nieuwe helm

Marnix

MF'er
4 feb 2002
56
0
heb ik na lang rondkijken een perfecte helm gevonden blijkt ie voor een bolle ronde kop gemaakt te zijn en ik pas er dus niet goed in '(
ik kreeg bij safe een andere helm op mijn kop die wel beter zat moet ik toegeven maar die er niet uit zag. echt klote zeg ;(
 
Da's mooi klote maar toch weer wat geleerd: het kan er allemaal wel leuk uit zien maar het moet zeker ook lekker zitten anders is het dus niet perfect.
 
heb ik na lang rondkijken een perfecte helm gevonden blijkt ie voor een bolle ronde kop gemaakt te zijn en ik pas er dus niet goed in '(

Jij en ik hebben dus een verschillende opvatting van het woord perfect. :+

Als ik jou was, zou ik gewoon nog ff verder zoeken, want op ieder potje past een (mooi) dekseltje.
 
Ik heb ook een bolle kop, en een Lazer past me perfect. (past me goed, past me geweldig, past uitstekend, etc Goed dus)
 
Eerst kijken of de helm goed past. En dan pas naar het design kijken. Als het design echt nix is, moet je verder kijken naar een andere helm.

Pasvorm is belangrijker dan de kleur :)
 
Op vrijdag 22 maart 2002 14:36 schreef Sjaap het volgende:
Ik heb ook een bolle kop, en een Lazer past me perfect. (past me goed, past me geweldig, past uitstekend, etc Goed dus)

Volgens mij had hij juist geen bolle kop...

Enniewees: Ik zat ook te twijfelen tussen twee helmen, een Shoei en mijn Shingai, ik neigde meer naar de Shoei omdat ik hem mooier vond en ik vertrouwde het merk wat harder..

Het is uiteindelijk toch de Shingai geworden omdat hij beter op mijn kop zat, volgens de charmante verkoopster deed hij niet onder voor de Shoei qua kwaliteit.
Hij was ook net zo duur, iets dat IMO bij helmen wel wat aangeeft.

Probleem is alleen dat Shingai ondertussen is opgedoekt.. Wie kan mij vertellen of dat echt zo is? Ik kom ze in ieder geval nooit meer tegen.
Lijkt me wel handig om te weten mocht mijn vizier een keer sneuvelen oid.
(btw. Shingai = Yamaha)
 
ik heb dus geen bolle kop waardoor een heleboel helmen totaal niet passen. ik moet juist een smalle helm hebben. schuberth is bijvoorbeeld heel breed,past voor geen meter.dan moet ik een hele kleine maat kopen dan zit ie voor en achter heel strak en aan de zijkanten zit te veel plaats.
 
ik heb dus geen bolle kop waardoor een heleboel helmen totaal niet passen. ik moet juist een smalle helm hebben. schuberth is bijvoorbeeld heel breed,past voor geen meter.dan moet ik een hele kleine maat kopen dan zit ie voor en achter heel strak en aan de zijkanten zit te veel plaats.

Ik heb ook een smal hoofd, maar mijn Nolan past mij goed.
Arai heeft ook verschillende helmen voor hoofdvormen (?) dacht ik.
 
ik heb dus geen bolle kop waardoor een heleboel helmen totaal niet passen. ik moet juist een smalle helm hebben. schuberth is bijvoorbeeld heel breed,past voor geen meter.dan moet ik een hele kleine maat kopen dan zit ie voor en achter heel strak en aan de zijkanten zit te veel plaats.

Ik voel met je mee. Ik heb na wat langere ritten 'n rooie sier-streep op me voorhoof. (maja leuk combi met de vliegjes op me tanden)
 
PeeJay schreef:
Ik heb ook een smal hoofd, maar mijn Nolan past mij goed.
Arai heeft ook verschillende helmen voor hoofdvormen (?) dacht ik.

Arai heeft 2 verschillende pasvormen. MAAR als je naar Arai gaat kunnen (proberen) ze een helm te maken die wel past op je hoofd. Dit kunnen ze doen omdat ze dan de verschillende schuimstukken verwisselen en het dus op sommige plaatsen dikker en andere dunner maken. Wordt het niet goedkoper van, want het kussens wisselen kan alleen bij de duurdere varianten.

Shoei heeft meer verschillende pasvormen, maar wil nog steeds niet zeggen dat het past.

Zoals al opgemerkt: PASSEN IS BELANGRIJKER DAN KLEUR. Je wilt na een ongeluk echt liever gezien worden met een lelijke helm maar een gaaf gezicht dan andersom...
 
Ook ik ben behept met een smal hoofd. Arai is voor mij de perfecte pasvorm. Gewoon proberen. Pasvorm is belangrijker dan design. Je hebt maar 1 hoofd toch? :? :?
 
Ook ik ben behept met een smal hoofd. Arai is voor mij de perfecte pasvorm. Gewoon proberen. Pasvorm is belangrijker dan design. Je hebt maar 1 hoofd toch? :? :?

:? Ik heb ook een smal hoofd, maar kan absoluut geen Arai op m'n knar hebben. Ik moet het echt zoeken bij een Shoei of AGV (Boeh, wat een straf)
 
Ik heb vandaag ook een nieuwe gekocht. Ik was al vrij zeker van een HJC helm, dat was één van de weinigen die mij lekker zat. Kost wel wat 350 Euro. Ik vandaag op de motor heen, en weer opzetten dat ding. Dit keer ook even proberen of m'n brilletje er nog bij kon. Nee dus :(

Dus weer 1,5 uur aan het passen geweest. Bij de ene merk moest ik een Small hebben, bij het andere merk Middle en weer een ander Large :(

Heb de krassen op m'n kop van al die klote dingen.

Maar ben nu dus thuisgekomen met een SHOEI die weer flink wat duurder was dan dat ik van plan was. Maar deze zit goed, en de bril is er ook nog bij te wurmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan