nieuwe kawa niest

kawabam

Rookie
6 nov 2003
26
2
rotterdam
hey mannen!
even jullie hulp nodig graag.
mijn nieuwe kawa 650 niest (hoest, proest, hikt) af en toe, als hij rijdt gaat er een schokje door de motor maar als hij stationair draait bij stoplicht ofzo slaat hij af.
maakt niet uit met warme of koude motor.
ik dacht eerst van hij staat al half jaar te koop met ouwe benzine in de tank, dus halve tank leeggereden Vpower erbij, weer half leeggereden, weer Vpower erbij etc tot er enkel Vpower in de tank zat.
maakte niks uit, dus een paar honderd km gereden met een paar flesjes Forte moto 1 erin, maar hij niest nog steeds.
vraag: nog langer met Forte moto 1 rijden?
vraag: wat kan meer de oorzaak zijn? valse lucht of iets met luchtfilter of iemand van jullie een idee?
jullie zouden me enorm helpen.
 
Mijn compleet originele 2007 Kawa 650 gaf onder bepaalde omstandigheden af en toe ook een licht plofje in het luchtfilterhuis bij stationair lopen door de af fabriek arme instelling maar niet in zo'n mate dat hij afsloeg. Als dat van jo hetzelfde is kan er wat aan gedaan worden door een tuner maar niet op een 100% milieu-legale manier. O-)
 
Dan meld ik me maar af voor dit onderwerp ,geen ervaring met euro 4 of wat dan ook bij mijn motoren 😂en dat houdt ik graag zo 👍
Inderdaad, niet goed opgelet :+

Maar inderdaad zoals Gamma zegt zijn er giganties veel modellen bij het vuilnis gezet door fabrikanten, niet mogelijk om het betaalbaar voor de consument aan te passen.

De keuze is dus niet meer reuze in nieuwe modellen.
En er zijn inderdaad modellen die bagger lopen en dat word de onwetende klant niet vertelt :o
Allemaal de schuld van Brussel ;(
 
Inderdaad, niet goed opgelet :+

Maar inderdaad zoals Gamma zegt zijn er giganties veel modellen bij het vuilnis gezet door fabrikanten, niet mogelijk om het betaalbaar voor de consument aan te passen.

De keuze is dus niet meer reuze in nieuwe modellen.
En er zijn inderdaad modellen die bagger lopen en dat word de onwetende klant niet vertelt :o
Allemaal de schuld van Brussel ;(
Dat was al zo met de BMW R1100,dingen liepen bagger onderin,en dat is alweer vele jaren geleden,een soort van opgelost
door BMW door dubbele bougies in de kop te monteren bij de latere modellen.
 
Dinsdag gaat hij naar de dealer... en deze optie voor het probleem?
Een backfire is de benaming voor het ontbranden van de brandstof op het verkeerde moment, wanneer het zich bijvoorbeeld nog in het inlaatspruitstuk bevindt.
 
Al eens over gedacht om contact op te nemen met Kawasaki Nederland?
Lijkt me een optie om achter de hand te houden. Eerst de dealer de kans geven om het op te lossen.
geen idee op de TS een camera op de motor heeft? Anders je klacht proberen te reproduceren en opnemen.

Tis natuurlijk wel behoorlijk klote dat je met een nieuwe motor zoveel moet lopen kutten om hem goed te laten rijden,
sterkte ermee. Rustig blijven is wel een must in dit soort gevallen💐
 
kawa nederland had ik idd als optie mocht de dealer het niet verhelpen, maar hij is dinsdagochtend opgehaald en nog niks gehoord.. duimen maar.
heb op youtube genoeg filmpjes gezien met backfire inlaat, geluid is precies hetzelfde, is een bekend probleem bij HD, komt ook vooral bij 2cylinder voor, en bijna nooit bij injectie, bijna dus..
en nee helaas geen camera, heb hem wel gefilmd bij 20 minuten stationair lopen, niks, liep perfect
 
kawa nederland had ik idd als optie mocht de dealer het niet verhelpen, maar hij is dinsdagochtend opgehaald en nog niks gehoord.. duimen maar.
heb op youtube genoeg filmpjes gezien met backfire inlaat, geluid is precies hetzelfde, is een bekend probleem bij HD, komt ook vooral bij 2cylinder voor, en bijna nooit bij injectie, bijna dus..
en nee helaas geen camera, heb hem wel gefilmd bij 20 minuten stationair lopen, niks, liep perfect
Het komt wel goed, alleen misschien met wat tegenwerking en gezeik.
Gewoon rustig blijven want de dealer is verplicht dit op te lossen, en dat weten ze zelf ook.
Als de dealer er niet uitkomt moet de importeur het oplossen.

De dealer krijgt geloof ik alleen de materialen vergoed van de importeur/fabrikant, en niet de uren.
Vandaar dat ze nog wel eens tegensputteren. Wat ik me ook wel kan voorstellen trouwens.
 
Het komt wel goed, alleen misschien met wat tegenwerking en gezeik.
Gewoon rustig blijven want de dealer is verplicht dit op te lossen, en dat weten ze zelf ook.
Als de dealer er niet uitkomt moet de importeur het oplossen.

De dealer krijgt geloof ik alleen de materialen vergoed van de importeur/fabrikant, en niet de uren.
Vandaar dat ze nog wel eens tegensputteren. Wat ik me ook wel kan voorstellen trouwens.
Ze sputteren alleen niet tegen als ze het geld aanpakken
 
Het komt wel goed, alleen misschien met wat tegenwerking en gezeik.
Gewoon rustig blijven want de dealer is verplicht dit op te lossen, en dat weten ze zelf ook.
Als de dealer er niet uitkomt moet de importeur het oplossen.

De dealer krijgt geloof ik alleen de materialen vergoed van de importeur/fabrikant, en niet de uren.
Vandaar dat ze nog wel eens tegensputteren. Wat ik me ook wel kan voorstellen trouwens.
snap ik wel, maar als ik bel om me motor op te laten halen en ze zeggen dat ze over 5/6 weken pas tijd hebben, en ik zeg jullie zitten alleen de komende 2 weken vol (vlgs werkplaatsplanner) dan voel ik me wel in de seik genomen, en dan kan het opeens wel.
 
snap ik wel, maar als ik bel om me motor op te laten halen en ze zeggen dat ze over 5/6 weken pas tijd hebben, en ik zeg jullie zitten alleen de komende 2 weken vol (vlgs werkplaatsplanner) dan voel ik me wel in de seik genomen, en dan kan het opeens wel.
Inderdaad een beetje een raar bedrijf. Ze gaan wel heel ver om van jou af te komen zonder de kosten te maken van de uren. Maar zo zijn er meer.

Misschien weten ze al wel meer en is het niet zo heel eenvoudig op te lossen. (Of ze weten juist niets, wat nog waarschijnlijk is, nu ik erover nadenk)
Het probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door de nieuwe euro5 wetgeving en dat is voor iedereen kut.
Nieuwe wetgeving veroorzaakt altijd zulke problemen. Vraagteken, wie gaat voor de kosten opdraaien? Dat word vaak weer lekker afschuiven en met modder gooien.
Het is allemaal nog nieuw en een beetje onduidelijk.

Maar fok je niet op. Gewoon vriendelijk blijven maar wel de feiten herhalen zoals je zelf al deed.
Daar bereik je het meeste mee. Meestal dan hè.
 
die nieuwe euro5 wetgeving weet ik niet eigenlijk... maar BJ is 2019 en kenteken is 2020 is ook 2019 model
Oja tuurlijk, is inderdaad zo denk ik dat euro5 voor vanaf 2020 geld.
Dan word het verhaal wel steeds gekker, dat de dealer wat tegenwerkt.
Maar dit kan ook gewoon liggen aan die planner, dat dat een hork is.
De werkplaats was toch wel gewoon eerlijk, de eerstkomende 2 weken zitten we vol.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie die dealer dan is?
Óf is het geen echte dealer van 2 of 3 merken?

Ik heb hier 2 echte dealers in de buurt zitten, en het lijkt mij sterk dat die er ook zo mee omgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan