nieuwe helm

gixxergall5246

Die hard MF'er
27 jun 2006
630
0
HvH
Ik denk dat ik eerdaags toe ben aan een nieuwe helm.
Echter, ik heb niet alleen kleine oren(zie topic oordopjes) maar
heb ook qua helm een kindermaatje, nl xxs.
Nu heb ik een shoei, die echt geweldig zit, maar ook shoei heeft dit model niet meer.

Wie heeft goede ervaringen met piepkleine helmpjes??
 
zoiets ?
full


:? handschoenen krijg je gratis bij *O* *O*
 
Ik denk dat ik eerdaags toe ben aan een nieuwe helm.
Echter, ik heb niet alleen kleine oren(zie topic oordopjes) maar
heb ook qua helm een kindermaatje, nl xxs.
Nu heb ik een shoei, die echt geweldig zit, maar ook shoei heeft dit model niet meer.

Wie heeft goede ervaringen met piepkleine helmpjes??
image1091_2.jpg

Zoiets ?? _O-
Zelf heb ik een BMW Systemhelm 5 die in veel maten verkrijgbaar is: 48/49 - 64/65
Misschien helpt het als je ook een cijfer-maat noemt ?
 
Laatst bewerkt:
Zie http://www.motowebshop.com/nl/shop/helmen/integraal_helmen/shoei_xr-1000 (HIER) en http://www.motowebshop.com/nl/shop/helmen/integraal_helmen/shoei_x-spirit_replica (EN HIER)
 
ARAI al eens geprobeerd?

Heb zelf ook kleine maat. SHOEI en ARAI pas ik prima.
 
Ik geef toe, de naam is dubieus maar De Leertent in Amsterdam heeft een enorme collectie dameskleding in alle maten. Ik ben zelf ook een ukkie en hij bood mij in alles veel keus. KLIK Top Shop
Het lijkt voornamelijk voor chopper rijders, maar collectie is veel breder. Ik heb ze destijds gemaild voor voorraad info..Als je dat doet weet je of je voor niks gaat en ze geven ook goed advies
 
Ik geef toe, de naam is dubieus maar De Leertent in Amsterdam heeft een enorme collectie dameskleding in alle maten. Ik ben zelf ook een ukkie en hij bood mij in alles veel keus. KLIK Top Shop
Het lijkt voornamelijk voor chopper rijders, maar collectie is veel breder. Ik heb ze destijds gemaild voor voorraad info..Als je dat doet weet je of je voor niks gaat en ze geven ook goed advies

Een leren helm in maat XXS :?

Kinkieeeeeeeeeee
 
Ter Maat in Nijmegen heeft ook een leuke collectie.
En als een kleine maat bestaat, dan kunnen zij m leveren.
 
http://www.gamefaces.com/images/image1091_2.jpg ((Afbeelding))
Zoiets ?? _O-
Zelf heb ik een BMW Systemhelm 5 die in veel maten verkrijgbaar is: 48/49 - 64/65
Misschien helpt het als je ook een cijfer-maat noemt ?

hmm. misschien pas ik die op de hand wel....

Ik weet helaas de maat niet meer, staat er niet mer op. 52??? denk ik.
Ik heb al meerdere merken geprobeerd, maar het valt niet mee, bij alle helmen tot nu toe, kan ik mijn hoofd in de helm nog bewegen... als ik links of rechts kijk kijk ik tegen de binnenkant aan.... B|
 
Probeer eens een bmw in dat geval.... Bij een grotere zaak kun je een paar passen en indien nodig bestellen ze na. Heb zelf eerst een helm gepast van een ander type en vervolgens een juiste maat besteld. De helmen zijn niet echt goedkoop, maar je hebt wel alle denkbare soorten en maten.
Dit is de mijne.
370999

Errug happy met de aankoop ! *O*

PS: ook in verschillende wangmaten ! Dit voorkomt wel enige beweging binnen de helm van de wangen.
 
Laatst bewerkt:
Diverse merken hebben de ook de mogelijkheid om de helm aan te passen.
Dus, is de kleinste maat te groot, opsturen (via de verkoper),
en op maat laten maken.

In elk geval Schuberth, in volgens mij ook bij Arai.
 
Mijn vriendin heeft ook xxs, wij hebben een systeemhelm van Caberg, daarvan zijn losse wangstukken te krijgen in verschillende diktes, waarschijnlijk geldt dit voor meerdere merken.
 
Oh, extra wangstukken!
Dan is alles opgelost! Want daar wringt hem de schoen, of eigenlijk daar zit de helm te ruim..

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, ik had ook eerst wat meer info moeten vragen bij de dealer.

Super, bedankt allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan