Hallo allemaal .
Heb even een vraag betreft mijn ketting .
Heb afgelopen winter mijn racer opgebouwd en daarbij ook de ketting tandwielen vervangen .
Nu had ik gisteren even sneaky een proefritje gedaan op een boerenweg.
Bij thuiskomst wilde ik het afgeslingerde vet van mijn velg verwijderen en zag ik glinsteringen in het doekje .
Het is ijzer vijlsel .
Het is namelijk magnetisch .
Achtertandwiel is aluminium en voortandwiel staal .
Ketting is ijzer ( D.I.D. erv7 520)
Na het afnemen van ook de ketting zag ik meer vijlsel op het doekje .
Ook goudkleurig zoals mijn ketting .
Niet schrikbarend veel , het is heel minimaal .
In al mijn jaren van motorrijden en circuitrijden is me dit nog nooit opgevallen .
Dus mijn vraag is dit normaal dat een nieuwe ketting iets in moet slijten of iets dergelijks .
Ps , kettingspanning is niet te strak .
Zie foto , het is heel minimaal .
Heb even een vraag betreft mijn ketting .
Heb afgelopen winter mijn racer opgebouwd en daarbij ook de ketting tandwielen vervangen .
Nu had ik gisteren even sneaky een proefritje gedaan op een boerenweg.
Bij thuiskomst wilde ik het afgeslingerde vet van mijn velg verwijderen en zag ik glinsteringen in het doekje .
Het is ijzer vijlsel .
Het is namelijk magnetisch .
Achtertandwiel is aluminium en voortandwiel staal .
Ketting is ijzer ( D.I.D. erv7 520)
Na het afnemen van ook de ketting zag ik meer vijlsel op het doekje .
Ook goudkleurig zoals mijn ketting .
Niet schrikbarend veel , het is heel minimaal .
In al mijn jaren van motorrijden en circuitrijden is me dit nog nooit opgevallen .
Dus mijn vraag is dit normaal dat een nieuwe ketting iets in moet slijten of iets dergelijks .
Ps , kettingspanning is niet te strak .
Zie foto , het is heel minimaal .