Nieuwe Honda NT1100

Vandaag een mooie grijze NT gekocht !!

ik ben benieuwd hoe jullie de telefoon aansluiten voor Apple carplay. Met een mount of met een tanktas ??
 
Gisteren een route gereden over Belgie,in de buurt van francechamps was een ducatie dealer,ik dacht laten we eens gaan kijken de vlaggen hingen uit.Toen ik de motor wilde parkeren op de parkeerplaats tussen de ducatie,s,werd ik verwezen naar een uithoek ik mocht mijn NT1100 dct niet tussen de ducatie,s parkeren waarop ik maar direct ben doorgereden,over discriminatie gesproken,dus daar kom ik dan ook nooit meer.
 
misschien als je de naam goed had geschreven je wel welkom was geweest ?



1684657164174.png
 
Vandaag een mooie grijze NT gekocht !!

ik ben benieuwd hoe jullie de telefoon aansluiten voor Apple carplay. Met een mount of met een tanktas ??
Ik heb een Tanktas waar de telefoon in zit. Met een hoesje op het stuur en de kabel verloor ik regelmatig verbinding.
Daarna een Bluetooth module in de usb poort gestoken en werkte prima.
Helaas nu m’n backlight module stuk van m’n display en wacht op een vervangende module.
Volgens de dealer wordt het het nieuwe type, afwachten maar.
 
“ Ik heb al vaak uitgelegd dat ik DCT een briljante oplossing voor een niet bestaand probleem vind, maar Honda blijft volhouden dat het meer motoren mèt DCT verkoopt dan zonder, wat extra gepusht wordt door alle persdemo’s van DCT te voorzien.“
Dus deze journalist denkt dat wij voor DCT kiezen, omdat Honda ons daartoe pusht, omdat hij met een demo met DCT moet rijden.
 
“ Ik heb al vaak uitgelegd dat ik DCT een briljante oplossing voor een niet bestaand probleem vind, maar Honda blijft volhouden dat het meer motoren mèt DCT verkoopt dan zonder, wat extra gepusht wordt door alle persdemo’s van DCT te voorzien.“
Dus deze journalist denkt dat wij voor DCT kiezen, omdat Honda ons daartoe pusht, omdat hij met een demo met DCT moet rijden.
Ik vindt de DCT leuker dan zelf schakelen,met beide heb ik gereden.
Je kan veel vlotter rijden en terugschakelen met de flippers op het stuur. Bij stilstand hoef je geen koppeling in te houden altijd in de juiste versnelling wegrijden.
Snel terugschakelen met snelle inhaalactie is geen probleem.
Nadeel dat je niet met slippende koppeling kan rijden. Maar achterrem is dan wat lastig te doseren.
Met rij modus merk je wel verschil , snel, vlot ,zuinig.
Ik dacht dat DCT niet leuk was maar ik vindt het echt leuk en voegt meer toe aan rijbeleving.
 
Gisteren een route gereden over Belgie,in de buurt van francechamps was een ducatie dealer,ik dacht laten we eens gaan kijken de vlaggen hingen uit.Toen ik de motor wilde parkeren op de parkeerplaats tussen de ducatie,s,werd ik verwezen naar een uithoek ik mocht mijn NT1100 dct niet tussen de ducatie,s parkeren waarop ik maar direct ben doorgereden,over discriminatie gesproken,dus daar kom ik dan ook nooit meer.
Herkenbaar voor een Belgische Ducati dealer.
Een maat van me (Belg) heeft vorig jaar geprobeerd een Ducati Panigale V4 te kopen.
Hij wilde daarbij zijn Triumph Speed triple RS inruilen.
Na 3x genegeerd te zijn geworden door de dealer heeft hij het maar opgegeven en heeft zich wat anders gekocht.
 
Ik gebruik voor navigatie de TomTom go app op mijn Android phone verbonden via kabeltje met de motor. Headset via Bluetooth verbonden voor gesproken instructies.
werkt prima (na wat puzzelwerk)
geen GPS toestel meer nodig
 
De 3 kleuren broederlijk naast elkaar. Hopelijk volgend jaar vitalere kleuren
 

Bijlagen

  • 20230610_110134.jpeg
    20230610_110134.jpeg
    293,5 KB · Weergaven: 70
Helaas moet ik nog de TomTom gebruiken m’n display is overleden. Ik wacht al even,als het goed is krijg ik de verbeterde versie. Maar ze kunnen me niet vertellen wanneer.
 
Ik word nog niet zo vrolijk van al die berichten van kapotte displays. Het is voor mij nog even wachten tot dit euvel voorbij is.
 
Ik heb begrepen dat de 2023 versie,dit euvel met de display verholpen zou zijn.
Alleen vervelend voor diegene die een eerdere versie hebben gekocht.
Geruchten zijn er dat honda voor 2024 de nc 750 dct wil opgraden naar 800-850 cc.
Leuke bijkomstigheid met wat meer koppel en pk,s
 
Ik word nog niet zo vrolijk van al die berichten van kapotte displays. Het is voor mij nog even wachten tot dit euvel voorbij is.
Mijn touchscreen werkt dan wel, dan niet. Ook gaat de enterstand ineens vanzelf in, waardoor de tripstand naar nul wordt gezet. Het leidt een eigen leven
 
Ik heb begrepen dat de 2023 versie,dit euvel met de display verholpen zou zijn.
Alleen vervelend voor diegene die een eerdere versie hebben gekocht.
Geruchten zijn er dat honda voor 2024 de nc 750 dct wil opgraden naar 800-850 cc.
Leuke bijkomstigheid met wat meer koppel en pk,s
Geloof ik dan weer weinig van...
Met de introductie van het 2cil. hornet/transalp blok (750cc) én hetgeen Honda met de NT/CRF/Rebel serie laat zien (1 'modulair' blok in 3 motortypen), denk ik dat Honda meer gaat inzetten om het gamma van het nieuw geïntroduceerde blok uitbreiden, dan een upgrade van de NC serie... Niet voor niets is de NC750S al langer uitgefaseerd (en hier staat er toevallig één van in de schuur, leuk dingetje)..
Persoonlijk denk ik dan aan een CB750 X allroad of iets dergelijks..

Terug on topic, m'n oude Pannetje (ST 1100) staat momenteel te koop, wil iets anders in het toersegment hebben en heb een NT1100 ook nog niet afgeschreven als opvolger.. Alleen die kleuren blijf ik een probleem vinden, een klassieke honda is rood/wit naar mijn mening..
 
Alleen bedraad helaas, én je headset moet verbonden zijn met de motor.

Kan het niet testen wat de bluetooth module doet het bij mij niet, is in onderzoek / navraag bij dealer.
apple carplay is alleen bedraad, het kan ook zonder headset. Als de vraag op het display komt om te verbinden moet je die beantwoorden met niet verbinden en dan de knop met het retourpijltje een paar tellen ingedrukt houden. Dan kan je rijden zonder headset.
 
Heb nu 300 km gereden met de NT1100; wat een top machine !!

Ik vind het wel lastig om in de woonwijk zachtjes te rijden. Aan-uit reactie op het gas is niet zo fijn. Ik hoop dat dat na het inrijden wat makkelijker gaat.
Hoe doen jullie dat ?
 
Heb nu 300 km gereden met de NT1100; wat een top machine !!

Ik vind het wel lastig om in de woonwijk zachtjes te rijden. Aan-uit reactie op het gas is niet zo fijn. Ik hoop dat dat na het inrijden wat makkelijker gaat.
Hoe doen jullie dat ?
Heb je de DCT ? Of staat de motorrem hoog?
 
Inde bebouwde kom kun je de S1-S2 gebruiken dan loopt hij wat langer door in zijn toeren.
Daarbij zijn er nog legio mogelijkheden,kijk in het boekje het zijn maar 326 bladzijden.
Ik doe er al maanden over en iedere keer kom ik nog iets nieuws tegen.
Indien je op vakantie gaat wordt er al geadviseerd het boekje mee te nemen.
Ook de eerste 1000km is de vering iets stroef maar nu is hij perfect.
Je leert opnieuw rijden met een automaat .
 
Heb nu 300 km gereden met de NT1100; wat een top machine !!

Ik vind het wel lastig om in de woonwijk zachtjes te rijden. Aan-uit reactie op het gas is niet zo fijn. Ik hoop dat dat na het inrijden wat makkelijker gaat.
Hoe doen jullie dat ?
Vind (vond) ik ook.
Ik rij altijd in S1 (behalve in de bergen, S2)
Ik reed eerst inTour. Later ben ik overgeschakeld naar Urban. Dat was al beter.
Nu rijd ik in User mode, die ik heb aangepast met minder motorren. Dat is nog beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan