorkomen en dat kan meestal niet.
Vandaar een tip: in Duitsland bij de grotere filialen van Louis hebben ze het 'windkanal': enorme fan voor je die meer dan 100 kmh wind produceert.
Modelletje van het rek passen en even op de 'testbank' stappen.O.a. filiaal in Essen heeft zo'n ding staan.

huge_mvc.jpg
 
Je zou eigenijk willen proefrijden met een helm om dit soort verrassingen te voorkomen en dat kan meestal niet.
Vandaar een tip: in Duitsland bij de grotere filialen van Louis hebben ze het 'windkanal': enorme fan voor je die meer dan 100 kmh wind produceert.
Modelletje van het rek passen en even op de 'testbank' stappen.O.a. filiaal in Essen heeft zo'n ding staan.

huge_mvc.jpg
Goede tip ga ik eens kijken om daar langs te gaan
 
Rijdt al mijn hele motorleven met Arai, kan daar geen slecht woord over zeggen, rijdt altijd met alpine oordoppen, nooit ergens last van.
Heb er 2. En in ene heb ik speakers voor de navigatie ingebouwd.
Beide helmen kunnen op maat, de wangstukken, eruit en aan je wensen aangepast worden
 
Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar heb zelf de Shoei GT Air en kan er geen kwaad woord over zeggen. Hij zit heerlijk en ik had zelf eigenlijk geen aanpassingen op de helm nodig voordat hij goed zat.
 
In de afgelopen 8 jaar 2 HJC RHPA helmen gehad en was er tevreden over. Vond wel dat ze boven de 140 wat wouden 'liften', ondanks dat de kinband al strak zat.

Nu een Shoei GT Air gekocht na over het algemeen goede recenssies te hebben gelezen/gehoord. Bijkomend voordeel is dat ik een Sena 10U headset had gekregen en die gaat plug&play in zo'n Shoei. Handig voor wat muziek en navi aanwijzingen.
 
Ik heb afgelopen zaterdag een bezoekje gebracht aan louis voor de windtunnel, erg goed geholpen.maar daar werd mij geadviseerd niet de tunnel te gebruiken, ik rij een tiger sport waar plastic werk opzit.
En daar krijg je andere turbulentie van hun advies om een gt air of een scorpion r1 te nemen beide erg goede helmen en prijs technisch zo goed als het zelfde.
Nu op jacht op de beurs:Y
 
Zelf al jaren dik tevreden met een Schuberth jethelm.
Voor mijn hoofd DE helm waarbij ik na uren rijden geen last van de oren krijg.
Vroeger veel met Nolan helmen gereden en die waren ook wel prettig.
Maar Schuberth is mijn favoriet geworden.
Succes met je keuze.
Vr gr
 
Helemaal afhankelijk van de vorm van je hoofd.

Ik ging op pad voor een Schubert, maar het werd toch een Nolan. Direct bij opzetten oke, en nu na enkele jaren nog steeds :t
De genoemde HJC RHPA helm heb ik ook wel eens gepast, die zat mij ook prima. Wellicht in de toekomst.................?
 
Ik heb afgelopen zaterdag een bezoekje gebracht aan louis voor de windtunnel, erg goed geholpen.maar daar werd mij geadviseerd niet de tunnel te gebruiken, ik rij een tiger sport waar plastic werk opzit.

Ja, das wel een dingetje: allemaal verschillende fietsen met allemaal andere turbulentie.
Wat wel gedaan kan worden in de windtunnel: helmen onderling vergelijken met de motor die erin staat, verschillen in geluid zullen wel duidelijk worden. Je zult dus weten welke meer en welke minder herrie maakt.
Het zal idd geen garantie geven voor geluidsniveau op je eigen fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan