Nieuwe ketting nodig?

Clauwke

Rookie
13 sep 2015
21
2
Hallo,

Toen ik deze voormiddag aan het rijden was en afremde voor een kruising hoorde ik een raar ratelend geluid van bij men achterwiel komen, en kreeg ook geen aandrijving meer. Motor aan de kant gezet, eens gekeken, en gezien dat mijn ketting naast mijn tandwiel lag vanachter. Dan heb ik mijn motor maar wat veiliger gezet en de ketting er na wat gepruts weer op gelegd en rustig naar huis gereden. Ik zie eigenlijk geen verschil met mijn ketting, alle schakels zijn nog goed. En hij hangt ook niet meer of minder dan eerst. NU vraag ik mij wel af of het veilig is om er nog mee te rijden of dat er beter een nieuwe op moet? Wou mijn dealer bellen maar die is blijkbaar niet open vandaag, dus ik dacht dat er misschien hier mensen zijn die mij wat info kunnen geven. Ik rijd met een nc700x.
 
Die ketting is helemaal verroest en hangt veel te slap ! Vernieuwen inclusief de tandwielen, andere keus is er niet.

Had je de ketting wel regelmatig ingevet ? De schakels zijn blijkbaar langdurig blootgesteld geweest aan vocht en waren op die plaatsen dus niet ingevet.

Als de rolletjes iets blank beginnen te worden is het tijd om weer in te vetten. Ik reinig mijn ketting nooit en er komt nooit roest op of tussen de schakels. Allerbelangrijkste is ingevet houden, dan is de ketting beschermd tegen vocht.
 
Laatst bewerkt:
Die ketting is helemaal verroest en hangt veel te slap ! Vernieuwen inclusief de tandwielen, andere keus is er niet.

Had je de ketting wel regelmatig ingevet ? De schakels zijn blijkbaar langdurig blootgesteld geweest aan vocht en waren op die plaatsen dus niet ingevet.

Als de rolletjes iets blank beginnen te worden is het tijd om weer in te vetten. Ik reinig mijn ketting nooit en er komt nooit roest op of tussen de schakels. Allerbelangrijkste is ingevet houden, dan is de ketting beschermd tegen vocht.
De kettingset is inmiddels nieuw ;)

We zijn nu bij het punt van juiste speling van de ketting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan