Nieuwe helm

Er zit in elk geval zoals je daar ook aangeven een merkbare pasvorm verschil tussen de c3pro en c3. Daardoor ben ik uiteindelijk ook voor de c3 pro gegaan. Maar ik hoor wat verhalen uit een aantal bronnen, dat de importeur steeds moeilijker doet bij garantie gevallen. Al helemaal wanneer je de helm wat langer hebt.

Zelf afgelopen zaterdag een highsider gehad over een "gerepareerd" stuk asfalt. Zijkant van de vizier is nu stevig bekrast verder heeft de helm het asfalt niet geraakt. Maar zit nu toch naar een nieuwe te kijken omdat ik mezelf opraapte met wat hoofdpijn. Dus toch een stevige smak gemaakt op het asfalt. (zelf loop en rij ik alweer rond)

Aangezien ik goede ervaringen had met de N103 van nolan, zit ik te kijken naar de n104 / evo, ook ivm de N-com wat heerlijk werkte in de n103 en nu blijkbaar universeel kan werken. Ook ben ik nu wel klaar met schuberth na aanhoudende pinlock problemen (blijft beslaan tussen pinlock en vizier).

Ik kan alleen nergens een goede reviews vinden over de verschillen tussen n104 en evo of over de huidige n-com.
 
In tegenstelling tot de meeste koop ik na mijn N104 debacel nooit meer een Nolan. Wellicht een maandagochtend model maar wat een ellende.

Tot twee maal toe teruggestuurd naar de fabriek. Eerst krast het pinlock vizier het normale vizier waardoor je er slecht doorheen kon kijken en het zonnevizier viel naar beneden zodra ik over een hobbel reed.
Uiteindelijk krast het nieuwe pinlock vizier wederom het normale vizier en nu is het zonnevizier gewoon muurvast gezet. Tijdens het rijden even met 1 hand ging niet meer....

Na twee keer retour en wachten zonder helm was ik het zat en heb ik een Caberg gekocht. Voor het geld zal ik niet klagen over deze helm want deze kostte niets en deed daarom prima zijn werk.

Uiteraard was het geen tophelm maar daar had ik ook niet voor betaald. In mijn vriendengroep hebben zij bijna allemaal een Shoei. Toeval of niet maar iedereen is tevreden. Ik ga nu zelf voor de Qwest.

Wil eigenlijk de GT Air vanwege het zonnevizier maar dan moet ik nog even doorsparen.

Dit zijn alleen geen systeemhelmen dus voor de TS voegt het los van het stukje over N104 niets toe :)
 
Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot de meeste koop ik na mijn N104 debacel nooit meer een Nolan. Wellicht een maandagochtend model maar wat een ellende.

Ik kocht een paar jaar geleden een Nolan voor m'n vrouw. De helm zat het best, dus dat moest 'm worden. Maar tákke, wat maakt dat kreng een lawaai. Ook een intercom werkt niet, omdat die constant open blijft staan door het kabaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan