Nieuwe Koppelingsplaten wat kost dat

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
Ondanks dat het een tijdje goed is gegaan, begint me koppeling weer te slippen.
Als ie echt goed warm is dan geeft de koppeling geen problemen alleen als ie koud/net warm is dan slipt ie in de hoge toeren. :(
Weet iemand wat een setje nieuwe koppelingsplaten kost?
 
Heb dit nog nooit zelf gedaan...maar mijn motoren waren dan ook altijd jong genoeg om het niet te doen })

Maar ik schat dat je op onderdelen zo rond de 200-300 zit...DENK IK.
ik kan er dus ook ronduit naast zitten.

Er zijn betere vervangings spullen te koop dan dat je originele erin doet (misschien goedkoper ook)
ff bellen/mailen met diverse tunings bedrijven :]

hopelijk heb je hier wat aan?!?
 
J.W, koop gewoon origineel en neem eventueel wat zwaardere veren. Ik denk dat het met de kosten wel mee valt.. Alleen je moet voorzichtig zijn met de pakkingen ( die willen nog wel eens wat kosten.) Maar tussen de 100 a 200 piek moet toch wel lukken...
 
Ligt eraan of je alleen de gevoerde platen vervangt, of ook de stalen.
Als de stalen niet teveel verkleurd zijn en alsoluut vlak, hoef je die niet te vervangen.

Andere oplossing is de platen los te halen, terug te zetten in andere volgorde, had precies hetzelfde probleem, maar is inmiddels alweer 10.000 km geleden.
Even de scherpe randjes van de platen afhalen en ok.

Bij mij was dus het probleem dat de platen een beetje bleven hangen op de behuizing
 
Qua brandvlekken valt het wel mee.
En de platen waren qua dikte ook nog wel goed.
We hebben er ook revetjes tussen de veren gezet, dat zou ook moeten helpen niet dus.
Tja de pakking voor de koppelingsdeksel kostte al 30 tientjes :( en was bijna nergens te krijgen.
Ik zal de dealer nog wel eens bellen of het misschien simpeler is om de veren te vervangen.
 
Gebruik je wel de goede motorolie, je zal niet de eerste zijn die verkeerd spul erin kiept.
Als ik zelf bij een koude motorhet gas iets te gortig open trek dan slipt ie ook omdat de olie dan nog wat dik is.
Als ie dan warm wordt is het vanzelf over.
Maar slippen als ie watm is kan de koppeling zijn die op is, te strak staat, of verkeerde motorolie.(bijv. auto motorolie)
 
Bij mij was het prcies hetzelfde, de nokken van de gevoerde platen waren iets ingeslagen op de behuizing van de platen, hierdoor konden ze niet goed heen en weer schuiven.
lichtjes met een schuurpapiertje de scherpe hoekjes eraf schuren, zowel van behuizing en platen zelf en alles ok
 
heb een keer van mijn eerste motor de gevoerde platen vervangen (honda VF50F). Ik was geloof ik nog nie ens een meijer kwijt! Vaak hoef je inderdaad niet de hele set te vervangen. En meet de veren ffff op, minimale waarde staat vast in je boek.....
 
Alles gemeten en toch maar besloten om alles te vervangen.
Dus Alle platen, veren,moer en de pakking (kost 3 tientjes).
Quanta costa : Fl 340,-- :)
25% korting gekregen via vriend die eigen zaak heeft. (dankzij hem heb ik ook 20% op Arai :) )
 
Alles gemeten en toch maar besloten om alles te vervangen.
Dus Alle platen, veren,moer en de pakking (kost 3 tientjes).
Quanta costa : Fl 340,-- :)
25% korting gekregen via vriend die eigen zaak heeft. (dankzij hem heb ik ook 20% op Arai :) )

wanneer ga je ons eens aan die vriend van je? 'k bedoel.. 'k hoef niet eens persé 20 of 25% korting, maar een standaard kortingetje moet toch kunnen? :)
Trouwens, is die kerel motor-dealer/hersteller of heeft ie gewoon "een" zaak?

_________________
Mijn Suzuki GSX-R600 My brothers high performance car

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-07-09 10:11 ]
 
Hij doet alle onderhoud bij mij.
Hij heeft een scooterbedrijf en in de avonduren is ie bezig met motoren van de vrienden.
Het is wel de bedoeling dat ie straks scooters & motoren gaat verkopen & onderhouden.
Tot die tijd zijn het alleen hele goede vrienden die hij helpt met verkrijgen van kortingen :}
 
Hij doet alle onderhoud bij mij.
Hij heeft een scooterbedrijf en in de avonduren is ie bezig met motoren van de vrienden.
Het is wel de bedoeling dat ie straks scooters & motoren gaat verkopen & onderhouden.
Tot die tijd zijn het alleen hele goede vrienden die hij helpt met verkrijgen van kortingen :}

Ik zeg toch: STEL ONS VOOR! Zijn we snel genoeg beste vrienden :P
Noujah, 'k ga hier wel ergens goeie dealer zoeken.. Ben namelijk niet tevreden over de dealer die'k momenteel me onderhoud wil laten doen. Dom wijf achter de toog die niet snel genoeg laat weten of ik zo'n gsxr boekje kan krijgen.. 'k wil service all te way! :)
Jullie kennen niks in België zeker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan