Nieuwe koppeling fireblade

Bjurn

MF veteraan
11 jan 2005
1.012
0
Rotterdam
Geachte dames en heren,

Na gisteren een nieuwe koppeling te hebben geinstalleerd( veren, harde en zachte platen) heb ik een heerlijk test rondje gereden. Hij werkt goed en is goed afgesteld. Genoeg speling en grijpt goed aan. Nu vind ik hem zelf wel erg ver naar voren staan op de koppelings hefboom. Weet iemand toevallig of dat hoord bij een nieuwe koppling of staat ie dan juist aan de andere kant? Heb zelf wel verstand van de koppeling, het zit me alleen niet lekker. Weet namelijk niet wat de nieuwstand is.

Alvast bedankt voor jullie prof mening!
full
 
In de koppeling van de fireblade zitten verder geen tandwielen. Het is een soort pin die vloeiend naar buiten word getrokken. Zelf dacht ik misschien dat het komt door mogelijk de nieuwe platen dat die dikker zijn waardoor de trekas meer naar buiten komt er bij het aantrekken later kracht nodig is. toch bedankt voor het meedenken!
 
In de koppeling van de fireblade zitten verder geen tandwielen. Het is een soort pin die vloeiend naar buiten word getrokken. Zelf dacht ik misschien dat het komt door mogelijk de nieuwe platen dat die dikker zijn waardoor de trekas meer naar buiten komt er bij het aantrekken later kracht nodig is. toch bedankt voor het meedenken!

Misschien wordt het asje waar je koppelingskabel op zit (zie je eigen foto) bedoeld?
Die eens losdraaien en een tandje of wat naar voren verplaatsen?
 
Idd hoord juist!
Thnx voor de bevestiging. ben langs een aantal expert gegaan op race gebied en zeggen juist dat bij de slijtage het hendeltje naar achter gaat!
Thnx
Slotje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan