nieuwe motor defect in 7 dagen, wat zijn mijn rechten?

Furrrrr

BMW C400GT
6 nov 2011
210
2
Hallo,

Ik heb een aantal dagen terug een nieuwe kawasaki Z750r gekocht.
Nu kom ik er net achter dat mn remvloeistof pot voor de achterrem los is gegaan tijdens het rijden en tussen uitlaat en achterbrug is komen te hangen...

Ik ben enorm opgelucht dat dit niet tot zware ongelukken heeft geleid.

Maar rempot is wel flink gaan smelten en de beugel van de rempot heeft wat flinke krassen op de achterbrug veroorzaakt.
Ook zit er nu een dikke plak gesmolten plastic op de uitlaat.

Wat zijn mijn rechten in deze?

Heb ik recht op een nieuwe motor?

Ik baal hier enorm van en ben ook best geschrokken, dit had natuurlijk veel erger kunnen aflopen..

Ga morgen ochten ook direct contact opnemen met mn dealer.
 
Laatst bewerkt:
Je mag verwachten dat een nieuwe motor naar behoren werkt en dat alles goed vast zou moeten zitten. Verwacht ook dat de schade die je gekregen hebt veroorzaakt door iets wat niet goed vast zat, gewoon verholpen wordt door de dealer (garantiekwestie).... Succes iig...
 
Laatst bewerkt:
Dat verwacht ik sowieso..
Maar zit me echt niet lekker om met nu al met gerepareerde motor rond te gaan rijden..
Wil gewoon een nieuwe..
Ik bedoel de krassen zijn natuurlijk te spuiten... maar dat wil ik gewoon niet met een nieuwe motor..

Heb ik t recht om een nieuwe te eisen?
 
Je mag verwachten dat de dealer de schade netjes herstelt. Een volledig nieuwe motor lijkt me wat overdreven.
 
Hallo,





Heb ik recht op een nieuwe motor?

Mijn gevoel zegt dat je een fractie van 0.00000000000001% kans hebt dat je daar een nieuwe motor voor krijgt.
Daarentegen zullen ze de schade moeten herstellen zodat je er niets meer van zult zien of merken.
 
Je mag verwachten dat de dealer de schade netjes herstelt. Een volledig nieuwe motor lijkt me wat overdreven.

:^

Een boutje wat lostrilt kan gebeuren, maar om daar nu een nieuwe motor voor te eisen :') ?
Als de dealer de schade netjes herstelt zie ik niet in waarom je een nieuwe zou moeten krijgen?
 
Pfffff, echt balen dit...

Gewoon het gevoel dat je dan een splinter nieuwe motor hebt waar dan al krassen opzitten en weg gespoten moest worden zit met echt enorm dwars..

Ik ben altijd neurotisch zuinig op mn spullen, zo ook met mn motor.. Helemaal als dat ding net een paar dagen jong is..

Ik baal hier echt enorm van..
 
:^

Een boutje wat lostrilt kan gebeuren, maar om daar nu een nieuwe motor voor te eisen :') ?
Als de dealer de schade netjes herstelt zie ik niet in waarom je een nieuwe zou moeten krijgen?


Nou, nieuw omdat dat ding nu al schade heeft (lees: verf schade op achterbrug tot op bloot metaal en verne*kte uitlaat wat vol zit met gesmolten plastic...
En dat met 7 dagen...

Ik ben niet rijk, heb hier hard voor moeten zwoegen en wil gewoon een smet vrije motor..
Daar heb ik voor betaald..
 
Pfffff, echt balen dit...

Gewoon het gevoel dat je dan een splinter nieuwe motor hebt waar dan al krassen opzitten en weg gespoten moest worden zit met echt enorm dwars..

Ik ben altijd neurotisch zuinig op mn spullen, zo ook met mn motor.. Helemaal als dat ding net een paar dagen jong is..

Ik baal hier echt enorm van..

Ik kan me hier volledig bij aansluiten, ook ik ben ontzettend zuinig met m'n spulletjes en zou er ook verschrikkelijk van balen als dit gebeurt.
De enige manier om het voor je zelf leefbaar te houden is door de teugels van de door jezelf opgestelde eisenpakket wat te laten vieren..., dat levert een (FLINK!) stuk aan positief levensplezier op. :+
 
Ik snap je gevoel/frustratie compleet, maar ik ben het wel eens met voorgaande posts dat een nieuwe motor er niet in zal zitten.

Heb hetzelfde gehad met een nieuwe auto, op hun parkeerterrein al twee parkeerdeukjes in gekomen op portier + een kras op m'n bumper (voordat ik hem had). Dit gaf me zeker geen recht op een nieuwe auto, wel kosteloos alle schade gerepareerd..
 
Heb je er misschien fotos van gemaakt. Misschien is het dan makkelijker voor ons om het te beoordelen hoe we ons zouden opstellen naar de leverancier toe.
 
Waarom zou je er niet mee akkoord gaan als ze demper zouden vervangen, de achterbrug vervangen/spuiten en een nieuw rempotje zouden bevestigen?
 
Je weet dat je een overeenkomst hebt gesloten met de officiële dealer (hoop ik) maar een belletje richting de importeur doet ook vaak wonderen mocht je er met de officiële dealer niet uitkomen.

Ik bedoel hiermee niet dat Kawasaki zegt "Zoek maar een andere motor uit" maar dat ze het probleem erkennen en er mischien meer types zijn met hetzelfde probleem. misschien wel een Japanner die net uit zijn neus aan het graven was toen jouw motor voorbij kwam om het moertje vast te draaien.

Zelf mee gemaakt met een Shark helm, wat Motorhuis Safe vertikte om op te lossen heeft Yamaha Nederland voor mij gedaan.
 
een dealer moet altijd in de gelegenheid worden gesteld om defecten op te lossen
binnen de garantie periode, het geleverde werk moet op een dusdanige manier gedaan worden dat de klant hiermee akkoord gaat. in dit geval denk ik dat ze een nieuwe uitlaat erop leggen en de achterbrug zullen spuiten of vervangen.

nu kan de dealer natuurlijk ook zeggen dat je zelf altijd ff een rondje om de motor moet lopen voordat je gaat rijden en dan had je het potje slap zien hangen maar goed dit verwacht ik niet .

het is heel zuur maar shit happens , ik ben met mijn huidige auto in 1 1/2 jaar tijd al vaker bij de dealer geweest voor allemaal garantie problemen (turbo/versnellingsbak/boordcomputer/lekkende deuren ......) dan in de 15 jaar daarvoor met alle andere bij elkaar

succes en ga na oplossen lekker genieten van je nieuwe motor :]
 
Dit is precies wat er gebeurd is bij "Koude Post", zoek even in het Z750 topic.
 
Waarom heb je een nieuwe motor gekocht? :X
Als ik dit zo lees doe je jezelf alleen maar leed aan, bij elk nieuw krasje zal je door de grond gaan.
 
Als ze alleen maar onderdelen vervangen is er toch niets mis?
Zolang er maar niets krom is wat ze recht gaan buigen is de motor na de reparatie toch weer als nieuw? (op die dode vlieg links onder de koplamp na dan.)

(turbo/versnellingsbak/boordcomputer/lekkende deuren ......) dan in de 15 jaar daarvoor met alle andere bij elkaar

Ah, een Alfa rijder? ;)
 
het is heel zuur maar shit happens , ik ben met mijn huidige auto in 1 1/2 jaar tijd al vaker bij de dealer geweest voor allemaal garantie problemen (turbo/versnellingsbak/boordcomputer/lekkende deuren ......) dan in de 15 jaar daarvoor met alle andere bij elkaar


Franse auto zeker?
die van me pa heeft ook allerlei rare garantie-problemen. Zijn garantie is echter een paar maanden geleden afgelopen, dus nu wordt het zijn eigen probleem :X

Ik vermoed zo maar dat er over een paar maanden een nieuwe auto op de stoep staat (zeker geen Frans merk meer :N )
 
Leuk dat "repareren" allemaal, maar daar koop je zeker geen nieuwe motor voor. En dan zeker nog eens 2 of 3 weken kwijt zijn............. En uit elkaar halen kan ook weer beschadiging opleveren.
Dealer mag in ieder geval zijn stinkende best doen om je ook een goed gevoel te geven hoe het afgehandeld is.
1 duidelijke tip: als koper heb je niets met de importeur te maken. Je hebt een overeenkomst gesloten met de dealer en alleen met hem moet je het regelen.
 
Ik heb geen idee hoe het met motoren is, heb ook niets kunnen vinden daarover, maar met andere producten zoals veel elektronica heb je een doa-regeling. (dead on arrival). Deze periode is dan 8 dagen vanaf aankoop/aflevering.
Het wil zeggen dat het product al niet in orde moet zijn geweest op het moment dat deze verkocht/afgeleverd werd. Als de verkopende partij er niet aan twijfelt dat dit het geval is zullen zij het product vervangen. Maw; als dat rempotje normaal gesproken niet binnen die 7 dagen en/of bepaalde afstand los zou kunnen trillen, zou dat betekenen dat het al niet goed heeft vastgezeten. Aan de andere kant is het wel zo dat je zelf als koper de plicht hebt om het geleverde voertuig te controleren voordat je deze meeneemt.
Het zal lastig worden. Ik verwacht ook niet dat je een nieuwe motor zult krijgen. Succes in ieder geval.
 
Pfffff, echt balen dit...

Gewoon het gevoel dat je dan een splinter nieuwe motor hebt waar dan al krassen opzitten en weg gespoten moest worden zit met echt enorm dwars..

Ik ben altijd neurotisch zuinig op mn spullen, zo ook met mn motor.. Helemaal als dat ding net een paar dagen jong is..

Ik baal hier echt enorm van..

Ken het gevoel, maar ik doe het de eerste krassen meestal zelf, vrij snel nadat ik iets nieuws gekocht heb. Nieuwe Tuono effe de schuur uit trekken...k***t, schijfremslot vergeten...brok uit m'n spatbord. Met m'n nieuwe helm langs een muurtje lopen....krasse,krasse,krasse. M'n nieuwe street triple uit de schuur trekken, k***t, schijfremslot vergeten. Brok uit m'n spatbord. Uiteraard op de eerste of tweede dag dat zoiets in m'n bezit is, daarna gebeurt er nooit meer wat.
 
Ik was ook heeeel erg trots op mijn nieuwe FZ6 maar ja, de eerste krasjes komen altijd.
Daarna let je er niet meer op.
Laat de dealer de schade herstellen en denk er niet meer aan.
Simpel toch?

Manouk
 
Ik begrijp je helemaal. Is er geen compromis mogelijk dat de onderdelen die beschadigd zijn te vervangen met originele van de fabrikant, ipv de huidige te repareren? Dan is die echt weer zo goed als nieuw.
 
Bedankt voor alle reactie tot zover!

Ik verwacht zelf ook geen problemen met mn dealer, is gewoon een aardige goedwillige vent.
Maar ben er gewoon enorm zuur van..

Maar goed, ik heb de beste man zojuist gesproken en ga er zo naar toe.


Kan overigen het bericht van 'koude post' zo even niet vinden..

Zal strak nog even een update posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan