Nieuwe integraalhelm

RickertJ

Die hard MF'er
1 mei 2014
285
122
Putten
Aangezien mijn helm al weer 6 jaar oud is en minder goed sluit en ik gek word van de wind zoek ik een nieuwe helm. Huidige helm is scorpion exo 510 air maat M.

Eisen:
Budget max 450€
Integraal helm
Zo stil mogelijk
Pinlock meegeleverd
Zonnevizier ingebouwd
Communicatie voorbereiding

Wensen:
Beetje sportief design.
Ratel aansluiting

Ik heb als eerste bij Scorpion gekeken omdat deze wel bevalt qua maat. Ik heb de EXO-R1 AIR Carbon gevonden. Deze lijkt aan mijn eisen te voldoen, maar er zijn meer merken uiteraard. Ook kwam ik de HJC Rpha 70 tegen, ook die schijnt goed te zijn.

Heb altijd een helm met ratel aansluiting gehad, zag dat op (sommige) circuits het verplicht is, echt verwacht ik niet op circuit te rijden. Toch zijn er minder helmen met ratel aansluiting heb ik het idee.
Ik weet dat het beste is om in een winkel te passen maar mijn ervaring is dat personeel vaak geen tijd heeft/ kort advies geeft. Als in elk geval een geschikte helm gevonden heb kan ik die gaan passen en kopen in een winkel.

Iemand tips? Of zoek ik iets wat niet bestaat :)
 
Een helm is nogal persoonlijk qua pasvorm. Verschillende merken en modellen passen dus.
Ik heb zelf goede ervaringen bij Termaat. Koop daar mijn motorkleding en helmen.
Ondanks dat het er erg druk kan zijn nemen ze alle tijd voor je is mijn ervaring.
 
Ik dacht dat dubbel D juist verplicht was. Is de makkelijkste en veiligste sluiting.
Sluit Dubbel D in je zoektocht in ieder geval niet uit, werkt heel fijn!
Inderdaad. Dubbel D is verplicht.

Daarnaast wil je een zo stil mogelijke helm. Volgens mij moet je dan niet naar carbon kijken omdat dat al meer gehorig is. Op het moment zie ik ook de shoei gt2 air voor rond de 450 te koop staan. Ook een hele goede helm.

Rpha 70 heb ik zelf nu. Ik draag altijd oordoppen maar de demping is denk ik wel redelijk tot goed in vergelijking tot andere.
En het kan zijn dat ik mij vergis maar de R1 heeft geen zonnevizier dacht ik? De 1400 dan weer wel
 
Aangezien mijn helm al weer 6 jaar oud is en minder goed sluit en ik gek word van de wind zoek ik een nieuwe helm. Huidige helm is scorpion exo 510 air maat M.

Eisen:
Budget max 450€
Integraal helm
Zo stil mogelijk
Pinlock meegeleverd
Zonnevizier ingebouwd
Communicatie voorbereiding

Wensen:
Beetje sportief design.
Ratel aansluiting

Ik heb als eerste bij Scorpion gekeken omdat deze wel bevalt qua maat. Ik heb de EXO-R1 AIR Carbon gevonden. Deze lijkt aan mijn eisen te voldoen, maar er zijn meer merken uiteraard. Ook kwam ik de HJC Rpha 70 tegen, ook die schijnt goed te zijn.

Heb altijd een helm met ratel aansluiting gehad, zag dat op (sommige) circuits het verplicht is, echt verwacht ik niet op circuit te rijden. Toch zijn er minder helmen met ratel aansluiting heb ik het idee.
Ik weet dat het beste is om in een winkel te passen maar mijn ervaring is dat personeel vaak geen tijd heeft/ kort advies geeft. Als in elk geval een geschikte helm gevonden heb kan ik die gaan passen en kopen in een winkel.

Iemand tips? Of zoek ik iets wat niet bestaat :)
Onzin! In de sport is een dubbel D sluiting verplicht, bij een aantal circuitorganisaties wordt deze sluiting aangeraden. Een ratelsuiting is NOOIT verplicht.

De beste en veiligste helm is de helm die het beste op jouw hoofd past en aan de keuringseisen voldoet. Je kunt de op papier veiligste helm kopen, als deze niet goed op jouw hoofd zit is dat voor jou niet de veiligste helm.
Een helm met ingebouwd zonnevizier is in ieder geval minder veilig dan een helm met dezelfde pasvorm en buitenschaalkwaliteit zonder ingebouwd zonnevizier.

Er zijn voor een aantal helmenmerken ook communicatiesetjes te koop die niet van de helmfabrikant zelf zijn, maar er wel probleemloos inpassen zonder dat de helm er op is voorbereid. Sena levert dat bijvoorbeeld voor een aantal Arai modellen, en zo zijn er vast nog wel meer.
 
DD sluiting is alleen bij wedstrijden verplicht, niet op een gewone circuitdag.
Ik heb net een Shoei GtAir2 gekocht bij RAD, die voldoet aan al jou eisen, ook de prijs, afhankelijk van de kleuren die je wil.
 
Inderdaad. Dubbel D is verplicht.

Daarnaast wil je een zo stil mogelijke helm. Volgens mij moet je dan niet naar carbon kijken omdat dat al meer gehorig is. Op het moment zie ik ook de shoei gt2 air voor rond de 450 te koop staan. Ook een hele goede helm.

Rpha 70 heb ik zelf nu. Ik draag altijd oordoppen maar de demping is denk ik wel redelijk tot goed in vergelijking tot andere.
En het kan zijn dat ik mij vergis maar de R1 heeft geen zonnevizier dacht ik? De 1400 dan weer wel
Heeft er volgens mij niets mee te maken; mijn huidige Xlite 802 carbon is een verademing vergeleken met mijn vorige Arai. Echt een stuk stiller.
 
Heeft er volgens mij niets mee te maken; mijn huidige Xlite 802 carbon is een verademing vergeleken met mijn vorige Arai. Echt een stuk stiller.
Het zal er niet -niet- mee te maken hebben. Arai's staan nou niet echt bekend om hun geruisloosheid (kan ik ook uit ervaring beamen).
Mijn Arai (rx7v) is by far de minst isolerende helm die ik heb gehad (maar, goeie oordoppen, dus geen issue).
 
Aangezien mijn helm al weer 6 jaar oud is en minder goed sluit en ik gek word van de wind zoek ik een nieuwe helm. Huidige helm is scorpion exo 510 air maat M.

Eisen:
Budget max 450€
Integraal helm
Zo stil mogelijk
Pinlock meegeleverd
Zonnevizier ingebouwd
Communicatie voorbereiding

Wensen:
Beetje sportief design.
Ratel aansluiting

Ik heb als eerste bij Scorpion gekeken omdat deze wel bevalt qua maat. Ik heb de EXO-R1 AIR Carbon gevonden. Deze lijkt aan mijn eisen te voldoen, maar er zijn meer merken uiteraard. Ook kwam ik de HJC Rpha 70 tegen, ook die schijnt goed te zijn.

Heb altijd een helm met ratel aansluiting gehad, zag dat op (sommige) circuits het verplicht is, echt verwacht ik niet op circuit te rijden. Toch zijn er minder helmen met ratel aansluiting heb ik het idee.
Ik weet dat het beste is om in een winkel te passen maar mijn ervaring is dat personeel vaak geen tijd heeft/ kort advies geeft. Als in elk geval een geschikte helm gevonden heb kan ik die gaan passen en kopen in een winkel.

Iemand tips? Of zoek ik iets wat niet bestaat :)
Ander forum, zelfde topic :).
Overigens reed ik vandaag naar huis met die Rpha 70 en besloeg mijn pin lock. Heb mail naar de leverancier gestuurd om te kijken wat daar aan te doen is.
 
Ander forum, zelfde topic :).
Overigens reed ik vandaag naar huis met die Rpha 70 en besloeg mijn pin lock. Heb mail naar de leverancier gestuurd om te kijken wat daar aan te doen is.
Ik heb hetzelfde probleem, op zowel mijn donkere als normale vizier
 
Ook met de Rpha 70 of ander type?
Betreft overigens Pinlock 120 (hoogste versie) en het zit aan de binnenkant van de pinlock, niet tussen pinlock en vizier in. Dat werkt prima.
 
Hier ook een RPHA 70 waar ik hoogstwaarschijnlijk tinnitus mee heb opgelopen. In het begin reed ik zonder oordoppen. Keuringsarts wist me te vertellen dat ik bepaalde frequentie op linker oor kwijt ben en dat dit vaak bij motorrijders het geval is.

Ik wil niet zeggen dat de helm slecht is maar het is ook geen vrijbrief dat je gehoor het overleefd.
 
Hier ook een RPHA 70 waar ik hoogstwaarschijnlijk tinnitus mee heb opgelopen. In het begin reed ik zonder oordoppen. Keuringsarts wist me te vertellen dat ik bepaalde frequentie op linker oor kwijt ben en dat dit vaak bij motorrijders het geval is.

Ik wil niet zeggen dat de helm slecht is maar het is ook geen vrijbrief dat je gehoor het overleefd.

Ik rijd sowieso met oordoppen, welke helm ik ook draag.
Wind geruis is enorm. BIj een slecht passende helm of een naked bike groter dan met een volle ruit etc, maar dan nog is er een extreem groot risico op gehoorschade als je daar niet voor zorgt.

My 2 cents: Zodra je langer dan een minuut of 5 op de motor zit, altijd oordoppen in. Liever praxis / action meuk dan helemaal niets.
 
Heeft er volgens mij niets mee te maken; mijn huidige Xlite 802 carbon is een verademing vergeleken met mijn vorige Arai. Echt een stuk stiller.
Arai is inderdaad niet echt stil, maar heeft voor mijn hoofd wel de beste pasvorm :Y.

Heb nu deze in bestelling staan (RX7-V Takumi replica):

80936030-3A9B-45AF-9464-6BAA1FD73679.jpeg
 
Arai is inderdaad niet echt stil, maar heeft voor mijn hoofd wel de beste pasvorm :Y.

Heb nu deze in bestelling staan (RX7-V Takumi replica):

Bekijk bijlage 1825229

Mooi design. Vroeger zeiden ze al, je hebt een Arai of Shoei hoofd ;)
Arai past mij ook prima en heel lang mee gereden. Veel helmen gepast en naast de Arai was de Xlite de enige die echt goed past en comfortabel zit.
 
Ander forum, zelfde topic :).
Overigens reed ik vandaag naar huis met die Rpha 70 en besloeg mijn pin lock. Heb mail naar de leverancier gestuurd om te kijken wat daar aan te doen is.
Weet je zeker dat de pinlock goed gemonteerd is? Bij mij is ie over tijd ook losser gaan zitten, even afstellen en weer klaar.
 
Inderdaad. Dubbel D is verplicht.

Daarnaast wil je een zo stil mogelijke helm. Volgens mij moet je dan niet naar carbon kijken omdat dat al meer gehorig is. Op het moment zie ik ook de shoei gt2 air voor rond de 450 te koop staan. Ook een hele goede helm.

Rpha 70 heb ik zelf nu. Ik draag altijd oordoppen maar de demping is denk ik wel redelijk tot goed in vergelijking tot andere.
En het kan zijn dat ik mij vergis maar de R1 heeft geen zonnevizier dacht ik? De 1400 dan weer wel
Ik heb nu nog een shoei xr-1100 die ook wel echt aan vervanging toe is. Ga vanavond eens even een GT-air 2 passen, dat hoop ik als de beste opvolger te zien. Heeft iig alle eisen die jij ook hebt, en met black-friday ook in je budget
 
Mooi design. Vroeger zeiden ze al, je hebt een Arai of Shoei hoofd ;)
Arai past mij ook prima en heel lang mee gereden. Veel helmen gepast en naast de Arai was de Xlite de enige die echt goed past en comfortabel zit.
mij werd verteld: je hebt een Shoei of een Schubert hoofd. Voor mij was het de Shoei, Schubert kreeg ik de grootste maar niet een over mijn hoofd heen
 
Ik rijd altijd met Alpine Race oordopjes in! (ik vervang ze elk jaar) Maar zelfs daarmee met langere stukken 100 krijg ik last van mn oren na een rit. Niet goed lijkt mij. Met mijn vorige helm had ik daar geen last van ook met dezelfde doppen. Bedankt voor de reacties verder! Ik ga de Shoei GT-air 2 eens proberen!
 
Ik heb m gisteren gekocht de gt-air 2, een blauwe. Vanochtend mee naar het werk, en bevalt goed. Kan wel merken dat de oude shoei echt aan vervanging toe was.
 
Zie nu alleen dat de GT-air 2 niet echt geschikt is voor een ander audiosysteem. Je kan er een specifieke Sena inzetten maar ik heb een Cardo Freecom 4.


Klopt wat betreft geen zonnevizier in de R1, die valt dus af helaas.

Verder kwam ik nog de LS2 Challenger tegen echter blijkt die weer heel luid te zijn.
 
Zie nu alleen dat de GT-air 2 niet echt geschikt is voor een ander audiosysteem. Je kan er een specifieke Sena inzetten maar ik heb een Cardo Freecom 4.


Klopt wat betreft geen zonnevizier in de R1, die valt dus af helaas.

Verder kwam ik nog de LS2 Challenger tegen echter blijkt die weer heel luid te zijn.

Dat zou ik me toch niet tegen laten houden.

Er zit een afdekplaat waar je normaal die Sena zou inbouwen?
Die afdekplaat kun je dan toch verbouwen tot je een perfecte custom fit hebt voor de cardo? Waar een wil is, is een weg.

Mijn nieuwe Shark heb ik ook met de dremel in moeten klooien om de speakers van m'n cardo er in te laten passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan