Nieuwe Honda NT1100

Weet een collega eigenaar van de NT 1100 hoe in Godsnaam de tijd op 24 uur kan worden ingesteld ? Dus ipv de Amerikaanse instelling met AM en PM
Inderdaad heel dik kans dat het niet gaat, wel jammer. Bij mijn FJR gaat het ook niet, terwijl in de handleiding en servicemanual de tekeningen van het klokkenhuis wel de 24 uur aanduiding hebben... Ik heb bij mij ook lens gezocht en tot de conclusie gekomen dat het echt niet gaat. Hoe zijn de tekeningen in de handleiding van jouw klokkenhuis? 24 uur aanduiding of Am/PM aanduiding?
 
Zit even in een Engelstalige owner’s manual voor een Afrika Twin 1100 te kijken, en die geeft aan: naar het menu voor datum en tijd, met pijltjes links/rechts het ‘tijdformat’ selecteren (staat nu dus op AM of PM) en dan met pijltjes boven/onder en de Enter-toets het goede format selecteren. Hopelijk staat daar dan 24h als optie tussen, anders weet ik het ook niet.
 
Weet een collega eigenaar van de NT 1100 hoe in Godsnaam de tijd op 24 uur kan worden ingesteld ? Dus ipv de Amerikaanse instelling met AM en PM ? De gebruiksaanwijzing is voor mij niet duidelijk

Ik zou er niet verder achter zoeken, er zijn meerdere merken waar je dit niet kan veranderen, waarom het niet kan weet ik ook niet.
Als hij maar goed rijd en je veel plezier bezorgd.
😉
 
Inderdaad heel dik kans dat het niet gaat, wel jammer. Bij mijn FJR gaat het ook niet, terwijl in de handleiding en servicemanual de tekeningen van het klokkenhuis wel de 24 uur aanduiding hebben... Ik heb bij mij ook lens gezocht en tot de conclusie gekomen dat het echt niet gaat. Hoe zijn de tekeningen in de handleiding van jouw klokkenhuis? 24 uur aanduiding of Am/PM aanduiding?
AM/PM slechts, maar ergens staat je 't kan veranderen. Dus heel vreemd
 
Zit even in een Engelstalige owner’s manual voor een Afrika Twin 1100 te kijken, en die geeft aan: naar het menu voor datum en tijd, met pijltjes links/rechts het ‘tijdformat’ selecteren (staat nu dus op AM of PM) en dan met pijltjes boven/onder en de Enter-toets het goede format selecteren. Hopelijk staat daar dan 24h als optie tussen, anders weet ik het ook niet.
Nee, t werkt niet. Dank voor t meedenken
 
Uit m'n hoofd gezegd (ik heb geen NT1100 maar m'n zoon wel en daar hebben we in april ook ff zitten prutsen). Eerst het goede nieuws. Het kan wél. Op 24hr zetten. Je moet eerst het automatisch 'op tijd zetten' uitschakelen. En dan gebeurt het wonder. Je krijgt de keus tussen 12h/24h. Succes!
 
Goed gevonden hoor! Wat ik mij nu afvraag, als je de vraag gesteld had aan honda nl, hadden zij dan dit ook geweten?btw, ik kan het niet testen, heb geen 1100.
 
Je moet eerst het automatisch 'op tijd zetten' uitschakelen.
Wat bedoel je met automatisch "op tijd zetten"? Het is toch een gewoon "stand alone" klokje, wat verder geen Gps of tijdserver verbinding heeft? (Hopende dat ik dan ook een of andere verborgen mogelijkheid vindt).
 
Wat bedoel je met automatisch "op tijd zetten"? Het is toch een gewoon "stand alone" klokje, wat verder geen Gps of tijdserver verbinding heeft? (Hopende dat ik dan ook een of andere verborgen mogelijkheid vindt).
Ook automatisch op tijd zetten is een menu-optie. Denk dat synchronisatie via je smartphone gaat. Je hebt tenslotte ook Apple CarPlay beschikbaar. Ter illustratie een plaatje (met de tijd in 24h notatie) van het scherm.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-07-21 om 12.36.20.png
    Schermafbeelding 2022-07-21 om 12.36.20.png
    424,6 KB · Weergaven: 59
Ook automatisch op tijd zetten is een menu-optie. Denk dat synchronisatie via je smartphone gaat. Je hebt tenslotte ook Apple CarPlay beschikbaar. Ter illustratie een plaatje (met de tijd in 24h notatie) van het scherm.
Synchroniseren van tijd gaat via de GPS-module die op de motor zelf zit (één van de weinige dingen die daarmee geregeld worden, helaas). AA en CP veranderen hier niets aan (gescheiden systeem).
 
Als ze beter leverbaar waren geweest had ik er ook wel een gehaald. Nu maar even wachten tot volgend jaar. Wel tof dat er al zoveel zijn met een Nt1100.
 
Gefeliciteerd, ik heb dezelfde grijze, maar met een heerlijke DCT. Een witte was helemaal niet leverbaar. Rijdt de Honda beter dan de Kawa ?
Sorry voor mijn late reactie,
Inmiddels 1200 km met de Honda gereden en het bevalt erg goed.
Of de NT beter rijd als de Versys is denk ik voor iedereen verschillend want ze hebben allebei hun voor en nadelen.
De Versys vond ik beter als je rustig door een dorpje rijd want de Honda wil dan wel bokken in lage toeren en de Versys heeft een zeer soepele 4 cilinder die nooit protesteert.
Het nadeel van de Versys en 1 van de redenen dat ik hem heb ingeruild is de hoog frequent trillingen vooral op de snelweg en ik had na een half uur al een doof gevoel in mijn handen en voeten, dat voelt zeer oncomfortabel.
De NT voel je ook maar heb ik geen last van.
Sturen doet de Honda veel beter als de Versys en het geluid vind ik van de NT echt gaaf.
Voor mij is de zithouding op de NT ook veel beter want ik hou het er uren op uit.
De NT is ook veel moderner met het tft scherm en alles wat erop en aan zit.
Conclusie is dat ik de Honda inderdaad veel beter vind rijden maar een motor is erg persoonlijk en ik heb al een nostalgische voorkeur voor het merk omdat ik nog steeds mijn Honda MB5 uit 1986 heb :-) ben dus ook bevooroordeeld.
gr,
Ron
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn late reactie,
Inmiddels 1200 km met de Honda gereden en het bevalt erg goed.
Of de NT beter rijd als de Versys is denk ik voor iedereen verschillend want ze hebben allebei hun voor en nadelen.
De Versys vond ik beter als je rustig door een dorpje rijd want de Honda wil dan wel bokken in lage toeren en de Versys heeft een zeer soepele 4 cilinder die nooit protesteert.
Het nadeel van de Versys en 1 van de redenen dat ik hem heb ingeruild is de hoog frequent trillingen vooral op de snelweg en ik had na een half uur al een doof gevoel in mijn handen en voeten, dat voelt zeer oncomfortabel.
De NT voel je ook maar heb ik geen last van.
Sturen doet de Honda veel beter als de Versys en het geluid vind ik van de NT echt gaaf.
Voor mij is de zithouding op de NT ook veel beter want ik hou het er uren op uit.
De NT is ook veel moderner met het tft scherm en alles wat erop en aan zit.
Conclusie is dat ik de Honda inderdaad veel beter vind rijden maar een motor is erg persoonlijk en ik heb al een nostalgische voorkeur voor het merk omdat ik nog steeds mijn Honda MB5 uit 1986 heb :-) ben dus ook bevooroordeeld.
gr,
Ron
Op mijn NT ervaar ik toch ook een doof gevoel als ik langer dan een uur rij op de snelweg. Maar jij blijkbaar niet en was t op de Kawa erger
 
Uit m'n hoofd gezegd (ik heb geen NT1100 maar m'n zoon wel en daar hebben we in april ook ff zitten prutsen). Eerst het goede nieuws. Het kan wél. Op 24hr zetten. Je moet eerst het automatisch 'op tijd zetten' uitschakelen. En dan gebeurt het wonder. Je krijgt de keus tussen 12h/24h. Succes!
Morgen proberen
 
Gisteren ook een testrit gedaan op de NT DCT toen ik op onderhoud ging met mijn rebel 1100. Rijdt inderdaad zeer leuk en soepel. Snelweg is uiteraard een stuk aangenamer dan op mijn rebel.
Voor mijn gevoel werkt de DCT op mijn rebel wel beter. De NT schakelt niet zo snel terug als je opeens volgas geeft, zelfs niet in S3.
Levertijd zou zijn vanaf april 2023. Maar door de schaarste kreeg ik nog wel bijna mijn aankoopprijs terug bij inruil van de rebel.
Ik rij nog even verder op de rebel denk ik.
 
Gisteren ook een testrit gedaan op de NT DCT toen ik op onderhoud ging met mijn rebel 1100. Rijdt inderdaad zeer leuk en soepel. Snelweg is uiteraard een stuk aangenamer dan op mijn rebel.
Voor mijn gevoel werkt de DCT op mijn rebel wel beter. De NT schakelt niet zo snel terug als je opeens volgas geeft, zelfs niet in S3.
Levertijd zou zijn vanaf april 2023. Maar door de schaarste kreeg ik nog wel bijna mijn aankoopprijs terug bij inruil van de rebel.
Ik rij nog even verder op de rebel denk ik.
De DCT is dezelfde versie dus idd apart dat je verschil ervaart. Ik rij altijd in S1 en Tour-- mode, zowel op de highway als urban. In SIII vind ik in de stad het te nerveus, omdat hij te hoog in de toeren blijf hangen. Gister nog even een stoplichtsprint met BMW F750. Noi, die heb ik niet meer gezien, dankzij de DCT. Blijft leuk. Rebel of NT, das wel een heel andere belevenis. Ik met 191 cm vind een rebel te klein. Succes met beslissen
 
Gisteren ook een testrit gedaan op de NT DCT toen ik op onderhoud ging met mijn rebel 1100. Rijdt inderdaad zeer leuk en soepel. Snelweg is uiteraard een stuk aangenamer dan op mijn rebel.
Voor mijn gevoel werkt de DCT op mijn rebel wel beter. De NT schakelt niet zo snel terug als je opeens volgas geeft, zelfs niet in S3.
Levertijd zou zijn vanaf april 2023. Maar door de schaarste kreeg ik nog wel bijna mijn aankoopprijs terug bij inruil van de rebel.
Ik rij nog even verder op de rebel denk ik.
Vergeet niet dat de computer van de DCT leert van je rijstijl.
Dus als de vorige berijder lang lekker gezapig heeft zitten cruisen, maar jij bent er eentje die er graag vandoor gaat…
Dan heeft de computer weer even tijd nodig om zijn algoritmen aan jou aan te passen.
 
De DCT is dezelfde versie dus idd apart dat je verschil ervaart. Ik rij altijd in S1 en Tour-- mode, zowel op de highway als urban. In SIII vind ik in de stad het te nerveus, omdat hij te hoog in de toeren blijf hangen. Gister nog even een stoplichtsprint met BMW F750. Noi, die heb ik niet meer gezien, dankzij de DCT. Blijft leuk. Rebel of NT, das wel een heel andere belevenis. Ik met 191 cm vind een rebel te klein. Succes met beslissen
De DCT zal niet helemaal hetzelfde zijn, ik heb nu maar 1 sport stand.
Ikzelf ben maar 173cm, dan is de rebel te doen. De NT is dan wel het maximum van hoogte om nog comfortabel te zijn om aan de grond te kunnen.
Ik vind de rebel heerlijk om te rijden, maar de ritten op de snelweg richting de fijne wegen zijn vermoeiend.
 
Sorry voor mijn late reactie,
Inmiddels 1200 km met de Honda gereden en het bevalt erg goed.
Of de NT beter rijd als de Versys is denk ik voor iedereen verschillend want ze hebben allebei hun voor en nadelen.
De Versys vond ik beter als je rustig door een dorpje rijd want de Honda wil dan wel bokken in lage toeren en de Versys heeft een zeer soepele 4 cilinder die nooit protesteert
.Dat bokken vind ikzelf wel nadeel.
ik rijd nu in”urban”, en in S1 DCT stand.
Dat vind ik persoonlijk het aangenaamste.
 
Ook automatisch op tijd zetten is een menu-optie. Denk dat synchronisatie via je smartphone gaat. Je hebt tenslotte ook Apple CarPlay beschikbaar. Ter illustratie een plaatje (met de tijd in 24h notatie) van het scherm.
Hij doet 't. Inderdaad moet t systeem eerst de GPS opstarten, en dan is er naast AM en PM, de 24-uurs aanduiding. Zonder GPS werkt t niet
 
De DCT zal niet helemaal hetzelfde zijn, ik heb nu maar 1 sport stand.
Ikzelf ben maar 173cm, dan is de rebel te doen. De NT is dan wel het maximum van hoogte om nog comfortabel te zijn om aan de grond te kunnen.
Ik vind de rebel heerlijk om te rijden, maar de ritten op de snelweg richting de fijne wegen zijn vermoeiend.
Ja, tuurlijk..met mijn lengte is het wat makkelijker. De DCT schijnt dezelfde versie qua hardware te zijn, maar idd andere software.
 
Terug
Bovenaan Onderaan