Nieuwe jap of 2de hands BMW?

BMW weg ermee?

  • BMW is the best!!

    Stemmen: 4 17,4%
  • BMW, pff te duur en niet zo degelijk als men altijd beweerd.

    Stemmen: 12 52,2%
  • BMW's Have no soul!

    Stemmen: 1 4,3%
  • Japanner al the way!

    Stemmen: 4 17,4%
  • Voor mij geen van beide.

    Stemmen: 2 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

besselsm

Rookie
24 apr 2017
6
0
Groningen
Hallo allemaal,

ik rij nu een goed jaar motor (nog een groentje dus). Heb inmiddels ong. 10K gereden op mijn gixxer. Heerlijke motor maar niet praktisch voor woon werk verkeer / langere trips. Ik wil graag met de motor naar Schotland, Ierland, Berlijn, Normandië etc. Ik ben daarom al een tijdje opzoek naar een adventure bike. De meeste van deze motoren hebben van zichzelf al +/- 20L opbergruimte en je kunt er nog eens koffers bij nemen. Nu twijfel ik echter enorm. Ik heb de volgende motoren gezien:

Honda NC750X (nieuw) €9000
Suzuki V-Strom 650A (nieuw) €9500
BMW F650 (2008 met 22K op de teller) €6000 (nieuw kost de F700 11K)

Heeft iemand ervaring met deze motoren en wat zouden jullie doen? Nieuwe of 2de hands? Ik kan het geld missen dus die vraag hoeft niet gesteld te worden.

Alvast bedankt voor jullie input.

Michael
 
Laatst bewerkt:
Als je ook zand/grindpaadjes etc wil doen kun je de Honda NC beter laten varen denk ik, is gewoon een straatfiets op hoge poten (crossover).

Voor de rest test rijden. Mijn voorkeur zou een Jap zijn, nieuw of 2dehands. :)
 
Ik snap niet zo goed waarom je kijkt naar nieuwe motoren voor de 9K en gebruikt 'slechts' voor 6K. Als je de 9K kan missen kan je daar tweedehands ook heel wat leuke motoren met nog leukere opties voor kopen.

Voor alle motoren geldt dat je gewoon moet gaan kijken en voelen. Elke motor heeft zijn eigen rij-eigenschappen en die moeten bij jou passen.
 
Ik snap niet zo goed waarom je kijkt naar nieuwe motoren voor de 9K en gebruikt 'slechts' voor 6K. Als je de 9K kan missen kan je daar tweedehands ook heel wat leuke motoren met nog leukere opties voor kopen.

Voor alle motoren geldt dat je gewoon moet gaan kijken en voelen. Elke motor heeft zijn eigen rij-eigenschappen en die moeten bij jou passen.

:Y :^

De Tracer om maar iets te noemen. En dan meteen de 900.
 
Met dat budget kan je ook een 1200GS kopen. Wel met meer kilometers en tien jaar oud maar dan heb je wel een kardanfiets.
Verder hanteer je kriteria die ik niet zou onderschrijven. Een BMW is niet meer waard als een Jap, je moet gewoon kopen wat je het best lijkt en het merk vergeten.
 
Het schijnt dat een BMW een drama is met onderhoud. Voor remvloeistof vervangen moet zo n ding al aan de computer.

Ik zou gaan voor een Jap.
 
Ik draai het ff om.....
Een nwe BMW, of een 2e handschoenen Jap?

Doe mij dan nog steeds die Jap maar ;)
 
Het nieuwere spul heeft canbussystemen enz. Word voor mij liniarecta naar de motorzaak/dealer bij een simpele storing of onderhoud.
 
Het nieuwere spul heeft canbussystemen enz. Word voor mij liniarecta naar de motorzaak/dealer bij een simpele storing of onderhoud.
Je leest teveel en je haalt dingen door elkaar. Heb je een voorbeeld van problemen met canbus? En dan niet door de knutselaar zelf veroorzaakt.
 
@iedereen bedankt voor jullie reacties!

waarom geen 2e hands Jap dan? Zat V-strom 650's te vinden met weinig kilometers op de teller.

de looks van de eerdere v-stroms bevielen mij niet zo. Nu nog eens gekeken en denk dat ik naar echt oude modellen heb gekeken want er zit niet super veel verschil tussen een 2009 model en het 2017 model.

@halflive: goed punt, moet gewoon meer testritten maken. Heb al een uurtje op die BMW gereden. stuurt prima en alles werkt zoals het moet (alleen de bediening van de knipperlichten is wazig). Maar die BMW geeft mij veel minder plezier dan mijn Gixxer. Maar kan ik datzelfde plezier uberhaubt verwachten van een adventure bike? Zijn natuurlijk 2 totaal verschillende machines.
Misschien toch maar eens een adventure voor een hele dag testen, dat is tenslotte waar ik hem voor wil hebben, lange afstanden rijden.

Misschien staar ik mij ook wel teveel blind op die adventure bikes. Rijden jullie veel lange afstanden en zo ja op welke motoren?

Groet, Michael
 
Heb inmiddels ong. 10K gereden op mijn gixxer. Heerlijke motor maar niet praktisch voor woon werk verkeer / langere trips.

Waarom niet? Ik rij al jaren op een gixxer, uitsluitend woon-werk c.q. nut, nooit tochtjes. Ik zou echt niet anders willen. Rij 20k per jaar.
 
2e hands engels... Telt dat ook?

Lekkere en super betrouwbare Tiger 800!
 
Waarom niet? Ik rij al jaren op een gixxer, uitsluitend woon-werk c.q. nut, nooit tochtjes. Ik zou echt niet anders willen. Rij 20k per jaar.

Laat ik het anders verwoorden. Persoonlijk vind het minder prettig voor woon werk verkeer. Ik rij 2x per week van Groningen naar Amsterdam en 1x per week van Groningen naar Den Haag. Dat doe ik nu met de trein en wil dat graag vaker met de motor doen. Amsterdam is nog prima te doen maar als ik ’s avonds thuis kom vanuit Den Haag ben ik redelijk stijf.
 
:Y :^

De Tracer om maar iets te noemen. En dan meteen de 900.

:^ Een Triumph Tiger is ook een mooie optie.
Ik zou niet zo snel aan een BMW beginnen, als je die horror verhalen over buitensporig onderhoud en storingen af en toe leest :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan