Nieuwe minister verkeer bekend

FrE-bLaDe

Banned User
1 aug 2001
1.352
0
Hellevoetsluis
Roelf de Boer, voorzitter van de Kamer van Koophandel in Rotterdam, wordt minister van Verkeer,
LPF.

Maar hopen dat deze man meer verstand van verkeer heeft als zijn voorgangers......

Wat zouden jullie willuh dat hij gaat veranderen/verbeteren????
 
Voor het eerst sinds een eeuwigheid een VENT op V&W!!!

Hoera!!! Nu hopen dat het geen geitenwollensokken-wittebaarden-CitroenBX-rijder is.

Edit : Wat betreft je vraag van wat wil je graag zien/ verbeteren :


- Minder snelheidscontroles ; meer man zetten op echte criminaliteit (maar das meer voor justitie)
- Minder flitspalen
- VEEL MEER alcoholcontroles
- Snelheid van 60 weer naar 80 en snelheid op de snelweg omhoog op punten waar het kan.
- 's nachts snelheidslimiet naar 160 als de weg leeg is (er zou maar een ouwe oma 80km/u rijden als je met 230 voor bij komt!)
- verbreding van wegen
- bevorderen van het rijden op motoren / 125cc 2takt / 250cc 4 takt toelaten met B-rijbewijs na een aantal verplichte door overheid gefinancierde rij/theorie-lessen



enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, eindelijk een vent. Niks ten nadele van de dames maar de laatste 3 waren nou niet bepaald een succes. |(

Slechter kan het iig niet (toch? :? ), dus laten we het beste ervan hopen. :)

Snelwegen wat mij betreft naar 160 km/u (het heet toch SNELweg?) en geen controles daar op snelheid. Meer alcoholcontroles, controles op door rood licht rijden enzovoorts vind ik ook allemaal best, nog beter is als de politie eens inbrekers en straatrovers gaat aanpakken, betere prioriteiten dus.

Ik zou het liefst buiten de bebouwde kom (behalve wegwerkzaamheden mits er daadwerkelijk mensen aan het werk zijn) helemaal geen snelheidscontroles meer zien. Verkoop alle flitspalen maar aan Belgie ofzo }) .
 
- Minder snelheidscontroles ; meer man zetten op echte criminaliteit (maar das meer voor justitie)
- Minder flitspalen
- VEEL MEER alcoholcontroles
- Snelheid van 60 weer naar 80 en snelheid op de snelweg omhoog op punten waar het kan.
- 's nachts snelheidslimiet naar 160 als de weg leeg is (er zou maar een ouwe oma 80km/u rijden als je met 230 voor bij komt!)
- verbreding van wegen
- bevorderen van het rijden op motoren / 125cc 2takt / 250cc 4 takt toelaten met B-rijbewijs na een aantal verplichte door overheid gefinancierde rij/theorie-lessen
:}
 
Roelf de Boer (1949) wordt de nieuwe minister van Verkeer & Waterstaat namens de Lijst Pim Fortuijn. De Boer was sinds september 1999 president-directeur van EWT Holding, sinds 30 oktober vorig jaar voorzitter van de Kamer van Koophandel Rotterdam en lid van het Algemeen Bestuur van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart. Daarmee heeft het ministerie van Verkeer & Waterstaat haar eerste minister uit de binnenvaart. Roelf de Boer heeft diverse functies bekleed in de Rotterdamse haven- en transportwereld. Hij werkte onder meer bij de Koninklijke Nedlloyd Groep en Furness Scheepvaart & Agentuur. Van 1989 tot 1999 was De Boer algemeen directeur van Lehnkering. Daar maakte hij vanaf 1 oktober 1996 ook deel uit van de groepsdirectie van Lehnkering Logistik uit Duisburg.

boer.jpg
 
Moet het nog zien, de vorige waren volgens mij niet zo zeer slecht om dat ze dames waren, maar politici. Die zijn op dit moment in mijn ogen allemaal wereldvreemd.
Ik wacht dus ff af.

Wat betreft veranderingen:
- Flitsen alleen op plekken waar dit de
verkeersveiligheid bevordert.
- Regels voor de snelweg, buiten de spits
hetzelfde als in Duitsland. 130
adviessnelheid, harder mag maar
op eigen risico.
- Meer controle op onnodig linksrijders en
onnodig inhalende vrachtwagens
- Meer spitsstroken
- Meer controle op a-sociaal rijgedrag. (Hiermee bedoel ik niet per definitie hard rijden)


Lijstje kan langer, maar ben lui en wil dat dus niet allemaal typen :P
 
Hmm, een hoop gedaan in de transport/scheepvaart wereld.......Ben erg benieuwd. Slechter kan het iig niet worden lijkt mij. (Overigens sta ik nergens meer van te kijken)
 
laat hem eerst eens alle volks frustrerende regels afschaffen, alle gesloten verklaringen terug draaien, en het verkeer zakenlijk functionerend laten draaien.( ook ivm onderhoud )


laat igv file , het "Duitse systeem" toepassen , linkse baan, uiterst links, rechtse baan uiterst rechts. ( voila, geen problemen meer voor motorrijders in een file), en hulp diensten kunnen ook flexibeler werken.

extra "grijze kentekens"voor bejaarden :+ (convoi antique) :+

openbare plekken waar voertuig beheersing getest en geoefend kan worden ( niet allen wheely's en stoppies, maar ook slippen, driften met auto's, en manouvreren met caravans/aanhangers etc)

bus / taxi stroken ook vrijgeven voor motoren,

vangrail aanpassen, net als plaatsing van ander "wegmeubilair ", kwaliteit van wegmarkeringen ivm gladheid,en veiligheid

ooooooooh eigenlijk is er best een boek over te schrijven !!
 
Moet het nog zien, de vorige waren volgens mij niet zo zeer slecht om dat ze dames waren, maar politici.

Volgens mij was bij Netelenbos vooral het probleem dat het achtereind van een varken haar bij alle IQ-tests van de tafel zou vegen |(
 
Om te beginnen:

- motor vriendelijke vangrails, om te beginnen in bochten de oude vervangen.Had met de TT weer een slachtoffer kunnen voorkomen |(

- de strepen, op olie basis, op de meest onmogelijke plekken verwijderen.

Tevens moet de motor economisch veel meer voordeel krijgen ivm auto's. Net zo als in België waar men veel subsudieerd aan het motorrijden.
 
En de lantaarnpalen op een klaverblad aan de goede kant zetten
Staan aan de buitenkant nu |(
 
De partij van deze beste meneer heeft nog voor dat ze zijn begonnen alle centjes al opgemaakt met de aanschaf van nutteloze straaljagers.

Ik ben dus bang dat de huidige vangrails blijven staan, maar dan met het nodige roest erbij. Volgens hun typische borrelpraat politiek zijn immers alle motorrijders gevaarlijke gekken en die moet je gewoon hard aanpakken !

En files lossen we op door alles links van het midden te demoniseren :P

Kortom, er gaat weer niks veranderen. Deze club zit er voornamelijk om de eigen zakken te vullen.

Niks nieuws onder de zon !
 
Ik hoop dat dat een goeie is en een boek gaat schrijven: "De puinhopen na ... jaar
Netelmens"

Vangrail mogen ook van mij wel eens veranderd worden.
Subsiedie op beschermende kleding enz lijkt me ook niet verkeerd (laag btw tarief oid).

Flitspalen verkopen aan belgie lijkt me ook wel goed maarja, dat zitten de belgen er weer mee, dus verkoop ze maar aan de oudijzerboer.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 19:01 schreef Revolution het volgende:
.. Verkoop alle flitspalen maar aan Belgie ofzo }) ...
laat maar komen }) regering heeft er hier toch geen geld voor om er filmpjes in te stoppen, 95% van de palen staat leeg of staat nooit aan, en als ze ooit es een filmpje steken loopt het toch nog altijd mis :)
 
- bevorderen van het rijden op motoren / 125cc 2takt / 250cc 4 takt toelaten met B-rijbewijs na een aantal verplichte door overheid gefinancierde rij/theorie-lessen

Opzoutuh...! Dan krijg je allemaal debielen die voor de gein gaan motorrijden :j ...laat ze maar hun rbw halen als ze motor willen rijden...Bewijs maar dat je het waard bent en echt wil...
 
Gelukkig, eindelijk een vent. Niks ten nadele van de dames maar de laatste 3 waren nou niet bepaald een succes. |(

Volgens mij waren het er zelfs 4: Netelenbos, Jorritsma, May-Weggen en Smit-Kroes...

Snelwegen wat mij betreft naar 160 km/u (het heet toch SNELweg?)

Kijk nu uit wat je zegt, straks mogen alleen de koekblikken harder want het heet dus autosnelweg ;)

Ja, je rijbewijs snel weg bedoelen ze...
 
Ik zal wel zien wat het wordt...

In het kader van bezuiniging lijkt het me goed de meeste 60 en 30 km-borden weer weg te halen, scheelt een hoop onderhoud.

Zelfde met de 100 km paaltjes en borden.

Aanleg van drempels alleen waar ze nuttig zijn (bij scholen e.d.). Hoeft daar ook niet gecontroleerd te worden. Anders controles behalve alcohol kunnen ook verdwijnen (uiteraard alles ook in het kader van bezuiniging :P )
 
heerlijk toch, een weg alleen maar voor motoren.
Je zegt het zelf auto-snel-weg ==>dus alleen voor motoren }) (mogen ze wel wat meer bochten in die snelwegen maken :+ )

Tja, zo heb ik het niet bekeken! :)

Helaas rijden er ook nog bussen en vw's (vrachtwagens)

Heet de snelweg in Engeland niet motorway??? Omdopen die hap!!! })
 
Terug
Bovenaan Onderaan