Nieuwe ketting en tandwielen nodig

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
Hallo,
Ik heb (nog steeds) nieuwe tandwielen en een ketting nodig.

Paar vraagjes.
Ik heb het volgende op het oog, goed of niet?
JT voortandwiel Z16
Stealth achtertandwiel Z46
DID 525ZVMG2 goudkleurige x-ring 525, 108

Zelf doen (ketting gereedschap set = ong. €40,-) of laten doen?

Waar te bestellen?
Bij Jossmit kom ik op €238,95 (dit vind ik wat aan de hoge kant)
Dit kan naar €193,95 als ik geen stealth achter tandwiel neem, en de DID 525ZVMX ketting neem (zonder goud kleurtje verder het zelfde)
 
Hallo,
Ik heb (nog steeds) nieuwe tandwielen en een ketting nodig.

Paar vraagjes.
Ik heb het volgende op het oog, goed of niet?
JT voortandwiel Z16
Stealth achtertandwiel Z46
DID 525ZVMG2 goudkleurige x-ring 525, 108

Zelf doen (ketting gereedschap set = ong. €40,-) of laten doen?

Waar te bestellen?
Bij Jossmit kom ik op €238,95 (dit vind ik wat aan de hoge kant)
Dit kan naar €193,95 als ik geen stealth achter tandwiel neem, en de DID 525ZVMX ketting neem (zonder goud kleurtje verder het zelfde)


Je kan ook voor kwaliteit kiezen b.v. een AFAM kettingset voor €.175,00 incl. btw en zelf monteren.
Zo goedkoop vind ik Jos Smit niet eens
 
Mwah AFAM kettingwielen zijn volgens mij wel goed, maar die ketten :O na 5000 km een AFAM o-ring 520 ketting gewoon maximaal gerekt. Op een XT350 waar standaard een 420 ketting op hoort. De huidige DID x-ring ketting houdt het al beduidend langer vol en vertoont nog geen spatje slijtage na ik gok zo'n 10.000 km terwijl ik de AFAM elke kettingsmeerbeurt moest spannen (400 km)

Edit: Dit kostte mijn setje bij Jos Smit, weet je zeker dat jouw bedrag klopt ?
Of kosten die tandwielen van jou 50 euro per stuk extra ?
De set (16/45-did 520vx-106) kost € 91.50 incl.BTW, evt. verzendkosten zijn € 7.50.
 
Laatst bewerkt:
Mwah AFAM kettingwielen zijn volgens mij wel goed, maar die ketten :O na 5000 km een AFAM o-ring 520 ketting gewoon maximaal gerekt. Op een XT350 waar standaard een 420 ketting op hoort. De huidige DID x-ring ketting houdt het al beduidend langer vol en vertoont nog geen spatje slijtage na ik gok zo'n 10.000 km terwijl ik de AFAM elke kettingsmeerbeurt moest spannen (400 km)

Edit: Dit kostte mijn setje bij Jos Smit, weet je zeker dat jouw bedrag klopt ?
Of kosten die tandwielen van jou 50 euro per stuk extra ?


Er zijn verschillende soorten kettingen.
Monteer je de goede dan heb je er lang plezier van, maar de DC-AFAM is in de benelux bekend als de AFAM kettingset zijnde, maar dat gaat niet helemaal op want de ketting is van DC en daar was ik niet helemaal tevreden over.
De echte AFAM hebben de AFAM kettingwielen en een AFAM ketting en juist die ketting is een veel betere kwaliteit dan de DC.
De AFAM ketting blijkt bij DID gemaakt te worden maar wel met andere ( betere ) specificaties, houdt in dat de klinkschakels niet zomaar onderling passen.
 
Er zijn verschillende soorten kettingen.
Monteer je de goede dan heb je er lang plezier van, maar de DC-AFAM is in de benelux bekend als de AFAM kettingset zijnde, maar dat gaat niet helemaal op want de ketting is van DC en daar was ik niet helemaal tevreden over.
De echte AFAM hebben de AFAM kettingwielen en een AFAM ketting en juist die ketting is een veel betere kwaliteit dan de DC.
De AFAM ketting blijkt bij DID gemaakt te worden maar wel met andere ( betere ) specificaties, houdt in dat de klinkschakels niet zomaar onderling passen.

Er stond afam in de schakels, maar mischien heb ik gewoon veel pech gehad met dat setje.
 
Bij "de Valkenier" kom ik op €230,- inc. opleggen. Complete kettingset van DID met x-ring. (VM2)
Volgens mij is dat een behoorlijk nette prijs.
a.s.a.p. daar langs voor check of het idd noodzakelijk is om nu te vervangen. Mocht dat zo zijn, daar maar regelen lijkt mij.
 
Bij "de Valkenier" kom ik op €230,- inc. opleggen. Complete kettingset van DID met x-ring. (VM2)
Volgens mij is dat een behoorlijk nette prijs.
a.s.a.p. daar langs voor check of het idd noodzakelijk is om nu te vervangen. Mocht dat zo zijn, daar maar regelen lijkt mij.


Volgens mij kan je voor minder een betere kettingset krijgen, gewoon even wat doorbellen.
 
Tandwielen zelf wisselen, ketting laten zitten.
Oude ketting breken & nieuwe klinken laten doen.
(nw ketting erdoorheen trekken met open klinkschakel aan oude ketting)

Ik heb nog 2x 2e handse originele 525 set van een 750K4.
Die past volgens mij ook. 43T achter, 16T en 17T voor heb ik liggen.
Kun je voor een studentenprijsje overnemen.
 
ik zeg zelf doen, afhankelijk hoe handig je bent natuurlijk.
zelf ervaring met de did ketting, is gewoon erg goed.
ik weet niet wat voor "kettinggereedschap"je wilt aanschaffen, maar dit is niet nodig.
wat je nodig hebt is een slijptol/zaag een waterpomptang een m8 moertje en een drevel.
bij elkaar inclusief schoonmaken uurtje werk.
op dit forum is ook nog wel een "how to" te vinden!!
 
Zelf doen ben ik niet vies van, toen der tijd ook bij brommers gedaan, alleen komt hier heel wat meer kracht op, en liggen de snelheden flink wat hoger. Daarom wil ik geen risico lopen.
Als er iemand in omg. Barneveld een Kettinggereedschap set heeft voor 525 vind ik dat ook een prima oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan