Nieuwe motor kopen. Cardan 2 cilinder Naker

Beugro

Rookie
20 mrt 2021
7
1
Goedenavond allen,
Zelf ben ik opzoek naar een nieuwe motor. Ik vind het echte zware 2 cilinder geluid erg mooi! Nou ben ik opzoek naar een Naked die dit heeft. Ik heb al gekeken naar een VX800
Heeft iemand ervaring met deze motor? Zijn ze nog een beetje betrouwbaar, aangezien ze toch al minimaal 25 jaar oud zijn? Of iemand andere suggesties? Mijn budget is op het moment vrij beperkt.(studentje)

Alvast bedankt!
Gr. Beugro
 
Kardan fietsen op een naked en >25jaar zijn er niet zoveel.
Schiet me alleen nog een Honda NTV binnen
 
Als het ouder moet zijn dan 25 jaar, tweecilinder en naked, dan zijn er behalve de Suzuki VX en de Honda NTV ook nog Honda's CX 500 en 650, Honda GL1000 Goldwing, etc..

Maar in algemene zin kun je niets zeggen over de betrouwbaarheid van zo'n oude motor, want die is geheel afhankelijk van de technische staat en het onderhoud dat je eraan pleegt.

Ik vind de BT1100 geen gekke suggestie, al vraag ik me af of die in het budget van TS past.

Sowieso vraag ik me af waarom per se een cardan? Kettingonderhoud stelt in principe niet zoveel voor, al helemaal niet met b.v. een scott-oiler erop, en als je die eis laat vallen wordt de keuze in elk geval groter. Daarnaast moetje maar afwachten hoe lang je met een (meer dan) 25 jaar oude cardan probleemloos rijdt.
 
Bedankt allen voor de reactie! Cardan leek me inderdaad wel mooi omdat het onderhoudsarm is. Maar een ketting is inderdaad geen ramp! Verder hoeft die niet perse zo oud te zijn, alleen vroeg dit omdat de vx800 niet na 1996 zijn gemaakt.

Mijn broer heeft 2 Moto Guzzi gehad en helaas zijn die niet goed bevallen. (Veel onderhoud)

De bt1100 is inderdaad een mooie motor maar zit helaas nog boven mijn budget.

Andere naked met een lekker zwaar 2cilinder geluid?
 
Ik rijd al 21 jaar op m'n VX800, heerlijke motor, niet te lomp, alle onderdelen nog makkelijk verkrijgbaar en op de VX800 facebook zag ik zelfs een die je gratis mag ophalen (weet niet of dat nog staat). Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, de teller staat op 100.000 km en de remmen zijn prima hoor:
VX800.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan