Nieuwe jas..

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik ben mijn winterjas helaas kwijt geraakt met een weekendje duitsland. Nu moet ik dus een nieuwe kopen. Maar omdat ik over 1 a 1,5 maanden op mijn 1e motortje rijd, vroeg ik me af of ik niet maar beter direct een motorjack kan kopen dat ook nog als "normaale" jas gedraagen kan worden. De eisen die ik aan zo'n jack stel zijn:
* moet voldoende beschermen
* Geen lelijk textiel ding
* Moet warm genoeg voor winter zijn
* moet lekker zitten, dus ook voor gebruik niet op de motor
* Hoeft geen duur design-ding te zijn maar moet er wel leuk genoeg uitzien om niet aleen maar op de motor te dragen
* moet liefts tussen de 150 en de 250 pleuros kosten

Bestaat er zo iets als dit? of is het gewoon een onnastreefbaar ideaal? Bestaat er zoiets, dan zou ik heel graag horen: Welke merken (en modelen), waar te koop, en als je dan toch bezig bent... picies *D

Lolz... en nou mar hopen dat er imand reageed
 
Om dit tijdstip verw8 je nog dat er iemand zinnig reageert???

Hehe.. maar ik denk dat je eisen toch iets te hoog liggen... Je wilt een mooie leren jas die je op de motor met veel bescherming kunt dragen maar die er niet te opzichtig uitziet om "gewoon" te dragen...
Voor niet teveel geld??

Suuc7 :)
 
Wat het kost weet ik niet, maar je zou eens naar de collectie van Clover kunnen kijken. Die hebben onder andere "normaal" uitziende motorjassen. Zijn eigenlijk een beetje bedoeld voor de motorscooterrijders die wel gewoon protectie in hun jas willen, maar niet een te opzichtige motorjas willen. Importeur is Splash Design en ik geloof dat ze een website hebben, maar het adres weet ik niet.

Mzzl, Bob
 
De meeste leren jacks zijn vrij kort, en dat is voor mij een reden om mn lerenmotor jack niet te dragen als ik niet aan het rijden ben.
K vind het een beetje sjonnie achtig dan :P
 
Jij ben er dus 1 die op kleding wil bezuinigen.
Beter van niet...

Koop een normale winterjas en koop een goed motorjack. Al dan niet leer/textiel.

Struin maar eens op wat sites en zie wat er is...

En voor de winter?
Textiel is warmer als leer.
Jep, motorrijden is duur ;)

Heb je trouwens wel een motorbroek?
 
Tja ben je net te laat zeg. ik heb via dit forum 2 pakken van stof gekocht. Van MQP revenger, super mooi zwarte broek met een zwarte jas met groene strepen.

Kosten? bijde pakken voor 75 euro!!!
Bijna voor niks dus :} :} :} maar ik zou ff zoeken op marktplaats e.d.!
 
als je zo'n multifunctie jack vind voor 25 €, bel je me dan ff ??
(neem gewoon textiel, dan is het multifunctionele in elk geval haalbaar)
 
Tja ben je net te laat zeg. ik heb via dit forum 2 pakken van stof gekocht. Van MQP revenger, super mooi zwarte broek met een zwarte jas met groene strepen.

Kosten? bijde pakken voor 75 euro!!!
Bijna voor niks dus :} :} :} maar ik zou ff zoeken op marktplaats e.d.!

via dit forum?
en een mqp revenger van stof???
heb je daar een piccie van? :?
 

Sorry, even off-topic.

Jasper, je kunt toch gewoon posten als je hebt gevonden. Het is toch niet interssant om te melden dat je aan het zoeken bent. Ik bedoel het het niet verkeerd maar deze post voegt toch niets toe? Niets persoonlijks hoor maar als je via de actieve topics werkt denk je, he nieuwe post. Ga je kijken ...........

Sorry moest het even kwijt.
 
Sorry, even off-topic.

Jasper, je kunt toch gewoon posten als je hebt gevonden. Het is toch niet interssant om te melden dat je aan het zoeken bent. Ik bedoel het het niet verkeerd maar deze post voegt toch niets toe? Niets persoonlijks hoor maar als je via de actieve topics werkt denk je, he nieuwe post. Ga je kijken ...........

Sorry moest het even kwijt.

en hij bedoelde dat ik moest zoeken volgens mij.... :)
 
Sorry, even off-topic.

Jasper, je kunt toch gewoon posten als je hebt gevonden. Het is toch niet interssant om te melden dat je aan het zoeken bent. Ik bedoel het het niet verkeerd maar deze post voegt toch niets toe? Niets persoonlijks hoor maar als je via de actieve topics werkt denk je, he nieuwe post. Ga je kijken ...........

Sorry moest het even kwijt.

nou ik dacht dat ie nog in mn postvak stond, dus ik wou dan die tekst editten, en de foto daar plaatsen. dan blijft ie bij de vraag en staat ie niet door het topic versprijt, maar kan hem niet meer vinden ;(
 
Leer is niet waterdicht en niet warm. Je kunt er natuurlijk allerlei thermo-ondergoed en fleecetruien onder gaan dragen maar dat is ook niet alles. Daarbij zitten in een goede leren jas protectoren en die zijn niet echt lekker ademend ofzo.
Waarom wil je eigenlijk een motorjas dat je ook als normale jas kan dragen? Koop gewoon een goede leren motorjas en koop er een gewone jas bij. Dan heb je alles wat je wilt!
 
jaja multifunctonele jas.... lekker zweten in je jas op de motor en dan vervolgens die zweet jas weer gewoon aantrekken :}

oftewel:lekker :] met de een en met de andere de 8-) uithangen
 
Ik ga eens de catalogus van MJK aanvragen, denk dat er daar wel een paar leuke jassen tussen staan. En ik ga toch ook voor een textielen jas voor in de winter en dan koop ik van de zomer nog een leren jack bij, is allemaal wel net zo gemakkelijk, ik bespaar wel gewoon wat op het drankge(/mis)bruik 8-)
 
Kijk eens bij Hans van Wijk in Zoetermeer: veel jassen/broeken van "over de datum" met hoge kortingen.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan