Nieuwe MF server

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
MF draait al tijden vrij stabiel en vlot maar het kan altijd beter ;)

Daarom staat er een nieuwe server klaar en die kan niet wachten om in gebruik genomen te worden. De meeste voorbereidingen zijn al getroffen:
- MF software zelf verplaatsen
- Alle foto's, icoontjes en bijlages verplaatsen (zo'n 6 miljoen bestanden in totaal)
- Database testen
- Zoekfunctie testen

Echter, echt verhuizen heeft nog wat voeten in aarde. Om te zorgen dat er geen gegevens verloren gaan zal het volgende moeten gebeuren:
- MF onbereikbaar maken zodat de database consistent blijft tijdens het verhuizen
- Database backup maken
- Database kopiëren naar nieuwe server en daar importeren
- Laatste bijlages/foto's kopiëren
- Zoekfunctie up to date brengen
- Wat andere technische zaken regelen zoals nieuw SSL certificaat en de DNS verwijzing aanpassen.

Voor de liefhebbers nog de specificaties van de nieuwe server:
- AMD Ryzen 9 5950X processor (16 cores/32 threads @ 3,4Ghz, boost naar 4,9Ghz)
- 128GB ECC intern geheugen
- 2 x 3,84TB NVME SSD's in RAID 1

Daar moet MF wel even mee vooruit kunnen.

[Update 19-12 10:00]
Ik verwacht dat deze werkzaamheden zo'n 1-2 uur zullen duren. De planning is om dit vanavond rond 21:00 uit te gaan voeren maar dat is nog niet 100% zeker.

[Update 19-12 22:20]
Na wat problemen draaien we nu toch op de nieuwe server. Er zitten nog wat kleine bugs in, je mist oa de knoppen in de editor:
1671484883619.png

Daar ben ik mee bezig.

[Update 19-12 22:30]
De toolbar werkt weer naar behoren
 
Laatst bewerkt:
Die 5950X is niet echt een server processor toch? Ik weet niet welke CAS latency dat geheugen heeft, maar je hebt CL12 of lager nodig om er alles uit te halen uit eigen ervaring.
 
Die 5950X is niet echt een server processor toch? Ik weet niet welke CAS latency dat geheugen heeft, maar je hebt CL12 of lager nodig om er alles uit te halen uit eigen ervaring.
Het is een (gehuurde) dedicated server, is goed geregeld.

De server waar MF nu al maanden op draait gebruikt een oudere AMD Ryzen 9 3900 ;)
 
MF draait al tijden vrij stabiel en vlot maar het kan altijd beter ;)

Daarom staat er een nieuwe server klaar en die kan niet wachten om in gebruik genomen te worden. De meeste voorbereidingen zijn al getroffen:
- MF software zelf verplaatsen
- Alle foto's, icoontjes en bijlages verplaatsen (zo'n 6 miljoen bestanden in totaal)
- Database testen
- Zoekfunctie testen

Echter, echt verhuizen heeft nog wat voeten in aarde. Om te zorgen dat er geen gegevens verloren gaan zal het volgende moeten gebeuren:
- MF onbereikbaar maken zodat de database consistent blijft tijdens het verhuizen
- Database backup maken
- Database kopiëren naar nieuwe server en daar importeren
- Laatste bijlages/foto's kopiëren
- Zoekfunctie up to date brengen
- Wat andere technische zaken regelen zoals nieuw SSL certificaat en de DNS verwijzing aanpassen.

Voor de liefhebbers nog de specificaties van de nieuwe server:
- AMD Ryzen 9 5950X processor (16 cores/32 threads @ 3,4Ghz, boost naar 4,9Ghz)
- 128GB ECC intern geheugen
- 2 x 3,84TB NVME SSD's in RAID 1

Daar moet MF wel even mee vooruit kunnen.

[Update 19-12 10:00]
Ik verwacht dat deze werkzaamheden zo'n 1-2 uur zullen duren. De planning is om dit vanavond rond 21:00 uit te gaan voeren maar dat is nog niet 100% zeker.
Succes! Doe je best, dan zal het allemaal vlekkeloos verlopen :t
 
Nice.. welke ssds zijn dat?
in mn nas heb ik 4x 3,84 gb seagate ironwolf pro 125 zitten namelijk… 3,84gb is iig een enterprise klasse :t
 
Ik mis het één en ander....

Bekijk bijlage 1832211
 
Ik was weer eens te snel met zeuren, en te langzaam met bijlezen :$
Alles is weer normaal.*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan