nieuwe helm

Ik heb een schuberth Concept en vind deze ook alles behalve stil.
Ben nu aan het kijken voor een Intergraal :Y
 
even vraagje, ik heb nou een gespiegeld vizier gekocht voor een nolan n84, die is pinlock klaar zegmaar, dat systeem van nolan dan. maar nu vroeg ik me af of ik daarvoor het schermpje zou kunnen gebruiken wat in mijn standaard vizier zit. want in tegenstelling tot echt pinlock, is het binnevizier van nolan niet voorzien van gaatjes, maar meer van inhammetjes aan de zijkant waar hij in de pinnetjes valt. Iemand enig id of dan vizier over te zetten is, moet even kijken wat zon binnenvizier kost, want als het niet veel is koop ik sowieso een nieuwe.

p.s. Ik vond het iets te doelloos om hier een nieuw topic over te openen, dus daarom misbruik ik dit oude topic even voor dit korte vraagje
 
p.s. Ik vond het iets te doelloos om hier een nieuw topic over te openen, dus daarom misbruik ik dit oude topic even voor dit korte vraagje



Oude topic :? Ik vroeg het allemaal nog maar amper een weekje geleden hihi
 
Ik heb een schuberth Concept en vind deze ook alles behalve stil.
Ben nu aan het kijken voor een Intergraal :Y

Dat ligt aan de combinatie van je motor, je lengte, en de ruit op de motor.
Wijzig 1 van de 3 en je hebt echt wel een stille helm!

even vraagje, ik heb nou een gespiegeld vizier gekocht voor een nolan n84, die is pinlock klaar zegmaar, dat systeem van nolan dan. maar nu vroeg ik me af of ik daarvoor het schermpje zou kunnen gebruiken wat in mijn standaard vizier zit. want in tegenstelling tot echt pinlock, is het binnevizier van nolan niet voorzien van gaatjes, maar meer van inhammetjes aan de zijkant waar hij in de pinnetjes valt. Iemand enig id of dan vizier over te zetten is, moet even kijken wat zon binnenvizier kost, want als het niet veel is koop ik sowieso een nieuwe.

p.s. Ik vond het iets te doelloos om hier een nieuw topic over te openen, dus daarom misbruik ik dit oude topic even voor dit korte vraagje

Gewoon naar de motorboer waar je de helm en/of het vizier gekocht hebt.
Die zet er zo een pinlock voor je in, inclusief de benodigde gaatjes.
Of een ander systeem als dat beter uitkomt.
 
heb ik ook even een vraagje tussen door :P .

ik had ongeveer 2 maanden geleden nieuwe helm gekocht *D

maar nu kwam ik vanmorgen in de schuur en lag die op de grond :(
vizier eraf dit en dat. hij is ongeveer een meter na beneden gevallen op een stuk kleed dus verder niet echt krasse ofzo.

Maar nu is mijn vraag is deze helm nog wel goed, want ik hoorde ook zoiets als je helm is gevalle niet echt meer de goeie protectie voor je hoofd als je een ongeluk krijgt B|
is dit waar of beetje onzin ?

kan iemand mij vertelle wat er kapot zou zijn ?
en of het te reparere is want ik zie niet echt wat er kapot is ofzo :N


iedergeval bedankt
 
allerbelangrijkste is dat je helm goed moet zitten, scheelt geluid en is veiliger dan een dure helm die niet goed zit.
trouwens niet alleen oordopjes voor lange ritten maar altijd, je zal maar (beroepsmatig) afhankelijk zijn van een goed gehoor.
kies voor een integraal, de jet-schubert met kinprotectie of een systeem helm, in ieder geval bescherming voor je kin. met jan eens dat daar nogal geschaafd kan worden. wordt je niet mooier van.
een schubert concept/intergraal helm heeft ook onder je kin een soort afdichting wat irritante luchtstrooming voorkomt en dus ook liften.
bedenk wel dat je tussen de 150 en 500 euro gaat uitgeven, dus proefrijden is echt zo gek niet, veel zaken werken daar aan mee, anders geef je je geld uit aan een zaak die daar wel aan meewerkt, simpel.
 
p.s. Ik vond het iets te doelloos om hier een nieuw topic over te openen, dus daarom misbruik ik dit oude topic even voor dit korte vraagje



Oude topic :? Ik vroeg het allemaal nog maar amper een weekje geleden hihi

naja, oud, meer eentje die stil lag :)

maar wat ik dus bedoel, bij zo'n nolan helm is het vizier al pinlock gereed, nolan heeft een eigen systeem daarvoor. Pinlock heeft gaatjes in het vizier en daar gaat een soort van popnageltje in van kunststof. Nolan heeft mpinnetjes in het vizier en de plaat die erin gaat heeft dus geen gaatjes erin, maar aan de zijkanten een inham. Gezien het feit dat de pinnetjes al in het vizier zitten en de plaat er naderhand ingaat, zou ik verwachten dat je die plaat er ook bij mijn vizier uit kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan