Nieuwe helm

Ch1mera1989

Rookie
26 feb 2014
12
0
Alkmaar
Goedemiddag:)

Aangezien ik nieuw ben in het motorwereldje dacht ik hey laat ik eens advies vragen aan jullie:)

Ik wil binnenkort een helm gaan aanschaffen en heb geen flauw idee waar ik op moet letten en welke merken nou top zijn. Ik wil wel een systeemhelm en het liefste helemaal zwart. Qua budget, rond de 400,- Zelf had ik een Roof V8 Boxer in gedachten omdat ie er simpelweg retegaaf uitziet, maar na er veel over te hebben gelezen lees ik best veel negatieve berichten. En dan vooral over dat hij niet ideaal is in de regen, en lekt. Dat hij lawaaierig is in vergelijking tot andere merken. etc etc. Ik hoor het graag:)
 
Laatst bewerkt:
qua helmen heb ik van meerder mensen al gehoord dat ze vinden dat een bepaald merk bij hun hoofd past.

heel saai maar hier voor geld dus ook gewoon passen in weten.
denk er ook aan te controleren wat een vizier kost, die ga je ook nog wel eens vervangen, het ene merk vraagt er 100 euro voor en een ander 30.

succes
 
voor €400 kun je een mooie systeemhelm kopen :) Keuze genoeg bij de meer premium merken als Nolan, Shoei, Schuberth etc.

maar uiteindelijk is er maar 1 ding écht belangrijk en dat is of hij lekker zit ;)
 
Passen en uitproberen is denk ik het beste advies die ik je kan geven. Een helm is voor iedereen anders.
Dit :)

Ik had ook eerst allemaal gedachten over budget en welk type helm.

Uiteindelijk is het een ander merk, type en kleur geworden. Puur omdat dat de enige was die wel binnen budget lag en goed zat.

[me="Hooglander1"]heeft een Shoei-hoofd (na echt minimaal 20 helmen gepast te hebben kan ik dat met enige zekerheid zeggen).[/me]
 
Thanks voor de snelle reacties allemaal:) Dat ie goed moet zitten is uiteraard zeer belangrijk. Maar waar ik het vooral voor vraag is om te weten te komen welke merken super zijn qua bouwkwaliteit, garantie etc. Zou bijvoorbeeld de Roof perfect passen maar hij lekt als een malle of hij valt van ellende uit elkaar dan is het nog steeds een miskoop:)
 
Laatst bewerkt:
Hebben voor mijn vrouw pas de shoei mulitec mat zwart gekocht. Mooie kwalitatief goede helm voor € 299.
Haar zat ie prima, mij niet. Zelf heb ik de bmw evo6. Kwalitatief ook prima, alleen €200 duurder.
Zoals al paar keer aangegeven voor € 400 koop je in de regel geen bagger, maar belangrijkste is of ie lekker zit
 
Als je een budget te besteden hebt van 400 eurie denk dan ook eens het volgende als je een nieuwe helm koopt.
- geintergreerd zonneviezier. Vind ik persoonlijk erg handig je hoeft geen rekening te houden met een zonnebril. Het geintergreerde zonneviezier klap je in en uit waneer je wil onder het rijden. zeer makkelijk als je bv een tunnel in rijdt of een mooie weg door de bossen.
- Pinlock systeem. Helpt tegen het aanslaan van het viezier aan de binnen kant.

Zelf heb ik deze Caberg Duke Legend met bluetooth voorbereiding. Ondanks dat ie niet echt stil is, geeft nogal wat wind ruis vind ik het een degelijke helm. Ik heb toch altijd mijn oordoppen in dus dan hoor je die wind ruis ook niet meer.
Ik denk dat een systeem helm zowiezo wel meer gevoeliger is voor wind ruis dan een intergraal helm. Een stille/stillere systeem helm zal ook wat duurder zijn denk ik.
En zoals al eerder aangegeven probeer er verschillende te passen.
Succes met het zoeken naar een helm!
full
 
Ik zit zelf ook met een Shoei hoofd :)

Denk dat de vraag idd wat meer is welke de topmerken zijn etc.

Is ook een beetje persoonlijke voorkeur voor een aantal mensen maar meeste merk je wel aan de prijzen..

Premium merken zie ik als merken die echt niks goedkoper in het assortiment hebben dan een 300 tal euro (meestal kan je in stock nog wel wat oudere modellen vinden voor een goede prijs) en dan zit je bij Arai, Shoe, Shubert en waarschijnlijk nog een paar anderen. Topmodellen hier zijn allemaal boven 600 euro. :]

Dan heb je de brede middenmoot met onderaan goedkopere modellen en hoger in het segment ook wel rond de 400 a 500 euro komen.. Volgens mij is dit ook de grootste groep met oa AGV, Laser,HJC,Caberg,Roof etc

En dan heb je de echte budget merken waar persoonlijk mijn voorkeur niet naar uit gaat en ik verder ook niet meer over kan zeggen. Het blijft toch je hoofd en je helm bepaald ook een groot deel je comfort |(

Voor jou budget zou ik in de eerste categorie shoppen en meestal kan je in de stock wel mooie overjaarse modellen vinden (niet te oud kopen want levensduur van een helm begint te lopen vanaf het moment dat hij uit de fabriek "rolt") :Y
 
In de Motoplus hebben ze 8 integraalhelmen met ingebouwd zonnevizier getest. Kwam de HJC RPHA ST (ongeveer € 350,=) het beste uit.

Als ik binnenkort voor een andere ga, ga ik deze absoluut passen.

image.jpg


Hebben ook goeie systeemhelmen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een rare vraag maar.............

Wat is een Shoei Hoofd?????

Een hoofd dat perfect in een Shoei helm past..

Bij veel mensen is de pasvorm van het ene merk beter dan het andere dus afhankelijk van de vorm van je hoofd zit het ene merk beter dan het andere bij jou specifiek hoofd..

Shoeihoofden, Araihoofden etc
 
Hij moet goed zitten maar er is een gigantisch prijsverschil in systeemhelmen heh :-)

Mijn Nolan n91: ingebouwd wegklapbaar zonnevizier, pinlock systeem, ventilatiekleppen sluitbaar boven en voor, dubbele sluiting voor het openklappen van het frontdeel, vergrendelingsysteem voor als de front openstaat en een voorbereiding voor bluetooth.

250 euro

250?

daar betaal je bij andere merken het dubbele voor.

Maar hij moet passen das waar, anders word je gek van de windruis.
 
Arai Chaser, fantastische pasvorm en superkwaliteit! Ja, ik heb er zelf een..:-)

Maar dat is geen systeemhelm ;)

Mijn tip: ga naar een zaak met een behoorlijk breed assortiment helmen, zoals Termaat in Nijmegen. Kijk vervolgens niet naar je budget en de kleur, maar ga passen, passen, passen en nog eens passen totdat je bloemkooloren krijgt van het op- en afzetten van helmen.
Kijk dan welke systeemhelm jou het beste past en koop die.
 
Ook hier een arai-hoofd ( ook een chaser) een tijdje vreemd gegaan met schuberth, maar toen ik weer een arai op mijn hoofd had was het als thuis komen! Maar passen is en blijft het devies. En Termaat is altijd een goeie winkel voor de twijfelaar, veel keus!
 
Vergeet niet de systeemhelm van Shark eens te proberen. Deze heeft als voordeel dat je het klapgedeelte helemaal naar achter kunt wegklappen. Je kunt hem dus ook als open helm gebruiken bij echt warm weer en kleine ritjes, zonder met een belachelijke puntmuts te rijden en gek te worden van het fluiten van de wind.Gesloten is ie bijzonder stil. Heeft ook zonnevizier, verluchting,pre bluetooth.......... en is geschikt voor brildragers.
 
Als je een budget te besteden hebt van 400 eurie denk dan ook eens het volgende als je een nieuwe helm koopt.
- geintergreerd zonneviezier. Vind ik persoonlijk erg handig je hoeft geen rekening te houden met een zonnebril. Het geintergreerde zonneviezier klap je in en uit waneer je wil onder het rijden. zeer makkelijk als je bv een tunnel in rijdt of een mooie weg door de bossen.
- Pinlock systeem. Helpt tegen het aanslaan van het viezier aan de binnen kant.

Zelf heb ik deze Caberg Duke Legend met bluetooth voorbereiding. Ondanks dat ie niet echt stil is, geeft nogal wat wind ruis vind ik het een degelijke helm. Ik heb toch altijd mijn oordoppen in dus dan hoor je die wind ruis ook niet meer.
Ik denk dat een systeem helm zowiezo wel meer gevoeliger is voor wind ruis dan een intergraal helm. Een stille/stillere systeem helm zal ook wat duurder zijn denk ik.
En zoals al eerder aangegeven probeer er verschillende te passen.
Succes met het zoeken naar een helm![afbeelding]
Vond het systeem van caberg ruk.
Het werkte gewoon niet vloeiend vergeleken met een nolan N104(die het toen geworden is).
Helaas heb ik de Nolan niet lang gehad door een glijder heb ik hem iets van 3 maand gehad :X

Als ik toen de tijd meer geld had gehad had ik hem zeker weer gekocht.
De n104 heeft trouwens een ingebouwd zonnevizier ook wel handig.
 
De Roof Desmo schijnt een heel stuk beter te zijn. Is de opvolger van de V8.

roof-desmo-matt-black-side-front.jpg


Mogelijk dat dit mijn volgende gaat worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan