Nieuwe huisstijl (update 09-12-'20)

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste MF'ers,

We naderen het einde van het jaar, een mooi moment om een nieuw design te introduceren. ;)

MF draait sinds september 2018 op Xenforo 2.0 en is recent geüpgraded naar versie 2.2. Versie 2.2 is flink anders dan versie 2.0 maar het design is daar niet echt op aangepast.
Daarnaast waren er 3 verschillende designs beschikbaar. Dat blijkt lastig te onderhouden.

Daarom is er besloten om één nieuw design aan te gaan bieden. Dit design is gebaseerd op de oude huisstijl maar is wat gemoderniseerd.
Een van de grote verbeteringen is de zogenaamde "dark mode". Die kan je op verschillende manieren activeren:

- Op een tablet, desktop of nieuwere mobiele telefoon (in landscape modus) is een lampje aanwezig. Deze schakelt tussen de normale modus en "dark mode":
1606758709981.png


Je kan ook wisselen via het menu linksboven op kleinere schermen:
darkmode2.jpeg

Mocht je vragen hebben of een bug willen melden, doe dat dan hier.

PS. Het oude design is nu nog te selecteren via je voorkeuren maar zal na ongeveer een week verdwijnen.

Update 01-12-'20:
Het is nu ook mogelijk om de zogenaamde postbit te verwijderen in topics. Nu ziet het er zo uit:
1.PNG


Maar als je de postbit uitzet ziet het er zo uit:
2.PNG


Je kan de postbit in je voorkeuren uitzetten:
3.PNG


Update 06-12-'20:
Het is nu ook mogelijk om de informatiebalk op de indexpagina (sidebar) te verbergen.
Nu:
sidebaron.PNG

En uitgeschakeld:
sidebaroff.PNG

Dit doe je ook via je voorkeuren:
sidebar.PNG


Update 09-12-'20:
De oude huisstijl is uitgeschakeld.

Ook zijn er wijzigingen doorgevoerd in de huidige versie. Links/URL'S zijn nu blauw ipv groen en (in dark mode) is het verschil tussen gelezen en ongelezen topics groter gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Zo dat verklaart waarom het er opeens anders uit ziet!
Eerste indruk: fris! Goed bezig Ruud

Edit: bij notificaties is op mobiel nu goed te zien waar je op moet drukken! 👍🏻
 
Ziet er goed uit Ruud!
Ik vind alleen het contrast tussen gelezen en ongelezen topics wel erg minimaal. Dat verschil zou van mij wel wat groter mogen. Zowel normaal als in dark mode (m'n nieuwe favoriet!)

Edit: Ah, m'n opmerking geldt vooral voor mobiel. Op de laptop staat er ook een bolletje bij waar je aan kunt zien dat een topic ongelezen is. :)
 
Laatst bewerkt:
En ik blijf erbij dat een kleurtje waar je moet tikken bij de notificaties duidelijker is als vetgedrukt 😇 (maar dit is wel al beter).

Even kijken wat ik bij de vorige aankondiging nog te zeiken had...
 
Hulde aan de darkmode! :}
Enige vraagje dat ik nog wel heb; is het mogelijk die blokken aan de zijkant van de hoofdpagina weg te halen? Ik heb net in 'Voorkeuren' beide 'zijbalk verbergen' opties aangevinkt, maar dat schijnt niet daarmee te maken te hebben.
1606769701266.png
 
Op zich prima design, maar kan het niet compacter, al dan niet door een kleiner lettertype?
 
hij verandert er niks meer aan, de een wil het smal, de ander wil het breed, de een wil een balk de ander wil die weg... start maar een petitie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan