Nieuwe machine aanschaffen...

7 jun 2004
222
0
Leeuwarden
Ik ga volgende week een Suzuki GS500F aanschaffen... 8-)

Wie heeft er nog handige tips en weetjes voor me
waar ik rekening mee moet houden en op moet letten...
Dus dingen zoals verzekering, sloten, kleding, etc?
Zodat ik in één keer klaar ben om te rijden :]

Just let me know!
En bedankt! :}
 
Nou eh... kies vast je verzekertoko uit, zodat je straks bij de dealer met één belletje klaar bent, koop vast een motorpak, met handschoenen, laarzen en een hellempie... en neem bij het ophalen een digicam mee, zodat je zo snel mogelijk piccies alhier kunt posten *D

edit: ik ga er voor het gemak wel even van uit dat je de MF sticker al binnen hebt.
 
1. koop een slot waarmee je je motor kan verankeren. dus niet 1 simpel schijfremslotje. alarm is ook wel fijn.

2. koop alweather kleren. leer lijkt nu leuk, maar als het eenmaal herfst wordt niet meer. (tenzij je genoeg geld hebt voor beide...)

3. ik zou je motor WA+ verzekeren. dat is met diefstal. allrisk lijkt me overdreven voor je motor, tenzij je genoeg geld hebt natuurlijk.

4. hou altijd een bedrag (bv 500€) achter de hand voor als je nieuwe banden, ketting, etc nodig hebt. of als je hem een keer laat vallen.

5. vooral als ie ECHT nieuw is, om nieuwe banden zit een gladde laag die eraf gereden moet worden. doe dus voorzichtig de eerste 100 km ( of meer )
 
Waar je ook voor zorgen moet is of het al bekend is of je een juiste stalling hebt. Is het overdekt of moet je ook een hoes kopen!?
Woon je in een motorveilige buurt? Dus....kan je hem buitenstallen zonder dat je bang hoeft te zijn dat als je buiten komt dat ie: Of op zijn kant ligt, of gestript is, of dat er kids op zitten te spelen etc etc.
Want anders zou ik ook optijd achter stallings mogelijkheden gaan! Dat duurt vaak ook ff!

Greetz
 
Als je de motor nieuw koopt kun je altijd vragen naar korting op kleding ed, dat scheelt alweer een paar euries.
Bij sommige fietsen zit al van de dealer uit een kleding pakket voor weinig. ff naar kijken.
Anders kun je terloops ff laten vallen dat je helm niet meer bij de motor past en er eigenlijk ook een nieuw pak bij wilt kopen, een vreemde dealer alstie geen korting of een helm en/of handschoenen bij doet.

Als er garantie op zit: binnen die tijd alles aangeven wat niet goed is en vlak voor einde van de garantie periode ff alles laten checken.


en heel veel plezier met je fiets!!
 
Als je net begint te rijden dan is heel bruikbare info: heeft ie reservetank en hoeveel liter/km is dat dan goed voor, oefen even in onder het rijden de benzinekraan vinden en omzetten, hoeveel liter in de tank, hoeveel km kan je rijden op een tank, zit er beveiliging op de jiffy, start ie alleen in zijn vrij of ook in de versnelling, gaat de startmotor rond of doet ie niks als de dodemansknop op off staat, als je een schijfremslot neemt...vergeet hem er niet af te halen he. Koop kettingvet en smeer je ketting regelmatig...Als je dat allemaal al weet en onthoudt dan voorkom je al een hoop beginnersfouten ;)

Veel plezier met je fiets *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan