Nieuwe integraalhelm

Ik heb op mijn Neotech 2 ook gewoon mijn Cardo gemonteerd. Even friemelen, maar het gaat goed. Desnoods plak je hem op de helm met de 3M stikker. Hebben we op de helm van mijn vriendin ook gedaan
 
Zie nu alleen dat de GT-air 2 niet echt geschikt is voor een ander audiosysteem. Je kan er een specifieke Sena inzetten maar ik heb een Cardo Freecom 4.

https://www.motor-forum.nl/threads/shoei-gt-air2-icm-cardo-comm-systeem.456430/
Klopt wat betreft geen zonnevizier in de R1, die valt dus af helaas.

Verder kwam ik nog de LS2 Challenger tegen echter blijkt die weer heel luid te zijn.
Ik zou niet zien waarom niet. Ik ben van plan mijn gewone Sena erin te zetten, moet gewoon kunnen
 
Bedankt, dan ga ik de Shoei GT-Air II. Neig naar online bestellen maar ben toch niet zeker over de maat. Alhoewel er nu flinke kortingen zijn bij loius en chromeburner nu.

Nog tips voor motor(kleding)zaken in het midden van het land? Ik zag Termaat al voorbij komen.
 
Bedankt, dan ga ik de Shoei GT-Air II. Neig naar online bestellen maar ben toch niet zeker over de maat. Alhoewel er nu flinke kortingen zijn bij loius en chromeburner nu.

Nog tips voor motor(kleding)zaken in het midden van het land? Ik zag Termaat al voorbij komen.
Misschien dat vd kuinder in Hilversum ze heeft. MkC Utrecht heeft ze sowieso op voorraad. Je kan altijd na passen nog online bestellen
 
Bedankt, dan ga ik de Shoei GT-Air II. Neig naar online bestellen maar ben toch niet zeker over de maat. Alhoewel er nu flinke kortingen zijn bij loius en chromeburner nu.

Nog tips voor motor(kleding)zaken in het midden van het land? Ik zag Termaat al voorbij komen.
Motorkleding center heeft 20% korting op alles, dus ook helmen. Tikt best lekker aan bij zo'n helm
 
Ik denk een kwestie van goed oriënteren op 'stille helmen' en erna toch ergens gaan passen. Of je echt iets aan helm herrie kan doen is de vraag. hoe beter ze afsluiten hoe minder herrie, maar heter in de zomer. Zelf heb ik een stadscootertje wat niet harder gaat dan 110, maar ook ik heb (van muziek) gehoorschade en rij daarom ook niet op iets dat sneller kan (en mijn oren nog meer om zeep helpt) misschien kan je op je motor nog iets van een windscherm kwijt? Ik heb nu een motorscooter met een hoog windscherm, dat niet klappert, scheelt al heel veel. Zijn ook genoeg motoren met een grote kuip met vergelijkbaar effect?
Vraag me wel altijd af, wat voor herrie hebben die F1 coureurs ? Of zou de windgeleiding daar echt heel goed zijn bij hun helm.
 
Weet je zeker dat de pinlock goed gemonteerd is? Bij mij is ie over tijd ook losser gaan zitten, even afstellen en weer klaar.
Ja het zit namelijk niet tussen vizier en pinlock, maar tussen hoofd en pinlock. Zodra vizier dicht gaat, gaat het mis. maakt niet uit hoeveel ventilatie ik open zet. Nog over in gesprek met de verkoper.
 
Misschien dat vd kuinder in Hilversum ze heeft. MkC Utrecht heeft ze sowieso op voorraad. Je kan altijd na passen nog online bestellen
Dat is niet netjes :N

De zaak verleent jouw een stukje dienstverlening in de vorm van advies en mogelijkheden om te passen.
Die medewerker die jouw helpt moet ook betaald worden.
Dat zie je terug in de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet netjes :N
Ts geeft aan dat hij neigt naar online bestellen, zelf haal ik het ook in de winkel omdat de meeste net wat meer doen voor een vaste klant. Zelf ben ik er ook geen voorstander van. Maar uit ervaring weet ik ook dat als ik iets leuks zie in de winkel ik toch al snel zal kopen ipv online bestellen
 
Bedankt, dan ga ik de Shoei GT-Air II. Neig naar online bestellen maar ben toch niet zeker over de maat.
Nog tips voor motor(kleding)zaken in het midden van het land? Ik zag Termaat al voorbij komen.
NOOIT een helm online kopen.
Een helm moet je voelen. Hoe een helm bij een ander past is heel mooi, maar zegt niets over jouw hoofd.
Wat dan vervolgens het windgeruis doet kan je alleen zelf op JOUW motor bepalen. Zelf heb ik ALTIJD oordoppen in.

Hierboven al gemeld dat mensen een Shoei, Schubert of wat voor hoofd dan ook hebben.
Voor mij is dat Nolan. Bij aanschaf van mijn laatste helm heb ik tig gepast. Werd er al moedeloos van.
Totdat ik een Nolan paste. Direct perfect! <voor mij>
Ineens besefte ik dat ik in verleden ook al eens een Nolan had, die ook heel goed paste.
Volgende helm begin ik met zoeken bij Nolan. Voor jou wrs een ander merk....................................?
Maar hoe dan ook: Wel zelf passen!

Genoemde Termaat-Nijmegen heeft idd veel keus.
In centraal NL is verder niet zo veel. (woon ook in midden-NL)
Mss Ten Kate of Goedhart of Arie Molenaar?

Zelf zou ik wrs naar Aken gaan. Meerdere grote motorshops daar vlak bij elkaar.
Aansluitend maak ik er gelijk een leuke dag Z.Limburg/ Eifel/ Ardennen van.
 
Elk merk heeft zijn eigen pasvorm. :Y
LS2, Airoh en Nolan/X-Lite kan ik eigenlijk ongezien kopen.

Op het circuit voor mij alleen LS2 en Nolan/X-Lite.
Ineens ging de Airoh trillen met minder goed zicht op het rechte stuk.
Dat merkte ik alleen in de vergelijking onderling. 8)7
Als ik veel rij dan gebruik ik bijna iedere dag een andere helm van de acht op de plank.

De duurdere helmen van die merken bieden mij duidelijk meer comfort en minder last van condens op het vizier.
Voor op straat wel een goedkoper tweede of derde model van hetzelfde merk besteld, die bevallen toch minder. :)

In augustus de nieuwste en goedkoopste LS2 'nep darbon' uitgeleend aan de koper van mijn motor en hem daarna nooit meer terug gezien.
Nou ja, dat type helm beviel toch niet. :')
(Op het circuit is de duurdere LS2 FF327 carbon mijn favoriete hoofddeksel)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan