nieuwe husqvarna rijder

yoco

Rookie
20 aug 2008
7
0
Ben van plan om mij een husqvarna te kopen om naar mijn werk te rijden het zal waarschijnlijk een 610 worden van 2000 ,
maar ik heb gehoord dat de husqvarna's regelmatig problemen hebben met hun onsteking !!!!! Is dit waar of gewoon zwaar overdreven
 
Van horen zeggen vind ik altijd een slechte graadmeter. Vooral als die mensen zelf nog nooit de betreffende auto/motor/fiets/whatever hebben gehad.

Ik heb er geen problemen mee ondervonden, maar ik heb m'n motor ook nog maar pas :P
Ik draai wel al een tijdje mee op het forum en hier heb ik er volgens mij nog nooit iets over gelezen.

Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt! :]
 
Ben van plan om mij een husqvarna te kopen om naar mijn werk te rijden het zal waarschijnlijk een 610 worden van 2000 ,
maar ik heb gehoord dat de husqvarna's regelmatig problemen hebben met hun onsteking !!!!! Is dit waar of gewoon zwaar overdreven

Denk je dat een Husqvarna daar de ideale motor voor is ??

Hoever is t naar je werk en over wat voor soort wegen ??



Husqvarna is, in mijn ogen, ideale grote mensen speelgoed maar bepaald geen woon-werk motor.
 
ontsteking is bij mij gewoon hardstikke goed gebleken...indd van anderen horen (die zelf vaak niet eens zo'n motor gehad hebben) moet je niet te veel waarde aan hechten.

Het zijn geweldig leuke fietsen met serieus pit en kiarakter maar voor elke dag...
 
Nieuwere 610 modellen zijn juist echte straat sm's. Weet niet of dit vanaf 2000 al is. Daarnaast is de ene ww-rit de andere niet.
 
Ik sta op het punt een nieuwe husqvarna min of meer te leasen voor een zeer interessant bedrag en via een veilige constructie. Ik heb zelf ook een 610 en heb daar alles al aan kunnen vervangen. Het bedrag dat ik nu per maand kwijt zal zijn valt in het niet bij wat ik doorgaans kwijt ben voor onderdelen (de kleine bedragen tellen het hardst) en nu is het iedere keer nog maar hopen dat hij het haalt :) Omdat husqvarna 2 jaar garantie geeft op haar motoren kan ik dadelijk 2 jaar zonder zorgen rijden voor een vast laag bedrag per maand en krijg ik na twee jaar weer een nieuw husq.
Misschien is dit iets voor je.
Het is zeer interessant, zeker voor de beginner en voor degene die niet van sleutelen houd maar toch lekker wil rijden. Ik ben het getob met die motors iig zat en omdat ik nog studeer en geen 9500euro heb is dit ideaal voor mij.
 
Ik sta op het punt een nieuwe husqvarna min of meer te leasen voor een zeer interessant bedrag en via een veilige constructie. Ik heb zelf ook een 610 en heb daar alles al aan kunnen vervangen. Het bedrag dat ik nu per maand kwijt zal zijn valt in het niet bij wat ik doorgaans kwijt ben voor onderdelen (de kleine bedragen tellen het hardst) en nu is het iedere keer nog maar hopen dat hij het haalt :) Omdat husqvarna 2 jaar garantie geeft op haar motoren kan ik dadelijk 2 jaar zonder zorgen rijden voor een vast laag bedrag per maand en krijg ik na twee jaar weer een nieuw husq.
Misschien is dit iets voor je.
Het is zeer interessant, zeker voor de beginner en voor degene die niet van sleutelen houd maar toch lekker wil rijden. Ik ben het getob met die motors iig zat en omdat ik nog studeer en geen 9500euro heb is dit ideaal voor mij.

Voortaan kunnen wordt de Husqvarna SM 610 aangeboden voor Nederland: €7.999,-. (voorheen €9.225,-)
 
Husqvarna goed of slecht? Ik heb laatst een Husqvarna Wrk 250 uit 1989 gekocht als opknapproject. Dit is een 250cc tweetakt crosser. In mijn zoektocht naar onderdelen kwam ik erachter dat de motorblokjes vanaf 1989 tot 200? eigenlijk precies hetzelfde zijn. Op een andere carb, andere ontsteking en iets kleinere boring+andere slag na dan.
Ik weet niet hoe het met de 4takt Husqy's zit..
 
Ik weet dat ik nieuw ben maar ik wil wel nog iets zeggen ;

Diegene dat mij dat verteld heeft van de onsteking is niet de eerste de beste diene kerel heeft een eigen winkel en garage ' quad's en crossmotoren' en zijn voorkeur gaat uit naar KTM hij reed vroeger ook me Husqvarna maar heeft paar keer achter elkaar misere gehad met zijn motor en ook motoren van klanten ( onsteking) daarom dat hij dat zei;

Ik heb vroeger (toen ik 16 was) met verschillende brommers en scooters gereden en ik reed het liefts met mijn Honda MTX daarom dat ik nu terug iets in die aard wou kopen en aangezien er op de avondschool ( automechanica ) er altijd een paar gasten met Husqvarna's kwamen om aan te sleutelen heb ik een kleine voorkeur voor deze

Ik ben niet vies van "sleutelen" dat is mijn hobby en ik hou van bruut geweld
dus ik denk niet dat ik verkeerd ben met een Husqvarna
 
Het verhaal van de slechte ontsteking bij husky is geen fabeltje. De nieuwere type´s zijn beter, geloof dat die vanaf 2000 zijn. De oude type´s kon je ook niks aan meten, hij deed t of hij deed t niet. Het is niet alleen de ontsteking zelf maar ook de cdi was van de oudere type´s minder. Heb mijn ontsteking een maand of drie geleden kunnen vervangen en een week of drie geleden was mn cdi aan de beurt (was dan wel een gevolg van de defecte ontsteking maar goed)
 
Terug
Bovenaan Onderaan