Nieuwe klassieker (géén brik!) in huis: Suzuki RG250 Gamma

MatthiasD

MF veteraan
3 dec 2003
2.685
0
Rutten
Vorige week weer een motor aan de verzameling toegevoegd: een Suzuki RG250 Mk3 Gamma uit 1987!
Erg leuk fietsje, erg licht en snel })

Ik ben vandaag maar eens begonnen met dingen nakijken enzo, carburateurs schoongemaakt (wat een kut werk om die dingen erachter weg te krijgen, heel weinig ruimte (frame zit in de weg en de afstand tussen cilinders en luchtfilter is heel kort) en keiharde rubbers. Voordat ik ze monteer eerst even de rubbers in kokend water doen :z
Verder nog even een beurtje geven, olie & water vervangen etc.
Binnenkort nog even nieuwe bandjes scoren en dan kan ie de weg op!

km5110011sl2.jpg


km5110012rb3.jpg


km5110013xd6.jpg


km5110014rn8.jpg


Origineel blijft ie waarschijnlijk niet...ik ga morgen een RGV250 VJ21 voorvork met remmerij ophalen en er komen denk ik ook RGV wielen in...
Oh ja..er ligt nog een RD350LC blok in de schuur })

http://www.cultofelsie.co.uk/yamgam.htm

yamagammahaynestg9.jpg
 
Laatst bewerkt:
leuke motor!

Grappig dat er zelfs een haynes manual is voor de ombouwingen. Laat toch zien dat het vaak gebeurt.
 
Die is nep ;) _O-

Vandaag voorvorkje met remmerij opgehaald in Belgenland, ook nog ff op de nationale 2taktdag geweest maar daar was niet veel te beleven...
Nu nog wieltjes erbij en wat klein spul dan kunnen we in de herfst ofzo beginnen met de ombouw!

De beste man waar ik de spullen ophaalde had trouwens nog veel meer smulspul...een RGV250 (VJ22) in concoursstaat met hoogglansgepolijst frame en nog iets veel leukers..een GT750 met Moto Martin frame 8-)
Ik mocht zelfs foto's maken van hem, direkt maar gedaan dus!

km5111785bh8.jpg


Nog een stukje kunst van de Belgen

km5111790ws0.jpg


Even voor de duidelijkheid: dit 2baans brugdeel staat gewoon eenzaam langs de snelweg, aan de andere kant van de snelweg is gewoon weiland en een dorpje! Zo doen ze dat..die Belgen, beginnen ergens aan maar maken het niet af _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Die is nep... Haha, die was leuk! _O-
In de herfst pas beginnen? Ja, dat zal wel... ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik nu net ff zitten zoeken naar passende banden, kom ik tot de ontdekking dat de originele maten nergens leverbaar zijn ;(
De achterband is geen probleem, das een 110/80 18 nog wat H (tot 210 km/h) maar de voorband is nergens te krijgen... er hoort een 90/90 16 op maar het enige wat leverbaar is is een 100/90 16 en dat is denk ik wel wat breed voor dat velgje..
Wat nu? Toch maar direkt ombouwen (RGV wielen hebben veel courantere maten, 17" voor en achter) of die dikke slof voorop gooien?
 
Hey Matthias, leuke fiets ,zo 1 heb ik er ook nog gehad. Alle spullen heb ik niet meer ..moest er zelfs mee leuren...maar het voorbandje heb ik nog wel *D .
Destijds het voorkantje met 1 schijf ook gewisseld voor 1 met 2 schijven. Misschien heb ik het schijfje ook nog wel..en trouwens de uitlaatjes ook nog.
Maarre ik hoor het weals je interesse hebt in het bandje, zal ff de maten checken...is in elk geval 16 incht :P ..kan je gelijk de bladen ophalen 8-) .
MZlllls,Rob.
 
ik maar denken dat je over was naar suzuki, hoor ik je al weer over een lc blok :)

(zou je dat nou wel doen, hang er dan een ypvs in, ken je meteen proberen of die teurtjes een beetje werken ;))
 
Vandaag de carbs er weer achter gezet na lang tegenaanhikken (dit RGtje is 1 van de meest sleutelonvriendelijke motorfietsen ooit volgens mij!) en prutsen.
Om ze er weer fatsoenlijk achter te krijgen moesten de benzine+olietank (olietank zit aan de benzinetank geschroefd) eraf, diverse elektrische componenten gedemonteerd en nog de luchtfilterkast los en naar achteren geschoven...
Zo kun je wel een avond zoet zijn om een setje carbs te monteren....

Direct maar de olietank geleegd, schoongemaakt en gevuld met verse olie. Alle losgedraaide boutjes vervangen door RVS inbus (met vet eraan) en natuurlijk achteraf een proefrit! Dat rijdt wel lekker zo en hij loopt nu netjes stationair op 2 cilinders.
Nu nog een set banden en de remmerij even nakijken.
 
Nog wat poetswerk gedaan om al het stof eraf te krijgen, frist wel op zo!

m5113098dx0.jpg


m5113099vw8.jpg


Ik heb inmiddels ook geschikte banden gevonden! De Pirelli MT75 is leverbaar als 100/80-16 en als 110/80-16. Ideaal voor op de RG dus.
 
Laatst bewerkt:
Vind em wel grappig hij glimt mooi!
Dat uitlaatje is wel lachwekkend sorry hahaha
Veel plezier met je nieuwe aanwinst:)
 
Geweldig mooi fietsje Matje, hij ziet er nog heel mooi uit, bijna jammer om er ook maar iets aan te veranderen maar zo te lezen gaat dat wel gebeuren.

Tjee man wat een mooie MotoMartin GT, die is van een Belg als ik het goed begrijp.
 
Die is nep ;) _O-

Vandaag voorvorkje met remmerij opgehaald in Belgenland, ook nog ff op de nationale 2taktdag geweest maar daar was niet veel te beleven...
Nu nog wieltjes erbij en wat klein spul dan kunnen we in de herfst ofzo beginnen met de ombouw!




[afbeelding]

Even voor de duidelijkheid: dit 2baans brugdeel staat gewoon eenzaam langs de snelweg, aan de andere kant van de snelweg is gewoon weiland en een dorpje! Zo doen ze dat..die Belgen, beginnen ergens aan maar maken het niet af _O- _O- _O-

dat doen nederlands ook, er staat/stond bij de coentunnel ook al jaren een deel van een snelweg waar het gras op groeide


het bedrijf bij mij in de buurt heeft er ook zo een,is van een monteur maar hij gebruikt um nooit volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig mooi fietsje Matje, hij ziet er nog heel mooi uit, bijna jammer om er ook maar iets aan te veranderen maar zo te lezen gaat dat wel gebeuren.

Tjee man wat een mooie MotoMartin GT, die is van een Belg als ik het goed begrijp.

Troost je Bas: Ik bouw m zo om dat t allemaal weer makkelijk terug te bouwen is en ik bewaar de originele onderdelen ook. Ik ben geen barbaar hoor!
Op mn RD pas ik hetzelfde principe toe. Ik mag dan wel van mening zijn het eea te moeten veranderen maar ik heb nog steeds respect voor de originele onderdelen!
 
Ook namens mij gecondoleerd. Ik weet hoe het is om een broer door kanker te verliezen, sterkte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan