Nieuwe motor gekocht

Bijlagen

  • BF1FA01F-50D3-444F-8E7C-E89910DB6D77.jpeg
    BF1FA01F-50D3-444F-8E7C-E89910DB6D77.jpeg
    339,8 KB · Weergaven: 376
  • E55E2B42-758A-4830-BCBC-1FFBD4173687.jpeg
    E55E2B42-758A-4830-BCBC-1FFBD4173687.jpeg
    232,1 KB · Weergaven: 369
  • F83E987F-A9BE-4184-A751-1AB059A67E8F.jpeg
    F83E987F-A9BE-4184-A751-1AB059A67E8F.jpeg
    173,6 KB · Weergaven: 372
Mooi motor hoor! Toffe kleurstelling ook. Is dat fabrieksaf al te bestellen, of heb je die ergens laten doen?
Ga je verder nog iets aan de motor doen?
 
Mooi motor hoor! Toffe kleurstelling ook. Is dat fabrieksaf al te bestellen, of heb je die ergens laten doen?
Ga je verder nog iets aan de motor doen?
Ja, dit is een van de 3 fabrieks kleuren. Ik wil misschien op den duur een ander uitlaatje eronder, maar voorlopig vind ik hem perfect zoals hij is. Hou er niet van om te veel van een al mooie en nieuwe bike te veranderen.
 
Kekke kleurencombinatie hoor :t:t
Mijn vrouw en ik hebben onze motoren ook bij van de Kuinder gekocht, topbedrijf met een relaxte sfeer.
Enneuhh er zijn heel wat leuke routes van Hilversum naar Rhenen, wij wonen zelf in Soest en gaan regelmatig die kant op (Rhenen)
 
Kekke kleurencombinatie hoor :t:t
Mijn vrouw en ik hebben onze motoren ook bij van de Kuinder gekocht, topbedrijf met een relaxte sfeer.
Enneuhh er zijn heel wat leuke routes van Hilversum naar Rhenen, wij wonen zelf in Soest en gaan regelmatig die kant op (Rhenen)
Hilversum- Rhenen, da’s de Utrechtse Heuvelrug volgen dus?
Wij wonen zelf in Rhenen, ik zal hem eens vice versa rijden
 
Hilversum- Rhenen, da’s de Utrechtse Heuvelrug volgen dus?
Wij wonen zelf in Rhenen, ik zal hem eens vice versa rijden


Yup ik ga nogal eens bij Nieuwegein de dijk op helemaal tot Amerongen en dan door naar Rhenen en daar de brug over en dan weer helemaal terug via de dijken naar Hagestein en dan het laatste stukje terug over de snelweg.
Het dijkenrondje noem ik dat en die kun je ook prima vanuit Rhenen rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Yup ik ga nogal eens bij Nieuwegein de dijk op helemaal tot Amerongen en dan door naar Rhenen en daar de brug over en dan weer helemaal terug via de dijken naar Hagestein en dan het laatste stukje terug over de snelweg.
Het dijkenrondje noem ik dat en die kun je ook prima vanuit Rhenen rijden :]
Nice, die heb ik zaterdag nog gereden (precies zo), je kunt, als je in een gekke bui bent, vanuit Rhenen door naar Opheusden en daar de dijk nemen helemaal naar Arnhem, die is ook erg mooi!
 
Ik vind het best een onoverzichtelijk artikel. Wat is nou precies de conclusie van het artikel als je de motor gewoon op de weg wil inrijden?

Ja en de lay-out is ook vreselijk.
Er wordt ook in uitgelegd wat het doet met je zuigers en afdichtingen/rubbers en waarom je geen synthetisch olie moet gebruiken totdat ie echt ingereden is en dat je de olie nagenoeg gelijk moet vervangen en niet pas bij 1000km
maar het inrijden op de straat is dit:

On the Street:
Warm the engine up completely:

Because of the wind resistance, you don't need to use higher gears like you would on a dyno machine. The main thing is to load the engine by opening the throttle hard in 2nd, 3rd and 4th gear.

Realistically, you won't be able to do full throttle runs even in 2nd gear on most bikes without exceeding 65 mph / 104 kph. The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration. You don't have to go over 65 mph / 104 kph to properly load the rings. Also, make sure that you're not being followed by another bike or car when you decelerate, most drivers won't expect that you'll suddenly slow down, and we don't want
anyone to get hit from behind !!

The biggest problem with breaking your engine in on the street (besides police) is if you ride the bike on the freeway (too little throttle = not enough pressure on the rings) or if you get stuck in slow city traffic. For the first 200 miles or so, get out into the country where you can vary the speed more
and run it through the gears !
 
Ja en de lay-out is ook vreselijk.
Er wordt ook in uitgelegd wat het doet met je zuigers en afdichtingen/rubbers en waarom je geen synthetisch olie moet gebruiken totdat ie echt ingereden is en dat je de olie nagenoeg gelijk moet vervangen en niet pas bij 1000km
maar het inrijden op de straat is dit:

On the Street:
Warm the engine up completely:

Because of the wind resistance, you don't need to use higher gears like you would on a dyno machine. The main thing is to load the engine by opening the throttle hard in 2nd, 3rd and 4th gear.

Realistically, you won't be able to do full throttle runs even in 2nd gear on most bikes without exceeding 65 mph / 104 kph. The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration. You don't have to go over 65 mph / 104 kph to properly load the rings. Also, make sure that you're not being followed by another bike or car when you decelerate, most drivers won't expect that you'll suddenly slow down, and we don't want
anyone to get hit from behind !!

The biggest problem with breaking your engine in on the street (besides police) is if you ride the bike on the freeway (too little throttle = not enough pressure on the rings) or if you get stuck in slow city traffic. For the first 200 miles or so, get out into the country where you can vary the speed more
and run it through the gears !
Ik heb gehoord dat "Motoman" ook een flat earther is.O-)
 
Dus in de lagere versnellingen af en toe een flinke dot gas geven, maar niet boven de 104 uitkomen?!

Eigenlijk toch compleet tegenstrijdig met alle andere 183.000 websites, die juist allemaal het compleet tegenovergestelde roepen.. Zucht
 
Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen, de hele MT lijn van Yamaha is erg veel waar voor je geld :Y

Einde van de maand krijg ik m’n nieuwe KTM, dus ook inrijden, nu al zin in!

Omdat het niet m’n eerste is - en ook niet de laatste :P - kan ik je als tip meegeven: altijd eerst warmrijden! Ik weet niet of de 07 een indicatie in het display heeft maar dat is koelwater temp. dat is met 5 minuten warm. Nee, de olie moet dus warm zijn en dat duurt een stuk langer, toch zeker wel 15-20 minuten. Daarna kan je gewoon lekker aan het gas hangen :)
Zoals anderen al zeiden; lekker binnendoor rijden, optrekken, afremmen, veel schakelen. Dan komt het helemaal goed! Succes!
Heb me er ook maar eens in verdiept, maar het is wisselend. Maar de consensus is toch wel, niet te lage toeren en niet te hoge toeren, netjes warm rijden, niet teveel van de motor vragen en lieftst korte ritten van 45 minuten oid maken. Afkoelen en weer opnieuw beginnen. Nou vraagt dat wel veel discipline en geduld maar je kan maar fanatiek zijn ;).
Anyway, netjes rijden en niet teveel vragen kom je een heel eind. En als ik zo lees is de motor eigenlijk na een halfuur voor grootste gedeelte ingereden. Je doet het voornamelijk voor laag olieverbruik en meer vermogen. En dat is toch wel iets wat iedereen wil volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan