nieuwe laarzen

toetje

Rookie
9 nov 2005
5
0
Veldhoven
hoi allemaal,

ben toe aan nieuwe laarzen maar twijfel tussen de forma galaxy en de alpinestars roam 2
wat is wijsheid ?

Gr
Ad
 
Maar even serieus; zo te zien kijk je naar een beetje allround touring laarzen. Elk merk heeft wel iets wat er op lijkt. De vraag is dus niet wat wijsheid is, maar wat jij wil. En dannog zul je in dit segment op enig moment gewoon een keuze moeten maken die op weinig meer gebaseerd is, omdat er gewoon teveel keus is.

Maar denk dus vooral na over wat je wil.

100% waterdicht? Gore-tex (ik koop nooit meer zonder)
Betere bescherming? Offroad/allroad type (worden mijn volgende)
Comfortabel lopen? Soepel model zoeken (gaat niet samen met offroad/allroad type)
Circuit gebruik? Wellicht dan met sliders op de tenen (heeft dat zin? Geen idee)

Als ik jou was, zou ik gewoon naar een motorzaak gaan, rondje lopen, paar vragen stellen, laarzen passen en een keuze maken. En dan niet via internet weer ergens anders voor 10€ minder halen, want die winkel heeft ook zo z'n waarde.
 
Laatst bewerkt:
Eens met @Chris ofc , als je een paar goede duurzame en waterdichte allround / toerlaarzen wilt, maar per saldo zal de keuze vooral van het voorgenomen budget afhangen, vermoedt ik zo. Want Daytona’s zijn een stuk duurder in aanschaf dan de voorgestelde modellen.

Per saldo zijn die Daytona’s imho dan wel weer goedkoper, want ik doe er gemiddeld 5 jaar of ca. 150 a 200 duizend km mee, en dat is me nooit gelukt met laarzen uit het goedkopere segment (die bleven hooguit 1 jaar of 30k km bruikbaar). Maar als je niet zoveel rijdt, en het niet veel mag kosten: gewoon passen, dan weet je binnen 1 minuut wat je bevalt, en daar je oordeel op baseren.
 
Ik rij vaak op mijn werklaarzen.
Goed beschermd, je stapt er makkelijk in en je kan ze voor meerdere doelen gebruiken, Tuinieren, klussen, etc.
 
Op je laarzen rijden :)

Maar ik heb ook laarzen bij de Welkoop gehaald. Niet zo duur, waterdicht, lekker warm en voor van alles goed.
 
Maar even serieus; zo te zien kijk je naar een beetje allround touring laarzen. Elk merk heeft wel iets wat er op lijkt. De vraag is dus niet wat wijsheid is, maar wat jij wil. En dan nog zul je in dit segment op enig moment gewoon een keuze moeten maken die op weinig meer gebaseerd is, omdat er gewoon teveel keus is.

Maar denk dus vooral na over wat je wil.

100% waterdicht? Gore-tex (ik koop nooit meer zonder)
Betere bescherming? Offroad/allroad type (worden mijn volgende)
Comfortabel lopen? Soepel model zoeken (gaat niet samen met offroad/allroad type)
Circuit gebruik? Wellicht dan met sliders op de tenen (heeft dat zin? Geen idee)

Als ik jou was, zou ik gewoon naar een motorzaak gaan, rondje lopen, paar vragen stellen, laarzen passen en een keuze maken. En dan niet via internet weer ergens anders voor 10€ minder halen, want die winkel heeft ook zo z'n waarde.
GoreTex +1
Goede bescherming, comfortabel lopen - kies voor de Sidi Armada Touring en Allroad (gebruik ze op de toermotor met de extra protectie.
Het is stevig en stug(ger) maar prima mee te lopen (geen heuvel op ivm. stug wezen). Anders kun je extra flap eraf halen.

1621990287866.png
1621990297039.png
1621990382567.png
1621990646394.png


Heb ze met deze zool, iets minder grof/meer gevoel.

hoi allemaal,

ben toe aan nieuwe laarzen maar twijfel tussen de forma galaxy en de alpinestars roam 2
wat is wijsheid ?

Gr
Ad
Wat boeit het nu wat een ander ervan vindt..... 😱8)7
Kan niet zien of je platvoeten hebt, kromme tenen of lange tenen. Maar die voeten wil je wel een comfortabel onderkomen laten vinden in dat schoeisel toch! Dus passen, en niet zeuren dat ze in de winkel wat duurder zijn. Daarvoor steekt men tijd en krijg je koffie (soms met wat lekkers).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan