Nieuwe Honda NT1100

In mijn ogen zou Honda beter de S1 de Drive stand noemen, de D stand Eco noemen en de S2 Sport.
3 standen maakt het overzichtelijk.
Standaard = Drive (=huidige S1)
Eco voor wie zuinig rijden belangrijk is.
Sportstand (=huidige S2) voor in de bergen
Dat is ook mijn ervaring met mijn NC750X met DCT. D=eco, S1=drive en S2 en S3 is voor sportief rijden, maar dat kan met S1 ook heel erg goed. S2 en S3 gebruik ik vrijwel nooit, alleen in een "wilde" bui.
 
Gister is hier in de buurt bij de locale dealert een witte non dct afgeleverd. Zaterdag maar eens in kijken gaan, wellicht een alternatief voor mn 1100 pannetje...
 
Vanochtend bij de zaak geweest, welke ik in de vorige post naar linkte..

2 NT's er staan, 1 non-DCT witte en een DCT grijze. Laatstgenoemde waren ze nog niet over uit of het een demo mocht worden of dat die ingezet moest/ging worden voor de verkoop, lag aan de beslissing van Honda DE...
Ook in D grote leverproblemen, dealer had bovengenoemde 2 ontvangen, kreeg er ook geen meer geleverd dit jaar... Hij had 10 NT's besteld...
Handelaar vertelde dat hij van de 150 bestelde (nieuwe) eenheden/honda's, er dit jaar maar ca. 70 uitgeleverd gaan worden door Honda... Jammer..

Kortom, wellicht dit jaar nog eens proefrijden op een NT DCT (als het weer iets beter is en de bike beschikbaar komt), maar ik denk voor mij dat een witte DCT dit jaar er niet inzit... (heb geen zin op lange levertijden, dan probeer ik het eind dit jaar/ begin volgend jaar wel weer)...

Voordeel vond ik wel dat hij steeds minder op een dulville lijkt, als ik hem vaker zie.. Zo'n dulville, daar krijg ik 🤮 van..
 
Ook in D grote leverproblemen, dealer had bovengenoemde 2 ontvangen, kreeg er ook geen meer geleverd dit jaar... Hij had 10 NT's besteld...
Handelaar vertelde dat hij van de 150 bestelde (nieuwe) eenheden/honda's, er dit jaar maar ca. 70 uitgeleverd gaan worden door Honda... Jammer..
Was er toevallig nog gesproken over levering accessoires? Ik heb nu mijn NT een goeie week maar 0 van de accessoires zijn nog geleverd, leveringsdatum is onbekend
 
Ik heb (nog) niet gesproken over pakketten, accessoires e.d.. Dealer zei mij dat er van de 150 eenheden (motoren) die hij had willen inkopen, er maar 70 voor dit jaar worden uitgeleverd (over de gehele breedte van het Honda leveringspakket). Dan ga ik al helemaal niet uit van accessoires die (op tijd) geleverd gaan worden..
Zoals eerder aangegeven, wil ik wel eerst graag met een DCT NT rijden, voordat ik de knoop doorhak voor een nieuwe. Zelfs dat wordt problematisch dit jaar (qua demo's). Hier in D moet het met goedkeuring van Honda gebeuren (dealer krijgt korting van de importeur als hij een nieuwe als 'demo' bestempeld, welke ook minimaal 4 of 6 maand als zodanig moet rondrijden), maar door de leveringsproblemen is dat zelfs nog de vraag. Wellicht worden ze allemaal direct in de verkoop gegooid, vanwege de (al dan niet onverwachte) vraag..
 
Vergelijkbaar als hier, de demo vergoeding is overigens maar een paar honderd Euro, dus denk niet een enorm goeie deal te scoren door het demomodel te willen.
Zo staat/stond bij Overkamp Delft de 'demo' nog onaangeroerd in de showroom om toch als nieuw te verkopen uit de folder.
 
Zo staat/stond bij Overkamp Delft de 'demo' nog onaangeroerd in de showroom om toch als nieuw te verkopen uit de folder.

En Overkamp is Not Amused met de gang van zaken bij Honda. Ik had 'm graag gekocht (vorige maand) maar hij twijfelde erg omdat hij die demo eigenlijk niet wil / mag verkopen.
 
En Overkamp is Not Amused met de gang van zaken bij Honda. Ik had 'm graag gekocht (vorige maand) maar hij twijfelde erg omdat hij die demo eigenlijk niet wil / mag verkopen.
De mijne moest eigenlijk ook dienen als demo.
maar na overleg tussen Honda en de dealer mocht hij toch verkocht worden.
wat heb je als dealer aan een demo, als je toch niet kan leveren (dit jaar)
 
Ik was zojuist even mijn Crossrunner aan het uitlaten en heb even bij Hans van Wijk gekeken. Die heeft 2 zwarte staan in de showroom, een met en een zonder DCT.
 
Na veel wikken, wegen en piekeren heb ik zojuist een NT1100 DCT (zwart besteld) met het urban pakket, comfortzadels en comfort voetsteunen voor de passagier. Voyager pakket achtervewege gelaten omdat ik de mistlampen te duur vond.

Ook gereden met een Versys 1000. Ook een hele fijne motor, maar de DCT, het TFT scherm (met apple carplay) en de stabielere wegligging waren doorslaggevend voor mij....

Levering staat op week 13 volgens Honda. We wachten rustig af of dat gehaald gaat worden met al die chip problematiek.
Vanmiddag bericht gekregen dat de NT1100 klaar staat bij de dealer *O*
 
Ik zag Hans even niet zo snel, anders had ik dat wel even gevraagd. Een bordje met verkocht erop had wel netjes geweest.
Even een update, vandaag was ik weer even bij van Wijk, en heb Hans gesproken. Zolang de motoren in de winkel staan zijn ze te koop. Op dit moment dus minimaal 2 exemplaren. maak elkaar dus niet gek…
 
Terug
Bovenaan Onderaan