Nieuwe Honda VFR

Calimero-R

Rookie
17 aug 2010
4
0
Hallo allemaal,

Binnenkort hoop ik mijn eerste motor aan te schaffen.

Mijn keuze is gevallen op de Honda VFR. De modellen tussen 95 en 98 hebben de meeste voorkeur.
Hebben jullie goeie tips en adviezen waar ik op moet letten bij het kopen een VFR? Wat zijn bijvoorbeeld de meest voorkomende problemen? Welke modellen tussen 95 en 98 hebben bepaalde voor of nadelen? Zijn er nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken?

Ik heb gekozen voor de VFR vanwege een aantal redenen: de zithouding vind ik erg prettig, ik ben 1,98m en kom bij de VFR niet met mijn knieën klem te zitten onder de tank. Daarnaast ben ik van plan langere (tour)tochten te gaan rijden. Ik wil geen volledige tour motor en een echte racer is dan ook een minder verstandige optie. Verder heb ik goede verhalen gehoord over de blokken van Honda als het om kilometers gaat. Als laatste natuurlijk de looks van de VFR.

Wie kan mij helpen met de VFR?

Thanks!

Greetz, Calimero-R
 
[link]VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5[/link]

ik zou zeggen, ga daar eens kijken en stel de vraag nogmaals...

bedankt voor je link

ah ik heb de 'zoeken' functie ook gevonden op het MF :p

VFR aankooptips?....
VFR-750 schakelt niet
VFR 750 goede beginnersmotor ?
http://www.vfroc.nl/vfr750f.htm

Zoals ik het begrijp zijn er eigenlijk weinig tot geen problemen met de VFR.

Alleen de spanningsregelaar schijnt een veel voorkomend probleempje te zijn. En even letten op het schakelen.

Nu ben ik nog wel aan het twijfelen tussen een 750 uit 97 of een nieuwere 800 uit 98/99. Het prijsverschil tussen deze wil namelijk nog redelijk variëren.

Wie heeft hierin nog een goed advies?
 
Hallo allemaal,

Binnenkort hoop ik mijn eerste motor aan te schaffen.

Mijn keuze is gevallen op de Honda VFR. De modellen tussen 95 en 98 hebben de meeste voorkeur.
Hebben jullie goeie tips en adviezen waar ik op moet letten bij het kopen een VFR? Wat zijn bijvoorbeeld de meest voorkomende problemen? Welke modellen tussen 95 en 98 hebben bepaalde voor of nadelen? Zijn er nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken?

Ik heb gekozen voor de VFR vanwege een aantal redenen: de zithouding vind ik erg prettig, ik ben 1,98m en kom bij de VFR niet met mijn knieën klem te zitten onder de tank. Daarnaast ben ik van plan langere (tour)tochten te gaan rijden. Ik wil geen volledige tour motor en een echte racer is dan ook een minder verstandige optie. Verder heb ik goede verhalen gehoord over de blokken van Honda als het om kilometers gaat. Als laatste natuurlijk de looks van de VFR.

Wie kan mij helpen met de VFR?

Thanks!

Greetz, Calimero-R

dat is toch geen nieuwe :?

dit is de nieuwe 1200 :Y
honda-vfr-1200-v4-picture.jpg
 
Hi Calimero, Ik heb zojuist besloten mijn VFR te koop te zetten... wellicht heb je interesse? Is er eentje uit '98. Stuur maar een privéberichtje bij interesse :) Succes verder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan