Nieuwe Honda NT1100

Ja. Topkoffer, comfortzadels en de 'luxe' passagiersteunen en tanktas.

De mistlampen heb ik er niet bij besteld en zaten er daarom ook niet op. :+
Lucky you!

Ik moet nog tot onbepaalde tijd wachten opdat mijn accessoires geleverd worden😩
Let me know hoe geweldig dat luxe zadel zit!
 
Lucky you!

Ik moet nog tot onbepaalde tijd wachten opdat mijn accessoires geleverd worden😩
Let me know hoe geweldig dat luxe zadel zit!
Dat zadel is het beste dat ik tot nu toe al gehad heb op al mijn motoren.
onlangs een 2-daagde trip gemaakt (elke dag een 5 uurtjes gereden), zonder een centje pijn.
 
Dat zadel is het beste dat ik tot nu toe al gehad heb op al mijn motoren.
onlangs een 2-daagde trip gemaakt (elke dag een 5 uurtjes gereden), zonder een centje pijn.
Ik heb wel wat last gehad na 2 uur rijden. Maar ik zeg er wel bij dat het stukken beter is dan de NC750X d is ik hiervoor had.

En mijn bips is sowieso wat gevoelig voor au’tjes tijdens het rijden 😛. Vergeleken met het standaard zadel is de ondersteuning beter.
 
Augustus 2021 mijn Honda NC 750 X DCT besteld bij Goedhart. Planning werd jan 2023. Na veel zeuren heeft Barry Goedhart een grijze NT 1100 DCT uit Limburg laten halen. Een gewenste witte was nergens meer beschikbaar. 2 weken geleden opgehaald. Wat een fantastische motor..echt grandioos. Confortzadels en topkoffer extra.
7000 euro duurder, maar absoluut waard. Vooral power en cruisecontrol heerlijk. Mis alleen echt een opbergruimte in kuip.
IMG-20220610-WA0006.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat zadel is het beste dat ik tot nu toe al gehad heb op al mijn motoren.
onlangs een 2-daagde trip gemaakt (elke dag een 5 uurtjes gereden), zonder een centje pijn.
Afgelopen dinsdag 9 u in het zadel, leverde toch een pijnlijk zitvlak op.
maar dat is niet onlogisch.
 
Afgelopen dinsdag 9 u in het zadel, leverde toch een pijnlijk zitvlak op.
maar dat is niet onlogisch.
Ik zit de afgelopen week al elke dag 8-10 uur in het zadel en ik heb geen last van mijn zitvlak. Het is echt mogelijk een goed zadel te hebben dat geen pijn oplevert. Dat zadel zit alleen meestal niet standaard op een motor. Deels vanwege de kosten, maar ook omdat een goed zadel hard is, en dat lijkt in eerste instantie minder comfortabel.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen topkoffer besteld, maar overweeg nu om toch een topkoffer te installeren, omwille van een aanstaande vakantie.
de 38 liter versie van Honda vind ik niet mooi op de NT1100.
de 50 l lijkt zo groot (en duur).
zijn er nog passende alternatieve topkoffer?
 
Hoi iedereen.

Vorige week ben ik langs motoport gegaan om is te kijken naar de nt1100 en wauw wat vind ik hem mooi.
Er stond een grijze en een witte, beide splinternieuw.
Afgesproken om vandaag een proefrit te doen op de grijze maar mocht maar 20 km rijden omdat het geen demo model is.
Binnen 5 minuten wist ik het al en had afgesproken dat als ik hem wil kopen er verder op kon rijden en het is dus 65 km geworden.
Ik heb nog nooit op een motor gezeten die zo snel vertrouwd aanvoelt, erg comfortabel, mooi donker geluid van die dikke 2 cilinder, de cruise control, het makkelijke bochtenwerk en dat prachtige tft scherm en led verlichting deden mij doen besluiten om hem te kopen.
Het is een grijze geworden met quikshifter en comfort zadel.
Als ik het goed begrijp heb ik enorm veel geluk want ik lees hier en hoorde ook bij motoport dat de levertijden erg lang zijn en waarschijnlijk in 2023 de volgende exemplaren komen.
Ik hoop en denk dat ik er veel plezier aan ga beleven en dat die net zo betrouwbaar is als mijn inruil motor een kawasaki versys 1000.

gr,
Ron
 
Ik zit de afgelopen week al elke dag 8-10 uur in het zadel en ik heb geen last van mijn zitvlak. Het is echt mogelijk een goed zadel te hebben dat geen pijn oplevert. Dat zadel zit alleen meestal niet standaard op een motor. Deels vanwege de kosten, maar ook omdat een goed zadel hard is, en dat lijkt in eerste instantie minder comfortabel.
Pas geleden een 10 daagse toer gedaan en gemiddeld tussen de 8 en 10 uur per dag in het zadel en ook totaal geen last van zadelpijn op mijn BMW R1250RT met standaard zadel
 
Ik kom van een Tracer 9. Deze NT1100 lijkt echt een mooi apparaat, helaas net zo slecht leverbaar als de tracer 9 GT zo te zien. Wel balen, dus even geduld hebben. Als het kan maar eens even een proefrit plannen.
 
Er zijn inmiddels verschillende inschrijvingen op het forum van de Honda Deauville Club waarvan we weten dat deze leden een NT 1100 rijden.
We hebben er alleen nog geen gezien tijdens een toerrit......:)
Meer weten? Kijken dan op www.nt1100.nl
 
2200 kilometer gereden inmiddels door Nederland, België en Duitsland.
Motor bevalt heel goed, zeker de relaxe DCT. Wel is de D werkelijk onbruikbaar, zelfs in de stad, omdat hij zeer vroeg opschakelt, te vroeg. Ik gebruik de SI stand op zowel snelweg als in de stad, in Tour-mode. Ik ervaar wel toch resonanties tijdens snelwegritten. Misser vind ik het een misser dat er geen opbergruimte is in de kuip. Laatste tip, gebruik een goede kabel voor Android, anders valt verbinding echt steeds uit
 
Echt zonde, die opbergvakjes van de Deauville waren heel erg chill voor je telefoon en portemonnee e.d. Hoe is de windbescherming? Die schijnt wel redelijk goed te zijn. Op de Deauville was die in ieder geval prima in orde.
 
Windbescherming is prima.
op de autostrade in hoogste stand.
Kleinere weggetje een paar standen lager.
spijtig dat het niet elektrisch kan
 
Windbescherming is prima.
op de autostrade in hoogste stand.
Kleinere weggetje een paar standen lager.
spijtig dat het niet elektrisch kan
Ja, waar. Honda geeft aan dat de prijs dan te hoog zou worden. Echte tourbuffels missen ook een cardan en elektronische suspension. Honda is al duur altijd natuurlijk, maar een Kawa versys 1000 SE is trouwens net zo duur en daar kan je t wel bijbestellen. Trouwens als over 2 jaar spannender kleuren komen, ruil ik hem in
 
Hoi iedereen.

Vorige week ben ik langs motoport gegaan om is te kijken naar de nt1100 en wauw wat vind ik hem mooi.
Er stond een grijze en een witte, beide splinternieuw.
Afgesproken om vandaag een proefrit te doen op de grijze maar mocht maar 20 km rijden omdat het geen demo model is.
Binnen 5 minuten wist ik het al en had afgesproken dat als ik hem wil kopen er verder op kon rijden en het is dus 65 km geworden.
Ik heb nog nooit op een motor gezeten die zo snel vertrouwd aanvoelt, erg comfortabel, mooi donker geluid van die dikke 2 cilinder, de cruise control, het makkelijke bochtenwerk en dat prachtige tft scherm en led verlichting deden mij doen besluiten om hem te kopen.
Het is een grijze geworden met quikshifter en comfort zadel.
Als ik het goed begrijp heb ik enorm veel geluk want ik lees hier en hoorde ook bij motoport dat de levertijden erg lang zijn en waarschijnlijk in 2023 de volgende exemplaren komen.
Ik hoop en denk dat ik er veel plezier aan ga beleven en dat die net zo betrouwbaar is als mijn inruil motor een kawasaki versys 1000.

gr,
Ron
Gefeliciteerd, ik heb dezelfde grijze, maar met een heerlijke DCT. Een witte was helemaal niet leverbaar. Rijdt de Honda beter dan de Kawa ?
 
Weet een collega eigenaar van de NT 1100 hoe in Godsnaam de tijd op 24 uur kan worden ingesteld ? Dus ipv de Amerikaanse instelling met AM en PM ? De gebruiksaanwijzing is voor mij niet duidelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan