Nieuwe Honda NT1100

Dat bokken herken ik wel van de NC 750 X DCT (2017). Mijn exemplaar doet dat met meest in de favoriete S1 stand en minder in D. In S2 en S3 doet hij het nauwelijks, maar die gebruik ik zelden.
Het is te voorkomen door initieel rustig gas te openen en daarna verder, vooral bij wegrijden of hernemingen. Bij mij is dat ondertussen routine.
Wat ook kan helpen is het resetten van de DCT. Proces (voor de NC):
warme motor, zet motor uit, houdt D vast en zet contact aan, laat D los als geel motorlampje uitgaat, druk vlotjes DDNDN, start motor, wacht tot DNS uitgaat, zet motor uit, DCT is nu gereset. Ik doe dit ongeveer elke 12.000 km en merk dan vooral een soepeler schakelgedrag.

De NT 1100 DCT zou nu mijn favoriete motor zijn, hoewel ik nog niet de kans heb gehad erop te rijden.
 
.Dat bokken vind ikzelf wel nadeel.
ik rijd nu in”urban”, en in S1 DCT stand.
Dat vind ik persoonlijk het aangenaamste.
Het hoort ook wel een beetje bij een 2 cilinder, Had vroeger een TDM900 en die bokte ook.
Ik speel gewoon met de koppeling als ik langzaam rij, later opschakelen en daardoor wat hoger in toeren voorkomt ook het bokken.
Heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoor dat de dct in sportstand het lekkerste rijdt.
 
Een journalist (?) van maxxmoto.BE schrijft:
gezien het erg matige succes van NT1100 in Europa kan Honda wel een opkikker gebruiken……

Heb ik iets gemist?
 
Een journalist (?) van maxxmoto.BE schrijft:
gezien het erg matige succes van NT1100 in Europa kan Honda wel een opkikker gebruiken……

Heb ik iets gemist?
Ik weet t ook niet. Hoofdreden lijkt mij de slechte leverbaarheid. Los van zijn conclusies, ik ben heel heel erg blij met mijn NT
 
Ik ben er ook heel tevreden over.
Volgens mij waren alle beschikbare motoren 2022 in april al uitverkocht.
 
Beste NT rijders,

De meeste van ons hebben de NT nu een paar maanden en ik ben nieuwsgierig hoe die jullie bevalt?
Wat zijn voor jullie de plus en minpunten van deze motor.
Zijn er problemen geweest en hoeveel km staat er intussen op de teller.

Op die van mij staat nu 2700km en ik heb alleen een probleem met de cruise control dat als die stand by staat dan gaat die soms uit zijn eigen uit en reageert die nergens meer op, ik moet dan de motor uitzetten en opnieuw starten om het weer werkend te krijgen.
Heb de dealer erover geïnformeerd en die heeft het weer aan Honda Nederland door gegeven die het weer aan Japan doorgeeft.
Het schijnt een probleem te zijn wat vaker voorkomt en ik werd vorige week gebeld met wat vragen.
Er word dus aan gewerkt en schijnt een software probleem te zijn.
Verder rijd die fantastisch en ik heb geen problemen.
 
8000 km staat hij nu.
Allemaal plezier ritten.
Nog geen enkel technisch mankement tegen gekomen, maar die heb ik bij mijn vorige Honda’s ook niet tegen gekomen.
 
8000 km staat hij nu.
Allemaal plezier ritten.
Nog geen enkel technisch mankement tegen gekomen, maar die heb ik bij mijn vorige Honda’s ook niet tegen gekomen.
Honda is ook gewoon goed ;)
Ik rij ook alleen plezier ritten en als alles mee zit dan volgend jaar naar de noordkaap met de NT.
8000km is ook al best veel binnen een jaar, gaat die bij jou ook steeds mooier lopen?
Vandaag de 2900km aan getikt en zit echt met een smile op dat ding.
 
Na het rondje Eifel van afgelopen weekend staat de teller nu net over de 19.000 probleemloze kilometers :]
( NT 1100, zwart met Quickshifter )
 
Als je niet met Honda getrouwd bent;
Deltabox frame
Alu swingarm
Led verlichting
Quickshifter up and down
TCS, SCS, LIF
ABS, BC
4 rij modi
TFT dash
Elektronische vering instelbaar
Corneringlights
Harde zijkoffers
Ride by wire
Handvatverwarming
119 pk
Kortom de nieuwe Tracer 9gt van Yamaha
:+
En CarPlay ontbreekt inclusief DCT😜
 
afgelopen woensdag ook een zwarte NT 1100 dct gekocht.
Ik ben nog aan het leren hoe de knoppenwinkel werkt.
 
Welkom bij de DCT club.
het vraagt een tijd gewenning, maar als je het gewoon bent……
Die knoppenwinkel (vooral links) bevat een zekere logica.
Ik heb die nog steeds niet volledig onder de knie.
 
In het begin bokte de NT , nu er achter gekomen dat je het gashendel op een stand houd het bokken weg is.
Helaas werkt het scherm niet op aanraken.
Er komt een nieuwe op maar dat duurt nog een poos vanwege levertijd.
Iemand suggesties om het werkend te krijgen?
 
Heb je de bijgeleverde beschermfolie gekleefd? Ik niet.
het scherm kan je toch ook bedienen via de knoppenwinkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan