nieuwe motor icm nieuwe uitlaat ??

MetalSpeedy

Die hard MF'er
12 mei 2004
279
0
belgie|vosselaar
vraagje ....

Ik heb voor mijn nieuwe suzuki gsr een leovince uitlaat gekocht ,
nou dacht ik om die ineens te monteren ...

mijn dealer raadt mij aan om te wachten met de uitlaat tot de motor is ingereden en dan ook ineens de mapping aan te passen .

=> is het nu zo erg om ineens die nieuwe uitlaat te monteren ??
men kan toch ook inrijden met een andere uitlaat he ??
en de speciale versie van suzuki gsr heeft een yoshimaro? uitlaat .. dusss ...


=> waarom zou de mapping verandert moeten worden ??
ik weet dat door de uitlaat een vermogenwist, maar ook een vermogenverlies meer verkregen kan worden ... maar dat zal toch zeker geen 10 pk zijn ??
 
Je veranderd iets aan het geheel. Dus lijkt het me logisch dat de mapping aangepast moet worden. Zeker als je er je voordeel mee wil doen.
En ja, ik zou wachten tot de zaak ingereden is.
Waarom onnodig risico's nemen :? je hoeft maar 1500 km te rijden voor ie er op mag. Zoveel is dat toch niet :?
 
maak niks uit gewoon monteren heb het zelf ook gedaan en suzuki zelf doet het ook , je kan hem altijd nog na het inrijden op de bank af laten stellen.
 
Het zou zomaar eens kunnen dat je motor te arm gaat lopen na het plaatsen van een andere uitlaat. Lijkt me niet goed voor het inrijproces.

Meteen plaatsen bij een nieuwe motor zonder haar af te stellen lijkt me niet ideaal voor het inrijproces. Tevens is afstellen zo goed als niet mogelijk zonder de motor voluit te laten lopen op de dynobank.

Of je rijdt de motor standaard netjes in, en plaatst dan de nieuwe uitlaat in combinatie met een of meerdere afstellingsruns.

Of je laat de motor op de dynobank inrijden, plaatst direct daarna de nieuwe uitlaat, en laat hem meteen daarna afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Het zou zomaar eens kunnen dat je motor te arm gaat lopen na het plaatsen van een andere uitlaat. Lijkt me niet goed voor het inrijproces.

Meteen plaatsen bij een nieuwe motor zonder haar af te stellen lijkt me niet ideaal voor het inrijproces. Tevens is afstellen zo goed als niet mogelijk zonder de motor voluit te laten lopen op de dynobank.

Of je rijdt de motor standaard netjes in, en plaatst dan de nieuwe uitlaat in combinatie met een of meerdere afstellingsruns.

Of je laat de motor op de dynobank inrijden, plaatst direct daarna de nieuwe uitlaat, en laat hem meteen daarna afstellen.

ik vraag me af hoe mijn dealer die niewe mapping gaat uitzoeken, want voor zover ik weet, heeft hij geen testbank :?

inrijden op de testbank => hoe gaat dat in zijn werk ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan